Gå til innhold

Presten som er beskyld for å være sexovergrper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja. vi vil visst det. vi vil ha feilfrie politikere og kundebehandlere og. feilfrie leger. men til syvende og sist så er ALLE mennesker, som kan gjøre feil. tror dagens samfunn har skyhøye krav til visse yrkesgrupper, og selv om mange ikke tror lenger så er religiøse ledere noe man så absolutt mener bør være perfekt og plettfritt. jeg tror nok mange negative ting (dog ikke alle) i religiøse miljøer er personbasert. når det er sagt. jeg kjenner en enkelt prest veldig godt. han er et menneske som resten av oss, og lever i rollen sin døgnet rundt, fordi han vet at prest er ikke bare et yrke, det er et helt liv. slikt tar på.

Det er nå ikke veldig vanlig å være 62 år og forføre en 18-20 åring manhar hatt et nært forhold til fra jenta var 14, likevel da - det hadde vært like dumt om han ikke var prest - men læreren hennes, legen, trenern, etc.

Gjest prust
Skrevet

Var det noe?

Det var visst flere som fant en logisk brist i det du sa...

Skrevet

Det var visst flere som fant en logisk brist i det du sa...

Trenger ikke være logikk når jeg syns noe er ekkelt. Jeg tenkte det - fordi jeg nettopp så et bilde av denne presten i akkurat den begravelsen -og det slo meg at det var ekkelt. Null logikk - men jeg skulle vel ikke skrevet her uten at det var kladdet, gjennomlest, sensurert og vurdert.

*s*

Det er lørdag - skål!

Gjest prust
Skrevet

Trenger ikke være logikk når jeg syns noe er ekkelt. Jeg tenkte det - fordi jeg nettopp så et bilde av denne presten i akkurat den begravelsen -og det slo meg at det var ekkelt. Null logikk - men jeg skulle vel ikke skrevet her uten at det var kladdet, gjennomlest, sensurert og vurdert.

*s*

Det er lørdag - skål!

No hard feelings, flisa! Skål!

Gjest husker ikke hvilket nick jeg brukte;o)
Skrevet

Var det noe?

Ja, jeg syns det var en merkelig ting å si. HAn kan vel være en knakende dyktig prest selv om han har driti på draget?

Skrevet

Det ekleste er at han leste over kistene til de to jentene som ble drept i baneheia.

Dette er da vitterligere to forskjellige ting.

Hva er ekkelt med det?

Virker som det er fantasien din det er noe ekkelt med her???

Skrevet

Dette er da vitterligere to forskjellige ting.

Hva er ekkelt med det?

Virker som det er fantasien din det er noe ekkelt med her???

Ja, det er nok det. Jeg så bildet og syns det var ekkelt at han hadde "hatt seg" med en småjente.

Skrevet

Ja, jeg syns det var en merkelig ting å si. HAn kan vel være en knakende dyktig prest selv om han har driti på draget?

Sikkert - eller sikkert ikke, Han utnyttet jo sin stilling.

Gjest Ny"prest"
Skrevet

Han tenkte sikkert:

"A opertunerty once in a livetime"

Han skulle jo snart gå av med pensjon likevel:)

Skrevet

Ja, det er nok det. Jeg så bildet og syns det var ekkelt at han hadde "hatt seg" med en småjente.

En er ikke småjente når en er 18, eller?

Jentene i baneheia var derimot småjenter, og utsatt for groteske gjerninger fra syke menn - uten at dette bør settes i likhet med en "kåt" prest.

Skrevet

En er ikke småjente når en er 18, eller?

Jentene i baneheia var derimot småjenter, og utsatt for groteske gjerninger fra syke menn - uten at dette bør settes i likhet med en "kåt" prest.

I forhold til en prest på 62 -så, ja - syns jeg en 18-åring er en småjente. Men jeg er nok inhabil som har huset fullt av jenter i alle aldre - blir kanskje ekstra sint av sånt jeg da.

Skrevet

I forhold til en prest på 62 -så, ja - syns jeg en 18-åring er en småjente. Men jeg er nok inhabil som har huset fullt av jenter i alle aldre - blir kanskje ekstra sint av sånt jeg da.

Jeg synes også det er ekkelt. Han kunne vært bestefaren hennes.

Skrevet

Kan se at det ikke er akseptabel oppførsel av en prest.

Jeg tenker og, "gammel gris".

Men ligningen du trakk ble for meg noe ekstrem. Hadde innblikk i baneheiasaken, og ingen fortjener å bli satt i sammenheng med en slik hendelse.

Det hender jo at unge jenter blir tiltrukket av eldre menn, men uansett om han skulle bli smigret av noe slikt, er det misbruk av sin stilling.

Skrevet

Jeg synes det er greit at han går av som prest. Vi hadde en lignende sak her i distriktet for lenge siden. Ekspresten fikk jobb i det private nærlingsliv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...