Gå til innhold

Har du erfaring med...

Gjest fast bruker in disguise :-)

Anbefalte innlegg

Gjest fast bruker in disguise :-)
Skrevet

...salg? Andre som ikke har erfaring, får et spørsmål helt nederst.

Håper på svar fra flest mulig!!!

Hvilken type salg har du erfaring fra?

Hvordan er du som person og hvordan funker det i jobben?

Hvordan trives du med det?

Hva er kjedelig?

Hva er vanskelig?

Hvordan ville det være gøyere for deg å jobbe med salg?

Til alle, også ikke-selgere:

Hva synes du kjennetegner en god selger?

Videoannonse
Annonse
Gjest Snorkfrøkenen
Skrevet

Noen få av mange kriterier på

en god selger:

Har god produktkunnskap.

Er i tillegg litt entusiastisk overfor produktet, men ikke for mye, fremstiller produktet informativt.

Lytter til kundens behov, og anbefaler ikke produktet til personer som ikke har nytte av det.

Lytter til kundens behov og bruker sin generelle produktkunnskap til å informere om eventuelle tilleggsprodukter kunden ikke kjenner til.

Er smidig, prøver å kompromisse frem en handel som kunden føler er til sin fordel.

Er pålitelig, skaffer seg et rykte, referanser, kundeportefølje som vitner om pålitelighet og kunnskap.

Unngår konflikter som kan skade forretningen.

- I det hele tatt er det svært krevende å være en god selger.

Jeg synes nok altfor mange mennesker blir satt til en selgerjobb - uten opplæring, og med kun provisjon av salget som lønn.

Skrevet

Har erfaring fra salg ja.

Har erfaring fra butikk og bensinstasjon.

Jeg er stille og sjenert, noe som passer relativt dårlig på en selger....Overlevde fint jeg..

Jeg hata jobben da.

Er kjedelig å bli behandla som en neger, få kunder på samleband, og å gjøre det samme hele tida.

Vanskelig å late som ingenting når man får saftige bemerkninger etter seg..

Tror ikke salg kan bli noe gøyere for meg nei...

Snorkfrøken
Skrevet

Noen få av mange kriterier på

en god selger:

Har god produktkunnskap.

Er i tillegg litt entusiastisk overfor produktet, men ikke for mye, fremstiller produktet informativt.

Lytter til kundens behov, og anbefaler ikke produktet til personer som ikke har nytte av det.

Lytter til kundens behov og bruker sin generelle produktkunnskap til å informere om eventuelle tilleggsprodukter kunden ikke kjenner til.

Er smidig, prøver å kompromisse frem en handel som kunden føler er til sin fordel.

Er pålitelig, skaffer seg et rykte, referanser, kundeportefølje som vitner om pålitelighet og kunnskap.

Unngår konflikter som kan skade forretningen.

- I det hele tatt er det svært krevende å være en god selger.

Jeg synes nok altfor mange mennesker blir satt til en selgerjobb - uten opplæring, og med kun provisjon av salget som lønn.

hrmf..

Gjest Snorkfrøkenen
Skrevet

hrmf..

Oi, vi er kanskje tvillingsjeler.?Har ikke sett nicket ditt før. Men jeg har ingen sterke følelser for nicket, finner sikkert et annet til neste gang jeg er her. Risikerer riktignok at det også ligner på et eller annet...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...