Gjest fast bruker in disguise :-) Skrevet 24. juni 2006 Skrevet 24. juni 2006 ...salg? Andre som ikke har erfaring, får et spørsmål helt nederst. Håper på svar fra flest mulig!!! Hvilken type salg har du erfaring fra? Hvordan er du som person og hvordan funker det i jobben? Hvordan trives du med det? Hva er kjedelig? Hva er vanskelig? Hvordan ville det være gøyere for deg å jobbe med salg? Til alle, også ikke-selgere: Hva synes du kjennetegner en god selger? 0 Siter
Gjest Snorkfrøkenen Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Noen få av mange kriterier på en god selger: Har god produktkunnskap. Er i tillegg litt entusiastisk overfor produktet, men ikke for mye, fremstiller produktet informativt. Lytter til kundens behov, og anbefaler ikke produktet til personer som ikke har nytte av det. Lytter til kundens behov og bruker sin generelle produktkunnskap til å informere om eventuelle tilleggsprodukter kunden ikke kjenner til. Er smidig, prøver å kompromisse frem en handel som kunden føler er til sin fordel. Er pålitelig, skaffer seg et rykte, referanser, kundeportefølje som vitner om pålitelighet og kunnskap. Unngår konflikter som kan skade forretningen. - I det hele tatt er det svært krevende å være en god selger. Jeg synes nok altfor mange mennesker blir satt til en selgerjobb - uten opplæring, og med kun provisjon av salget som lønn. 0 Siter
Piraye Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Har erfaring fra salg ja. Har erfaring fra butikk og bensinstasjon. Jeg er stille og sjenert, noe som passer relativt dårlig på en selger....Overlevde fint jeg.. Jeg hata jobben da. Er kjedelig å bli behandla som en neger, få kunder på samleband, og å gjøre det samme hele tida. Vanskelig å late som ingenting når man får saftige bemerkninger etter seg.. Tror ikke salg kan bli noe gøyere for meg nei... 0 Siter
Snorkfrøken Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Noen få av mange kriterier på en god selger: Har god produktkunnskap. Er i tillegg litt entusiastisk overfor produktet, men ikke for mye, fremstiller produktet informativt. Lytter til kundens behov, og anbefaler ikke produktet til personer som ikke har nytte av det. Lytter til kundens behov og bruker sin generelle produktkunnskap til å informere om eventuelle tilleggsprodukter kunden ikke kjenner til. Er smidig, prøver å kompromisse frem en handel som kunden føler er til sin fordel. Er pålitelig, skaffer seg et rykte, referanser, kundeportefølje som vitner om pålitelighet og kunnskap. Unngår konflikter som kan skade forretningen. - I det hele tatt er det svært krevende å være en god selger. Jeg synes nok altfor mange mennesker blir satt til en selgerjobb - uten opplæring, og med kun provisjon av salget som lønn. hrmf.. 0 Siter
Gjest Snorkfrøkenen Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 hrmf.. Oi, vi er kanskje tvillingsjeler.?Har ikke sett nicket ditt før. Men jeg har ingen sterke følelser for nicket, finner sikkert et annet til neste gang jeg er her. Risikerer riktignok at det også ligner på et eller annet... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.