trigeminus Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg er en kvinne på 30 år. Jeg har i 10 år hatt problem med store smerter i tennene mine. Det arter seg med at tennene smerter når de får trykk av tygging eller annet press. Skulle jeg være så uheldig å tygge på et hardt ben eller lign får jeg en smerte som varer lenge og er så intens at jeg ikke vet om jeg skal stå på hender eller føtter. dette er uansett tann i begge kjever. Jeg har vært igjennom all mulig nevrologisk og medisinske (bla trigeminus undersøkelse og MR)undersøkelser, også psykiatriske. jeg må alltid ha med meg sterke smertestillende tabletter. Dette er helt uakseptabelt synes jeg. Jeg har tidlig foreslått at jeg skulle få trukket alle tennene mine da det ikke er verre enn disse smertene. Det er det ingen tannleger jeg har spurt som er villig til å gjøre. Det eneste jeg har fått gjort er å få trukket 4 jeksler for å se om det ble bedre hvilket det ble. Da mener jeg at smertene forsvandt lokalt selv om det ble lagt press på gummen etterpå. Å gå med smerter er virkelig en psykisk belastning som jeg mener kan være utviklende for andre ting. Hvorfor kan ikke tannlegene hjelpe meg istedet for å si at dette er noe jeg sannsynlig vil vokse av meg. Jeg er nå så desperat at jeg tenker på å reise til Thailand eller andre steder for å fjerne tennene mine og å få satt inn proteser. Hvorfor kan ikke tannlegene her hjemme hjelpe meg med dette slik at jeg kan være garantert et skikkelig arbeid. De kjenner jo ikke hvordan jeg har det. Jeg synes at etter 10 års undersøkelser med negativt resultat i å finne årsaken må jeg jo snart få være smertefri. Jeg vet at de har sagt at det er ikke sikkert at jeg blir det, men kan vi ikke prøve et par tenner om gangen da og sjekke slik at jeg ser lys i tunnelen. Dette er et rop om hjelp eller et svar på hvorfor jeg ikke blir behandlet. Må jeg til et land hvor de ikke spør om hvorfor jeg vil miste alle tennene og setter inn proteser. Håper ikke det trigeminus 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236166-stort-problem-med-tennene-et-rop-om-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hdccm Skrevet 17. november 2006 Del Skrevet 17. november 2006 Hei! Har du prøvd å bytte tannlege? Har du mye amalgam kan dette være problemet. Jeg hadde en lignende smerte når jeg drakk noe varmt eller kalt. Så jeg bestilte time hos tannlegen. Det viste seg at jeg hadde en betenelse under en fylling med kompositt. Denne ble byttet ut med en midlertidig fylling slik at tannen skulle roe seg ned før jeg får en permanet fylling, men jeg har det bra i dag. Jeg skal gå med denne i 8-9 vekker før jeg får permanent fylling. Jeg tror ikke en betenelse mot nervene vil vises på MR. Tror de må fjerne fyllingen for slikt. LYKKE TIL! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/236166-stort-problem-med-tennene-et-rop-om-hjelp/#findComment-2016040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.