Gjest Violsa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hva synes vi om dette da? http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/06/23/469770.html han virker ikke som en type kynisk overgriper. Han har gjort en feil , og angrer tydeligvis. Vil vi bare ha feilfrie mennesker som prester? 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Nei, vi vil ikke ha slike som ham som prester. Det er ikke bare snakk om å gjøre en "feil", han har faktisk hatt et seksuelt forhold til ei tenåringsjente som kom til ham for sjelesorg. Dette bør en prest absolutt ikke under noen omstendighet gjøre, på samme måte som en lærer ikke bør gjøre det, eller en politiker (husker du Søviknes-saken?) 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Han var kvalmende ekkel der han satt på tv og gråt fordi han hadde hatt sex med en 14-åring. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Han var kvalmende ekkel der han satt på tv og gråt fordi han hadde hatt sex med en 14-åring. var hun ikke 20 da?.... da har jeg misfostått helt.. og det er selvfølgelig helt forkastelig å ha sex med en 14 åring 0 Siter
Hawkwind Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Feil er en sak. Misbruk av maktposisjon er en annen. For en prest å innlede et seksuelt forhold til et menneske man har en sjelesørgerfunksjon for, vil være tilsvarende som at psykolog/psykiater innleder et forhold til en av sine pasienter. For å sette dette litt i perspektiv. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Han var kvalmende ekkel der han satt på tv og gråt fordi han hadde hatt sex med en 14-åring. Han hadde kjent henne siden hun var 14 år (konfirmant). De hadde hatt et forhold fra hun var 18 til nå i vår, nå er hun 20. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 En prest som utøver sjelesorg, er en terapeut som ikke skal misbruke dette. Alle kan gjøre feil, men dette er en så grov feil at det ikke kan aksepteres. Det var ham selv som ba om avskjed, og han vil ikke kunne være prest i den Norske kirke mer. 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det ekleste er at han leste over kistene til de to jentene som ble drept i baneheia. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det ekleste er at han leste over kistene til de to jentene som ble drept i baneheia. oki..ser at jeg ikke har fått med meg hele historien tydeligvis.. og den lille sympati jeg hadde er nå blitt borte totalt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Soory, leste litt fort. Det seksuelle forholdet startet da hun var 18, men han ble kjent med henne da hun gikk til konfirmasjonsundervisning, Uansett så synes jeg det er forkastelig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Han hadde kjent henne siden hun var 14 år (konfirmant). De hadde hatt et forhold fra hun var 18 til nå i vår, nå er hun 20. Uansett, det er ikke holdbart. En sekstiårgammel mann og en attenåring og han skulle være sjelesørger. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det ekleste er at han leste over kistene til de to jentene som ble drept i baneheia. Hva i all verden har det med saken å gjøre?????!!!!! Nå ble jeg provosert, flisa! At han i 2004 innledet et seksuelt forhold til en 18 åring i et sjelesorg-forhold, er forkastelig. MEN han kan jo ha fungert helt ypperlig som prest før dette startet??!!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Uansett, det er ikke holdbart. En sekstiårgammel mann og en attenåring og han skulle være sjelesørger. Det er jeg helt enig i! 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Hva i all verden har det med saken å gjøre?????!!!!! Nå ble jeg provosert, flisa! At han i 2004 innledet et seksuelt forhold til en 18 åring i et sjelesorg-forhold, er forkastelig. MEN han kan jo ha fungert helt ypperlig som prest før dette startet??!!!! Du må gjerne bli så provosert du vil - jeg syns likevel det var ekkelt. 0 Siter
flisa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Soory, leste litt fort. Det seksuelle forholdet startet da hun var 18, men han ble kjent med henne da hun gikk til konfirmasjonsundervisning, Uansett så synes jeg det er forkastelig. Helt enig - og han er tross alt 62! 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Uansett, det er ikke holdbart. En sekstiårgammel mann og en attenåring og han skulle være sjelesørger. ja enig.. er jo forkastelig og er en grunn til at det ikke er lovlig.. Det har jo skjedd at mennesker i slike posisjoner forelsker seg etc i klienter. Men da er det eneste redelige å avslutte sjelesørger forholdet med engang. Man kan ikke ha dobbeltrollen 0 Siter
Gjest prust Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Du må gjerne bli så provosert du vil - jeg syns likevel det var ekkelt. Jeg synes ikke det var noen sammenheng der. 0 Siter
Sofline Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det er vel det samme som om psykologen innleder et forhold til en klient. Forkastelig. 0 Siter
willow Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 ja. vi vil visst det. vi vil ha feilfrie politikere og kundebehandlere og. feilfrie leger. men til syvende og sist så er ALLE mennesker, som kan gjøre feil. tror dagens samfunn har skyhøye krav til visse yrkesgrupper, og selv om mange ikke tror lenger så er religiøse ledere noe man så absolutt mener bør være perfekt og plettfritt. jeg tror nok mange negative ting (dog ikke alle) i religiøse miljøer er personbasert. når det er sagt. jeg kjenner en enkelt prest veldig godt. han er et menneske som resten av oss, og lever i rollen sin døgnet rundt, fordi han vet at prest er ikke bare et yrke, det er et helt liv. slikt tar på. 0 Siter
Gjest Dummeste jeg har lest Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 Det ekleste er at han leste over kistene til de to jentene som ble drept i baneheia. Hallo????? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.