Gå til innhold

Hvordan skal dine barns verden se ut?

Anbefalte innlegg

Gjest ditt forbruk
Skrevet

http://www.bt.no/utenriks/article278638.ece

Minner om at det er eksperter som uttaler dette, og at vi selv har fått merke virkningene av forurensningen/klimaforandringene på kroppen en stund nå. Se bare på Bergen. Det er så forurenset der at folk regelmessig blir bedt om å holde seg innendørs. I Trondheims Elgsætergate viste man at det tok få timer ved veien, før et hvitt laken ble sort. Den samme eksosen og skitten trekker vi inn i lungene, det samme gjør barna våre. Fra lungene går kjemikaliene direkte til blodet og her spres det ut i kroppen og skaper sykdom.

Hva kan DU gjøre for å ikke bidra til katastrofal utvikling?

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

Folk er så bekymret for alt mulig.

Gå tilbake til 1930-1970-tallet... da var det svart røyk fra fabrikkpiper overalt som svartla alle byene...

Dessuten tror jeg det er solen som sørger for drivhuseffekten....

Solen er meget lite studert.. men det er jo den som gir varme her...

Det vi som enkeltpersoner kan gjøre.. er å elske våre medmennesker, og ikke gjør noe med dem mot deres vilje.

Gjest girasol
Skrevet

I motsetning til a survivor er jeg svært opptatt av hva jeg kan gjøre for å forbedre klimaet og prøve å skape gode oppvekstvilkår for ungene mine.

Problemet ligger likevel aller mest hos myndlighetene, mener jeg. Det er altfor lite fokus på miljø og klimatiske oppvekstvilkår.

Jeg mener at med enkle grep kunne man forandra på f.eks.forurensingen i byene, ved å gjrøe alle bysentrum bilfrie, sette opp busstilbudet og senke bussprisene.

Man burde lage enda flere gønne lunger i byene, som hjelper ozonlaget å oppta oksygen, og man burde bøtlegges for å kaste søppel i naturen og på overalt ellers.

Dette er bare noen få ting som kan forandres ve hjelp av enkle grep, men det finnes sikkert mye, mye mer man kunne gjort, både på det private og på det offentlige plan.

Hilsen

Gjest a survivor
Skrevet

I motsetning til a survivor er jeg svært opptatt av hva jeg kan gjøre for å forbedre klimaet og prøve å skape gode oppvekstvilkår for ungene mine.

Problemet ligger likevel aller mest hos myndlighetene, mener jeg. Det er altfor lite fokus på miljø og klimatiske oppvekstvilkår.

Jeg mener at med enkle grep kunne man forandra på f.eks.forurensingen i byene, ved å gjrøe alle bysentrum bilfrie, sette opp busstilbudet og senke bussprisene.

Man burde lage enda flere gønne lunger i byene, som hjelper ozonlaget å oppta oksygen, og man burde bøtlegges for å kaste søppel i naturen og på overalt ellers.

Dette er bare noen få ting som kan forandres ve hjelp av enkle grep, men det finnes sikkert mye, mye mer man kunne gjort, både på det private og på det offentlige plan.

Hilsen

Jeg er helt enig i alle de tiltakene du der skisserer. Og jeg tenker nok litt mer på miljøet enn det du har fått inntrykk av.

Og hvem er myndighetene? Jo, det er oss selv det. Jo flere som engasjerer seg politisk for å få gjennomført de tiltakene du nevnte, jo fortere blir de gjennomført.

Det er lett å bli hørt i et politisk parti idag. Det er nemlig så få mennesker som er medlemmer.

Så - hva er da neste steg for deg? :) hehe... ledende spørsmål :)

Skrevet

Jeg vil gjerne gjøre noe, men jeg vet ikke helt hva....

Gjest girasol
Skrevet

Jeg er helt enig i alle de tiltakene du der skisserer. Og jeg tenker nok litt mer på miljøet enn det du har fått inntrykk av.

Og hvem er myndighetene? Jo, det er oss selv det. Jo flere som engasjerer seg politisk for å få gjennomført de tiltakene du nevnte, jo fortere blir de gjennomført.

Det er lett å bli hørt i et politisk parti idag. Det er nemlig så få mennesker som er medlemmer.

Så - hva er da neste steg for deg? :) hehe... ledende spørsmål :)

Heh, ja det steget tok jeg da jeg begynte å stemme venstre!...;-)

Gjest a survivor
Skrevet

Heh, ja det steget tok jeg da jeg begynte å stemme venstre!...;-)

Men er du medlem? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...