Gå til innhold

markedsføring av egen bedrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt egen bedrift i 1 år nå, men det går litt tregt grunnet markedsføring. Har trykket opp 18000 brosjyrer som jeg har lagt i postkasser rundt omkring i nærområdet. Skal sette inn en liten annonse i avisen nå. Henger også opp plakater på butikkene. Noen som har forslag til effektive markedsføringsmetoder som ikke koster skjorta? Har ikke så mye penger å rutte med.

Videoannonse
Annonse
Gjest et forslag
Skrevet

Sånt bør du kunne om du har egen bedrift. Men du kan fortelle om bedriften til venner og bekjente, og be de fortelle videre. Gi god service så kundene er fornøyde og kommer tilbake og evt. skaffer nye kunder. Du kan markedsføre deg i lokalradio/lokaltv. Du kan også lage en internettside.

Skrevet

Sånt bør du kunne om du har egen bedrift. Men du kan fortelle om bedriften til venner og bekjente, og be de fortelle videre. Gi god service så kundene er fornøyde og kommer tilbake og evt. skaffer nye kunder. Du kan markedsføre deg i lokalradio/lokaltv. Du kan også lage en internettside.

Man vet ikke alt når man starter egen bedrif. Man lærer etter som tiden går...

Skrevet

Lag visittkort selv, en "brosjyre" trenger ikke være stor, og legg dem igjen overalt hvor folk ferdes. En liten flekk silikongummi på baksiden limer det fast så det senere kan løsnes. Husk at den også har en bakside, ingen grunn til at baksiden skal være blank.

Gjest Persille
Skrevet

"Sånt bør du kunne om du har egen bedrift"

Nei, man lærer nye ting HVER ENESTE DAG underveis. Det er ikke noe kurs man kan ta som heter "slik driver du eget firma" eller noe i den duren...

Gjest Persille
Skrevet

Visittkort som keinstein sier er bra, de kan du legge igjen OVERALT. Du kan trykke dem selv også, da får du mellom åtte og tolv ut av ett ark, bruk litt tykke ark. 120g f.eks.

Jungeltelegrafen vet du antagelig om allerede :)

Send mail til _alle_ du kjenner, og reklamer for deg selv - be dem sende videre til alle de kjenner.

Om det er idrettslag e.l. der du bor kan du sponse dem med litt penger - da reklamerer de. F.eks kan de ved neste lotteri lodde ut en av dine ting/tjenester.

Det er litt vanskelig å forslå mer når vi ikke vet hva du driver med...

Har du kafé kan du f.eks ha klippekort med hver 6. kaffe gratis, har du neglesalong kan du markedsføre deg på videregående skolene, helsestasjonene og lokalbutikken...

Lykke til :)

Skrevet

Få firmanavnet trykt på kulepenner -det bruker alle- og del ut gratis.

Skrevet

kommer jo litt an på hva du selger. Reklamer gjennom diverse forum på internett. Om det er en vare som du selger som kan sendes kan du jo selge på Finn.no.

I Bergen er der en avis som heter anonsavisen. Der tror jeg det er ganske så rimelig å ha anonse i

Skrevet

Nei, man lærer nye ting HVER ENESTE DAG underveis. Det er ikke noe kurs man kan ta som heter "slik driver du eget firma" eller noe i den duren...

Hei og takk for støtten. At man bør kunne sånt når man starter selv synes jeg ikke er en selvfølge. Har allerede lagt en del penger i markedsføring via brosjyrer i postkasser, avisannonser og lapper på butikkene, men trenger alltids nye ideer som ikke koster allverdens.

Jeg glemte å fortelle hva vi driver med. Det er ikke en butikk og vi selger heller ikke et produkt, men vi er et IT-service firma. Det er mange av oss, det var derfor jeg lurte på nye ideer til markedsføring.

Skrevet

Ps. Jeg glemte også å skrive at vi kun selger tjenestene våre lokalt, så det er liten vits å markedsføre oss utenfor lokalområdet.

Skrevet

Hva slags bedrift er det da?

IT-service står det lenger ned.

