Gå til innhold

Hvitløk

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg driver og lager pizza og fant akkurat nå ut at den ferske hvitløken min ikke er særlig fersk lenger, den har tørka litt inn og selve feddene har blitt helt myke, så den kan jeg vel ikke bruke. Men jeg har sånn tørka hvitløk på kvern, sånn man får kjøpt i krydderhylla, så jeg må vel bruke av den.

Blir det det samme? Altså smakmessig?

Og hvor mye skal jeg beregne er ett fedd? En ts er et fedd? For jeg tenker at sånn tørka hvitløk er vel mye svakere enn fersk. Hva ville dere gjort?

*mor mekker pizza*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke det er det samme smaksmessig, fersk er best, men har man ikke så har man ikke.

Når jeg lager pizza med tørket hvitløk bruker jeg det omtrent som jeg bruker pepper, kanskje litt mer.

Hehe....skjønte du hva jeg mente?

Pizzaen blir sikkert god uansett den, lykke til!

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg syns ikke det er det samme smaksmessig, fersk er best, men har man ikke så har man ikke.

Når jeg lager pizza med tørket hvitløk bruker jeg det omtrent som jeg bruker pepper, kanskje litt mer.

Hehe....skjønte du hva jeg mente?

Pizzaen blir sikkert god uansett den, lykke til!

Ja, skjønte hva du mente! Jeg driver og har oppi kverna tørka hvitløk i pizzafyllet mitt nå og jeg tror jeg må ha blitt døv og blind sånn smaksmessig for jeg kjenner ikke noe hvitløk jeg.. men sambo sier det svir i øya. Tror jeg har hatt oppi 2-3 ts nå, jeg liker den hvitløkssterk!

Skrevet

Ja, skjønte hva du mente! Jeg driver og har oppi kverna tørka hvitløk i pizzafyllet mitt nå og jeg tror jeg må ha blitt døv og blind sånn smaksmessig for jeg kjenner ikke noe hvitløk jeg.. men sambo sier det svir i øya. Tror jeg har hatt oppi 2-3 ts nå, jeg liker den hvitløkssterk!

Ja hvitløk er kjempegodt, lett å overdrive, men hvis man liker det gjør det jo ingenting!

Jeg gleder meg sånn til vi skal på ferie, for da skal jeg leve på hvitløksbrød!

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja hvitløk er kjempegodt, lett å overdrive, men hvis man liker det gjør det jo ingenting!

Jeg gleder meg sånn til vi skal på ferie, for da skal jeg leve på hvitløksbrød!

Jeg levde på hvitløksbrød (bokstavelig talt) da jeg var student. Og tro meg, man blir lei altså. Men i fornuftige doser er hvitløksbrød noe av det beste!!

Skrevet

Jeg levde på hvitløksbrød (bokstavelig talt) da jeg var student. Og tro meg, man blir lei altså. Men i fornuftige doser er hvitløksbrød noe av det beste!!

Ja det er knallgodt, og i syden smaker det enda bedre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...