Gå til innhold

Er det bare meg?

Anbefalte innlegg

Gjest den ensomme
Skrevet

Jeg har aldri fortalt noen om dol, og jeg har rett og slett inntrykk av at de som er her ikke gjør det. Jeg ville aldri innrømme overfor andre at jeg har behov for å skrive her, ikke engang for pyskologen min.

Grunnen til at jeg skriver her er hjerteskjærende ensomhet og at jeg ikke er så vellykket som de fleste andre. De vellykkede er ute i kveld og trenge rikke å sitte alene på en vakker sommerkveld.

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

Hva legger du i det å være ensom?

Gjest den ensomme
Skrevet

Hva legger du i det å være ensom?

Å savne samvær med andre mennesker.

Skrevet

Å savne samvær med andre mennesker.

Du får dole litt mer da :o)

Gjest a survivor
Skrevet

Du får dole litt mer da :o)

DOL er ikke samvær med andre mennesker.

Skrevet

DOL er ikke samvær med andre mennesker.

Det er en ganske god erstatning i hvert fall. Bedre å snakke her enn å ikke ha noen og snakke med.

Vet du om noe bedre?

Gjest Avena sativa
Skrevet

Hva gjør deg til mindre vellykket enn andre?

Kanskje alle føler det slik,det vil alltid være noen over og noen under.

Gjest a survivor
Skrevet

Det er en ganske god erstatning i hvert fall. Bedre å snakke her enn å ikke ha noen og snakke med.

Vet du om noe bedre?

Erstatning skal jeg være enig i ja. Men det blir aldri det samme som ansikt-til-ansikt.. det er en helt annen verden.

Gjest a survivor
Skrevet

Hva gjør deg til mindre vellykket enn andre?

Kanskje alle føler det slik,det vil alltid være noen over og noen under.

Noen er faktisk øverst, og noen er faktisk underst også.

Gjest Avena sativa
Skrevet

Noen er faktisk øverst, og noen er faktisk underst også.

Var det jeg skrev.

Gjest a survivor
Skrevet

Var det jeg skrev.

Nei, for kanskje vi som sitter her blant de som er på bunnen, eller på toppen...

Skrevet

Nei, for kanskje vi som sitter her blant de som er på bunnen, eller på toppen...

Av hva?

Gjest a survivor
Skrevet

Av hva?

orker ikke utdype... du får formulere et bedre spørsmål

Skrevet

Har du fortalt psykologen din at du er ensom? Har vært mye ensom - mye mer ensom enn jeg har vært alene riktignok, men det finnes en vei ut, men den er innebærer åpenhet og en del sjanser dessverre!

Men det er verd det! :)

Skrevet

orker ikke utdype... du får formulere et bedre spørsmål

Er bare - hvis man snakker om menneskelig lidelse eller å ha det vond, ensomhet, mislykkethet, så er det ikke absolutte verdier, de kan ikke måles og ikke stilles opp mot hverandre. altså er det - slik jeg ser det - ingen topp eller bunn, men helt klart opp og ned.

kanskje det finnes en topp eller bunn for hver enkelt, men er umulig å vite når man er der. Om det er kan bli enda verre eller enda bedre. Det kan føles sånn, og mennesker måler seg jo mot andre. Men tenker at det alikevel ikke er mulig å si at en sitter på bunnen og en på toppn.

Men kanskje du snakket om noe helt annet. Vet ikke.

Gjest a survivor
Skrevet

Er bare - hvis man snakker om menneskelig lidelse eller å ha det vond, ensomhet, mislykkethet, så er det ikke absolutte verdier, de kan ikke måles og ikke stilles opp mot hverandre. altså er det - slik jeg ser det - ingen topp eller bunn, men helt klart opp og ned.

kanskje det finnes en topp eller bunn for hver enkelt, men er umulig å vite når man er der. Om det er kan bli enda verre eller enda bedre. Det kan føles sånn, og mennesker måler seg jo mot andre. Men tenker at det alikevel ikke er mulig å si at en sitter på bunnen og en på toppn.

Men kanskje du snakket om noe helt annet. Vet ikke.

Jeg er vel enig i det meste du skriver der. Så kanskje det er like greit å la det ligge der.

Skrevet

Jeg er vel enig i det meste du skriver der. Så kanskje det er like greit å la det ligge der.

:)

Skrevet

Har ikke noe problem med å fortelle folk at jeg er aktiv på dette diskusjonsforumet.

Men så er jeg heller ikke ensom - har kone, barn og venner.

Barna gjør at det ofte blir slik at man tilbringer noe tid her fremfor hos venner selvsagt; synes det er et bedre alternativ enn TV'n.

Skrevet

Ikke alle mennesker er like sosiale. Jeg trives faktisk i eget selskap.

Her inne møter du mennesker med mange ulike erfaringer. Det virker som om mange er oppegående og intelligente, og sitter inne med mye kunnskap en kan dra nytte av.

Det at enkelte ikke forteller at de er her inne, henger nok mer sammen med at de ønsker å være anonyme, og ikke fordi de skjems over å være her.

Jeg hadde litt den "ensomhetsfølelsen" i går jeg. Ingen ringte å ba meg ut på midtsommersfest. Ikke ringte jeg å inviterte meg ut heller. Så da kunne jeg vel egentlig ha det så godt:)

Vi har alle ansvar for oss selv. En kan ikke sitte hjemme, og vente på at det en ønsker seg, detter ned i fanget vårt.

Vi må oppsøke miljøer vi liker. Få oss hobbyer vi treffer mennesker med samme interesser. Invitere folk hjem. Kan være nermeste nabo om så.

Jeg har tenkt mye på det selv. Komme meg litt mer ut. Er litt sjenert, og sliter litt med nye kontakter. Har allikevel erfart at mindre settinger, gjør meg tryggere.

Lykke til med nye utfordringer!!! Hvorfor skulle ikke du være like interessant som alle andre?? Du sitter sikkert inne med mye, som både den ene og den andre kunne hatt glede av å ta del i...

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg forteller nesten alle jeg snakker med at jeg er mye her.

*LOL*

Det er sånn at mann og barn får et litt glassaktig blikk når jeg begynner, så jeg skjønner jo at jeg gjør det mye.

Men jeg har også søsken som jeg omgås og snakker med ofte i telefonen, i alle fall tre veldig nære venner, stor vennekrets (altfor), en jobb jeg i perioder treffer veldig mange gjennom osv.

Dette sier jeg ikke for å framheve meg sjøl på noen måte, bare påpeke at Dol nok er mer mangfoldig når det gjelder hvem som er her inne enn trådstarter tror.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...