Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Noe som har peiling på dette? Jeg lurer nemlig på om jeg skal skaffe meg det til ferien. Vi skal bl.a til Danmark, og jeg mener og huske at noen har sagt at betaling med vanlig visakort ikke er så smart, da det kommer ekstra gebyr i form av prosenter av summen. Kredittkort derimot skulle være greitt og bruke. Og jeg liker ikke og gå med en masse kontanter. Men jeg har lite peil på dette her og søker deres hjelp ) Har dere? Fornøyde? Har sett på dette, er det noe lurt og skaffe seg? http://www.kash.no/ 0 Siter
Meg1365380063 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg sjekket dette før jeg dro på ferie, og fikk beskjed om følgende: Det var gratis å BRUKE visa- og masterkortet (altså som betalingsmiddel), mens uttak i minibank ville gi et gebyr på henholdsvis 25 og 75 kroner, pluss 1 prosent av uttakssummen. Men det er DnBNors studentpakke, mulig andre pakker har andre priser. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg sjekket dette før jeg dro på ferie, og fikk beskjed om følgende: Det var gratis å BRUKE visa- og masterkortet (altså som betalingsmiddel), mens uttak i minibank ville gi et gebyr på henholdsvis 25 og 75 kroner, pluss 1 prosent av uttakssummen. Men det er DnBNors studentpakke, mulig andre pakker har andre priser. Ok, jeg får lese litt og se. Mener at dette kortet jeg linket til også var på samme måte, ergo man bør ikke at ut penger med det. 0 Siter
Gjest xxy Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Se denne artikelen http://forbruker.no/pengenedine/article1353386.ece Det er dyrere å bruke kort til betaling i Danmark. Ta ut penger i minibank og bruk de til betaling. Skandiabanken er en ren nettbank og gebyrfri. Hilsen 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Les hva Norsk Familieøkonomi sier om det kortet. Jeg stoler i grunn på det de sier -jeg er medlem. http://www.norskfamilie.no/wsp/nofa/frontend.cgi?session=cd32ad7ddcc1b2c871495589db61a2&func=publish.show&func_id=214&table=PUBLISH 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 I en del butikker i Danmark går det bare an å betale med "Dankort", og det fås kun dersom du er kunde i en dansk bank. Det er ikke mange steder som legger på gebyr når du betaler med utenlandsk VISA. Noen få restauranter gjør det, kjøper du et måltid til kr 1000 får du kanskje et gebyr på 20-30 kr. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Se denne artikelen http://forbruker.no/pengenedine/article1353386.ece Det er dyrere å bruke kort til betaling i Danmark. Ta ut penger i minibank og bruk de til betaling. Skandiabanken er en ren nettbank og gebyrfri. Hilsen Det er vel ikke så lurt å gå med store pengesummer på seg i ferien. Og tar man ut flere ganger, ender det jo med at man må betale 25-30 kr hver gang. Det koster det som oftest å ta ut penger i minibank i utlandet. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Se denne artikelen http://forbruker.no/pengenedine/article1353386.ece Det er dyrere å bruke kort til betaling i Danmark. Ta ut penger i minibank og bruk de til betaling. Skandiabanken er en ren nettbank og gebyrfri. Hilsen Takk for link ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hei! Les hva Norsk Familieøkonomi sier om det kortet. Jeg stoler i grunn på det de sier -jeg er medlem. http://www.norskfamilie.no/wsp/nofa/frontend.cgi?session=cd32ad7ddcc1b2c871495589db61a2&func=publish.show&func_id=214&table=PUBLISH OK, da skal jeg se på hva de sier ) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 I en del butikker i Danmark går det bare an å betale med "Dankort", og det fås kun dersom du er kunde i en dansk bank. Det er ikke mange steder som legger på gebyr når du betaler med utenlandsk VISA. Noen få restauranter gjør det, kjøper du et måltid til kr 1000 får du kanskje et gebyr på 20-30 kr. Ok. Har bare vært snarturer i Danmark før, og da har jeg handlet så lite at jeg har nok med kontanter. Nå skal vi være lengre, og jeg har anledning til og bruke myyyye mer penger ) 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Ok. Har bare vært snarturer i Danmark før, og da har jeg handlet så lite at jeg har nok med kontanter. Nå skal vi være lengre, og jeg har anledning til og bruke myyyye mer penger ) :-) God tur! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 :-) God tur! Takk takk. Jeg gleder meg faktisk til og se Legoland, skal visstnok være fasinerende med alle bygningene laget av lego. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Takk takk. Jeg gleder meg faktisk til og se Legoland, skal visstnok være fasinerende med alle bygningene laget av lego. Jeg kunne faktisk også godt tenke meg en tur til Legoland. :-) 0 Siter
