Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det at antibiotika nedsetter effekten av p-piller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp det stemmer.....6-åringen som sover søtt i sengen sin nå er mitt bevis på det :o)

Skrevet

Jepp det stemmer.....6-åringen som sover søtt i sengen sin nå er mitt bevis på det :o)

Det har aldri legen min opplyst meg om! Og da kan det stemme at gullungen til kjæresten mim er et resultat av det... Sukk jeg hater at hun har rett!

Skrevet

Det har aldri legen min opplyst meg om! Og da kan det stemme at gullungen til kjæresten mim er et resultat av det... Sukk jeg hater at hun har rett!

Legen min sa heller aldri noe om det, men det står i pakningsvedlegget, det er vel en av de tingene man ikke tenker over før det er for sent :o)

Skrevet

Det kan varierer litt med typen, og f.eks. P-ringen (NuvaRing) fant de ut ikke ble affektert av antibiotika, så det gjelder vel bare orale prevensjonsmidler. Glad jeg bruker ringen, med andre ord. :)

Skrevet

Det kan varierer litt med typen, og f.eks. P-ringen (NuvaRing) fant de ut ikke ble affektert av antibiotika, så det gjelder vel bare orale prevensjonsmidler. Glad jeg bruker ringen, med andre ord. :)

Det er jo litt pussig at legen ikke opplyser om det når de setter noen på en antibiotika kur? Grunnen til at jeg spurte er at mor til min kjæres barn bruker antibiotika/p-piller som grunn for at hun ble gravid, noe jeg mente var usannsynlig. Tok visst veldig feil! Men jeg tviholder fremdeles på at hun planla det!

Skrevet

Jeg går på minipille(Cerazette), og når jeg begynte på en antobiotikakur i vår så begynte jeg å blø, og blødde som en svak mens i to uker, og etter det har jeg hatt masse småblødninger..er helt sikker på at dette hadde sammenheng med antibiotikaen, fordi blødningene startet med en gang jeg startet å ta antibiotika..men vi hadde sex de dagene det ikke var særlig blødninger, og jeg ble ikke gravid da..det kan jo tydeligvis ha vært bare flaks.. :o/ er litt skummelt det der..

Skrevet

Jeg går på minipille(Cerazette), og når jeg begynte på en antobiotikakur i vår så begynte jeg å blø, og blødde som en svak mens i to uker, og etter det har jeg hatt masse småblødninger..er helt sikker på at dette hadde sammenheng med antibiotikaen, fordi blødningene startet med en gang jeg startet å ta antibiotika..men vi hadde sex de dagene det ikke var særlig blødninger, og jeg ble ikke gravid da..det kan jo tydeligvis ha vært bare flaks.. :o/ er litt skummelt det der..

Jeg går ikke på p-piller, så jeg slipper heldigvis å tenke på det. Bruker ikke noe, for om det skulle slumpe er det ikke så farlig. Du hadde sikkert flaks da!

Skrevet

Det er jo litt pussig at legen ikke opplyser om det når de setter noen på en antibiotika kur? Grunnen til at jeg spurte er at mor til min kjæres barn bruker antibiotika/p-piller som grunn for at hun ble gravid, noe jeg mente var usannsynlig. Tok visst veldig feil! Men jeg tviholder fremdeles på at hun planla det!

Jo det er merkelig, men nesten ingen leger sier noe om dette.. Noen får jo også antibiotika på legevakt o.l., ikke fra egen lege. Men hun dama du nevner kan jo godt ha oopset fyren allikevel, ja. Og skyldt på medisinen...

Tweetybilla
Skrevet

En av grunnene til at antibiotika nedsetter effekten av p-piller, er at man ofte kan få diare av antibiotika, slik at pillene ikke rekker å "løse" seg opp ordentlig før de er ute igjen. Det er derfor noen opplever å bli gravide med p-piller, mens andre ikke, fordi man reagerer så ulikt på antibiotika. Og så kommer det an på hvor lett man har for å bli gravid...

