Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg er ei jente på 18 år som har begynt å bli litt bekymret. Jeg utsatte menstruasjonen i 10 dager, da jeg går på p-piller. Da jeg 13 dager etter at jeg skulle ha fått menstruasjonen fikk den, hadde jeg en svært liten blødning. Den siste uka har jeg vært spent i kroppen - magepartiet, småkvalm og slapp. Nå lurer jeg selvsagt på om jeg er gravid??!!! Jeg har aldri utsatt menstruasjonen før, og jeg kan huske at jeg var sen til å ta en av p-pillene i løpet av perioden. Dersom uhellet er ute, lurer jeg på hva grensene for abort er. Jeg har hørt om en pille man kan ta (ikke angrepillen) istedet for et kirurgisk inngrep. Bør jeg ta en graviditetstest og kontakte lege??

Håper på svar...KB

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23621-gravid-og-utsatt-menstruasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis du har utsatt mensen korrekt, skulle det ikke øke risiko for graviditet. Ta en test for en sikkerhets skyld, pillen er ikke 100% sikker. Angrepillen tar for ikke å bli gravid. Hvis du er gravid, kan man utføre medisinsk abort med tabletter. Men test deg først.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...