Gjest i samme båt
Skrevet

Hei og takk for støtten. At man bør kunne sånt når man starter selv synes jeg ikke er en selvfølge. Har allerede lagt en del penger i markedsføring via brosjyrer i postkasser, avisannonser og lapper på butikkene, men trenger alltids nye ideer som ikke koster allverdens.

Jeg glemte å fortelle hva vi driver med. Det er ikke en butikk og vi selger heller ikke et produkt, men vi er et IT-service firma. Det er mange av oss, det var derfor jeg lurte på nye ideer til markedsføring.

Proff webside!

Du kan få en grei og enkel webside for en billig penge ved å bruke folk som studerer webdesign. Hvis du ikke kan lage den selv, da.

Noen her nevnte visittkort. Hvis du ikke vil lage dem selv, kan jeg anbefale disse:

http://www.vistaprint.se/

Har bestilt der selv flere ganger og er svært fornøyd med dem. Kjapp levering og koster ikke allverdens heller.

Jeg driver også et eget lite firma på snart andre året, og strever med mye av det samme som deg. Å finne annonseringsmuligheter som ikke koster skjorta, er ikke lett. Jeg driver kursvirksomhet, og har vært så heldig å komme med i lokalavisens gratis oversiktsliste over hva som skjer i kommunen. Uten den vet jeg ikke om jeg hadde fått så mange kunder som jeg tross alt har fått.

Gjest i samme båt
Skrevet

"Sånt bør du kunne om du har egen bedrift."

Det er ikke alle som får etablererkurs og annen opplæring fra Aetat i det å starte for seg selv, skjønner du. Derfor er enkelte av oss nødt til å lære etterhvert. Veien blir til mens man går, heter det.

Gjest Persille
Skrevet

Ps. Jeg glemte også å skrive at vi kun selger tjenestene våre lokalt, så det er liten vits å markedsføre oss utenfor lokalområdet.

Ok :)

Da er webside som du har fått under her alfa og omega!

Ellers ville jeg kontaktet alle som bruker it-systemer, men som kanskje ikke har rammeavtale, eller driftsavtale med noen. Det vil si at du egentlig bare kan unngå de store firmaene i området - og heller kontakte de små.

Alternativt de mellomstore, som kanskje vil outsource enkelte tjenester til dere.

Fokusér på tilgjengelighet fremfor alt :)

Gjest i samme båt
Skrevet

Om du har en logo og disponerer egen bil, så kan du for en rimelig penge investere i bilreklame. Det gjorde jeg i fjor, jeg fikk stor reklame til begge sidene av bilen for under tusenlappen. Dette innebar at jeg måtte klistre det på selv, ellers ville jobben koste enda en tusenlapp. Men det var ikke noe vanskelig å sette den på selv. Og nå har jeg i alle fall reklame for meg selv på bilen, og den er jo gratis reklameplass! Dessuten blir den sett.

Om du har skaffet deg en webside, så er det effektivt å sette adressen til websiden på baksiden av bilen. Og kanskje en speilvendt versjon foran?

Skrevet

Proff webside!

Du kan få en grei og enkel webside for en billig penge ved å bruke folk som studerer webdesign. Hvis du ikke kan lage den selv, da.

Noen her nevnte visittkort. Hvis du ikke vil lage dem selv, kan jeg anbefale disse:

http://www.vistaprint.se/

Har bestilt der selv flere ganger og er svært fornøyd med dem. Kjapp levering og koster ikke allverdens heller.

Jeg driver også et eget lite firma på snart andre året, og strever med mye av det samme som deg. Å finne annonseringsmuligheter som ikke koster skjorta, er ikke lett. Jeg driver kursvirksomhet, og har vært så heldig å komme med i lokalavisens gratis oversiktsliste over hva som skjer i kommunen. Uten den vet jeg ikke om jeg hadde fått så mange kunder som jeg tross alt har fått.

OK takk for alle tips alle sammen. Glemte selvfølgelig å si at vi har webside også, laget den selv. Den er vel ganske proff ettersom begge er dataingeniører. Vi får vel bare stå på og fortsette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...