Skrevet

Jo det er merkelig, men nesten ingen leger sier noe om dette.. Noen får jo også antibiotika på legevakt o.l., ikke fra egen lege. Men hun dama du nevner kan jo godt ha oopset fyren allikevel, ja. Og skyldt på medisinen...

Jeg tror faktisk det. Han fallt for *en-siste-gang* trikset, merkelig at det skulle resultere i graviditet. Hun har jobbet desp erat for å få ham tilbake, holder på ennå. Tror p-pille greia er en grei unnskyldning. Jeg skammer meg over å være kvinne når det finnes slike eksempler av arten!

Skrevet

En av grunnene til at antibiotika nedsetter effekten av p-piller, er at man ofte kan få diare av antibiotika, slik at pillene ikke rekker å "løse" seg opp ordentlig før de er ute igjen. Det er derfor noen opplever å bli gravide med p-piller, mens andre ikke, fordi man reagerer så ulikt på antibiotika. Og så kommer det an på hvor lett man har for å bli gravid...

*s* håper hu sleit med å holde seg!

Gjest Flaut  i grunn, men ....
Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette med p-pillene, men rart du spør igrunn.

Jeg ble nemlig gravid av å ta både Erimax antibiotikakur og angrepillen. Årsak: diare.

Det er kjempeskummelt, og ikke noe man tenker over nei, før det er for sent.

Skrevet

Jeg har ikke opplevd dette med p-pillene, men rart du spør igrunn.

Jeg ble nemlig gravid av å ta både Erimax antibiotikakur og angrepillen. Årsak: diare.

Det er kjempeskummelt, og ikke noe man tenker over nei, før det er for sent.

Det er ikke meningen å skjære alle over en kam, det skjer sikkert av og til! Det er nok få som gjør slikt med vilje, håper jeg i alle fall!

Beklager om du ble trist!

Jeg er bare en bitter, grinete kjerring :-)!

Gjest den ekte noor
Skrevet

Den _kan_ gjøre det ja, kommer ann på typen antibiotika.

Om man går på en kortvarig antibiotikakur må man bruke annen prevansjon i tillegg, og går man på langvarig antibiotikakur må man bruke annen prevansjon i tillegg de første 14 dagene.

Det er pga diare som flere her sier, fordi det tar tid for kroppen å venne seg til den nye bakteriefloraen.

Skrevet

Jeg tror faktisk det. Han fallt for *en-siste-gang* trikset, merkelig at det skulle resultere i graviditet. Hun har jobbet desp erat for å få ham tilbake, holder på ennå. Tror p-pille greia er en grei unnskyldning. Jeg skammer meg over å være kvinne når det finnes slike eksempler av arten!

Jepp...synd å måtte si til menn at de faktisk ikke kan stole på at alle kvinner snakker sant om prevensjon, og at de alltid bør bruke backup i tillegg. :/

Gjest Flaut  i grunn, men ....
Skrevet

Det er ikke meningen å skjære alle over en kam, det skjer sikkert av og til! Det er nok få som gjør slikt med vilje, håper jeg i alle fall!

Beklager om du ble trist!

Jeg er bare en bitter, grinete kjerring :-)!

Neida, jeg ble så alldeles ikke trist. "Merkelig" at du spurte, siden dette hendte med meg nå nettopp.

Grinete gamle kjerringer er ålreit. Det gjelder bare å møte dem der de er!;-)

Skrevet

Neida, jeg ble så alldeles ikke trist. "Merkelig" at du spurte, siden dette hendte med meg nå nettopp.

Grinete gamle kjerringer er ålreit. Det gjelder bare å møte dem der de er!;-)

Kan jeg ta det med gammel tilbake? Er ikke så gammel, da. :-) jeg er i grunn sjeldent grinete og.

Jeg synes hele fenomenet er ganske merkelig, det stemmer mok det de andre sier her er at man kan få diaré, men jeg kan ikke fatte at det har noen innvirkning sånn ellers.

Lykke til med svangerskapet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...