villee Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har kredittkort fra www.gebyrfri.no og debetkort fra wwww.skandiabanken.no. Det jeg gjør når jeg er i utlandet er å bruke kredittkortet fra gebyrfri når jeg betaler i butikker, restauranter osv. Men tar jeg ut penger fra minibank bruker jeg skandiabanken. De tar ingen penger for at du tar ibruk minibank, kun et valutapåslag på 1,75% og det gjør alle banker. De fleste andre banker tar også gebyr når du tar ut i minibank feks. Sparebanken Øst tar 35kr + valutapåslag. Derfor har jeg funnet ut at dette er den beste løsningen. (Også etter å ha lest det i Dine Penger da ). Dessuten er det veldig smart å bruke kredittkort når man betaler ting i butikk, restaurant o.l og ta vare på kvitteringer, for hvis regningen kommer på en annen sum enn det står på kvitteringen, kan du nekte å betale det. Da står du sterkere enn hvis du bruker et debetkort og summen allerede er trukket fra kontoen din. Bare noen tips og hvordan jeg gjør det 0 Siter
villee Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har kredittkort fra www.gebyrfri.no og debetkort fra wwww.skandiabanken.no. Det jeg gjør når jeg er i utlandet er å bruke kredittkortet fra gebyrfri når jeg betaler i butikker, restauranter osv. Men tar jeg ut penger fra minibank bruker jeg skandiabanken. De tar ingen penger for at du tar ibruk minibank, kun et valutapåslag på 1,75% og det gjør alle banker. De fleste andre banker tar også gebyr når du tar ut i minibank feks. Sparebanken Øst tar 35kr + valutapåslag. Derfor har jeg funnet ut at dette er den beste løsningen. (Også etter å ha lest det i Dine Penger da ). Dessuten er det veldig smart å bruke kredittkort når man betaler ting i butikk, restaurant o.l og ta vare på kvitteringer, for hvis regningen kommer på en annen sum enn det står på kvitteringen, kan du nekte å betale det. Da står du sterkere enn hvis du bruker et debetkort og summen allerede er trukket fra kontoen din. Bare noen tips og hvordan jeg gjør det En ting til: Bruker du kredittkort fra www.gebyrfri.no har du opptil 50 dager på deg til å betale regningen, og hvis du betaler innen fristen betaler du KUN det du har brukt De tar ingenting for at du bruker det, men klarer du ikke betale tilbake innen fristen blir det DYRT! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har kredittkort fra www.gebyrfri.no og debetkort fra wwww.skandiabanken.no. Det jeg gjør når jeg er i utlandet er å bruke kredittkortet fra gebyrfri når jeg betaler i butikker, restauranter osv. Men tar jeg ut penger fra minibank bruker jeg skandiabanken. De tar ingen penger for at du tar ibruk minibank, kun et valutapåslag på 1,75% og det gjør alle banker. De fleste andre banker tar også gebyr når du tar ut i minibank feks. Sparebanken Øst tar 35kr + valutapåslag. Derfor har jeg funnet ut at dette er den beste løsningen. (Også etter å ha lest det i Dine Penger da ). Dessuten er det veldig smart å bruke kredittkort når man betaler ting i butikk, restaurant o.l og ta vare på kvitteringer, for hvis regningen kommer på en annen sum enn det står på kvitteringen, kan du nekte å betale det. Da står du sterkere enn hvis du bruker et debetkort og summen allerede er trukket fra kontoen din. Bare noen tips og hvordan jeg gjør det Takker for tips og råd! ) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg bruker også kortet fra Gebyrfri.no. Bruker det så mye som mulig. Det er genialt og gratis. Sparer en del kroner på å bruke det. Spesielt i utlandet når man gjerne drar kortet nesten hver gang man spiser. Du må bare huske på å betale regninga når du får den. Gjør du ikke det blir det plutselig ikke så billig lenger. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Jeg bruker også kortet fra Gebyrfri.no. Bruker det så mye som mulig. Det er genialt og gratis. Sparer en del kroner på å bruke det. Spesielt i utlandet når man gjerne drar kortet nesten hver gang man spiser. Du må bare huske på å betale regninga når du får den. Gjør du ikke det blir det plutselig ikke så billig lenger. He he jeg vet det med regninga, men jeg har en del venninner da som velger og ikke tenke så fælt på den ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.