Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er det vanlig aa faa oppfoelging med ultralyd i andre svangerskap naar det ikke var fostervann 1 uke foer termin i foerste svangerskap ?

Var paa ultralyd i uke 18 og fikk ny dato 9 dager etter den opprinnelige mensdatoen. Jeg vet at det ikke stemmer da jeg og min var borte fra hverandre store deler av perioden naar jeg ble gravid.

Dette skremmer meg med tanke paa for lite fostervann ved evt. overtid.

Kan jeg kreve ultralyd ?

Takknemlig for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23616-morkake-svikt-i-foerste-svangerskap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde morkakesvikt som følge av Svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Nå er jeg i uke 36 med nr 2 og får god oppfølging på Ultralyd. Min datter var dysmatur, men denne gangen ser det ut til at alt virker som det skal :o) So far, so good. Snakk med legen din om dine bekymringer, de tar som regel godt vare på deg.

Lykke til!

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil anta at du kan forvente god oppfølging i dette svangerskapet, med tanke på det som skjedde forrige gang. Det er vanlig å ta konsekvensene av tidligere komplikasjoner. En viktig metode man har til å følge med på hvordan barnet har det mot slutten, er bl.a. å ta ultralyd. Slik kan man måle både barnets tilvekst og mengden av fostervann. Snakk med din lege så alt blir tilrettelagt i god tid før termin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...