Gå til innhold

Statistikk om St.Hans og lykke

Anbefalte innlegg

Gjest Snorkfrøkenen
Skrevet

En britisk forsker hevder å kunne bevise at den dagen vi er lykkeligst på i løpet av et år er 23. juni.

Cliff Arnall, som er spesialist på sesong-forstyrrelser ved Universitetet i Cardiff, kom frem til konklusjonen etter omfattende forskning, skriver The Independent.

Han så på alt fra økt utendørs aktivitet og økt energi, til piknikker og strandturer med familien, før han endte opp med en formel for lykke:

O + (N x S) + Cpm/T + He

O står for utendørsaktiviteter (outdoor activity), N for natur (nature), S for sosialt samvær (social interaction), Cpm for positive minner fra egen barndoms somre (positive memories of childhood summers), T står for temperatur (temperature) og He står for ferie og forventning til fridager (holidays and anticipation of time off).

Dagen fredag 23. juni skilte seg ut fordi den også får mange til å tenke «herlig, det er fredag!», og følelsen av at man starter på en sommerhelg.

- Lykke er assosiert med mange ting i livet og kan utløses av en rekke ulike ting. Enten det er en solrik dag eller et barndomsminne, ønsket jeg at min formel skulle bevise at nøkkelen til lykke kan være enkel, sier Arnall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var egentlig i ganske dårlig humør den 23, men så var jeg alene også da. Sukk! Ikke har jeg noen gode barndomsminner å si tilbake på fra St. Hansaften heller; vi hadde ingen tradisjoner for den dagen.

I går derimot, var jeg veldig glad.

Gjest Morentilfire
Skrevet

Hos oss er det ofte dårlig vær på St.Hansaften, og er det en ukedag går dagen oss hus forbi.

Men allikevel, det er noe forventningsfullt med den datoen, da er det nemlig sommerferie og skolefri !!!

Og da får alle barna lov til å bade hvis de vil!! Og penger til is sitter løsere!!!

Og det er uendelig lenge til neste skoleår og natter er lys og mulighetene er mange...

Jo, vi synes nok dette er en deilig tid!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...