Gjest mener jeg i alle fall Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 At pasienten blir overtalt.... 0 Siter
Gjest signatura Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 At pasienten blir forklart hva som er best for han, dvs hva legen mener å vite er best for han. Pasienten skjønner fort (iallefall etter et par forsøk på det motsatte) at det ikke nytter mukke, langt mindre komme med ting en har lest på nettet (og iallefall ikke hvis det er andre leger som har uttalt seg) som tilsier at legens slutning kanskje kan diskuteres. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 At pasienten blir overtalt.... Godt sagt....! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Godt sagt....! Var det jeg fryktet ja.. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 At pasienten blir forklart hva som er best for han, dvs hva legen mener å vite er best for han. Pasienten skjønner fort (iallefall etter et par forsøk på det motsatte) at det ikke nytter mukke, langt mindre komme med ting en har lest på nettet (og iallefall ikke hvis det er andre leger som har uttalt seg) som tilsier at legens slutning kanskje kan diskuteres. Prestene hadde sin storhetstid. Er det ikke snart på tide å lage en folkeaksjon som markerer slutten på legens storhetstid, og kreve deres avgang fra sin opphøyde trone? 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 I samarbeid med pasienten... Hva innebærer det? Det kommer vell an på, i hvilken sammenheng det er. Det er forskjell på oppføling og akutte sykdomstilfeller f. eks.eller psyiatri eller type p-piller I samarbeid med, tenker jeg en relasjon som likeverdige. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 I samarbeid med pasienten... Hva innebærer det? Det kommer vell an på, i hvilken sammenheng det er. Det er forskjell på oppføling og akutte sykdomstilfeller f. eks.eller psyiatri eller type p-piller I samarbeid med, tenker jeg en relasjon som likeverdige. Jeg følger deg nesten til mål... ...men i et samarbeid som her gjelder den ene part. Så er det slik at man ikke bør være likeverdige. Pasienten må ha siste ord, og ikke legen. 0 Siter
Gjest Samfunnskritiker Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg følger deg nesten til mål... ...men i et samarbeid som her gjelder den ene part. Så er det slik at man ikke bør være likeverdige. Pasienten må ha siste ord, og ikke legen. Jeg tror ikke det går an å få en dialog, uten at pasient og lege er likeverdige. Paisenten og legen må på tur "lufte sine ideer", nye løsninger dukker opp, og en ny runde på argumentene må analyseres. Slik blir det en prosess. Pasienten må ha det siste ordet, ikke legen sier du; Jeg vet ikke helt. Skal vi kunne forlange og få det akurat som vi vil? Type smertetillende, Aktiv dødshjelp,diagnoser? Skal pasienten kunne si, "nei jeg har ikke kreft" det er en fettkul. Så skal legen si. Ok ok, da. Du har en fett kul.(Til tross for funn)? Primært, og så langt som mulig syns jeg pasienten er den som skal ta valgene i forhold til egen helse. Jeg syns det langt på vei er slik og jeg da... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg tror ikke det går an å få en dialog, uten at pasient og lege er likeverdige. Paisenten og legen må på tur "lufte sine ideer", nye løsninger dukker opp, og en ny runde på argumentene må analyseres. Slik blir det en prosess. Pasienten må ha det siste ordet, ikke legen sier du; Jeg vet ikke helt. Skal vi kunne forlange og få det akurat som vi vil? Type smertetillende, Aktiv dødshjelp,diagnoser? Skal pasienten kunne si, "nei jeg har ikke kreft" det er en fettkul. Så skal legen si. Ok ok, da. Du har en fett kul.(Til tross for funn)? Primært, og så langt som mulig syns jeg pasienten er den som skal ta valgene i forhold til egen helse. Jeg syns det langt på vei er slik og jeg da... Pasienten kan selvsagt ikke få legen til å endre verdensbilde. Det jeg mener er : Pasienten må ha en rett til å nekte behandling. Ikke en rett til å kreve en annen behandling. Men en rett til å nekte foreslått behandling. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.