Gå til innhold

Lyset av eller på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, nå må dere jaggu meg ikke begynne å kommunisere med dol som mellomstasjon. Skilsmisse neste ;-)

hehe. Har hatt mang en krangel på irc også :D Eneste lyden i huset er hardere og hardere tasteslag ;)

Fortsetter under...

• Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hansi25

12

• flisa

9

• Sofline

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Gjest gomle
Skrevet

Jeg liker å ha på lys jeg, ikke på soverommene, men på vanlige oppholdsrom vil jeg ha lys. Så det så :-)

Skrevet

Bare vent til gubben kommer hjem så skal du få juling ;-)

Arbeidsfordelig?

Gjest togli
Skrevet

hehe. Har hatt mang en krangel på irc også :D Eneste lyden i huset er hardere og hardere tasteslag ;)

Gubben og jeg kommuniserer iblant på MSN vi også, men har heldigvis ikke krangla der ennå *hehe*

Gjest mirakel*2
Skrevet

jeg har også hørt at lysrør går fortere når en slår av og på hele tiden.

Gjest togli
Skrevet

Hehe.. er nok ikke SÅ alvorlig ment. Dessuten pleier vi og sitte og krangle på mirc.. går litt roligere for seg da..

;)

Jeg vil nok heller kalle dette "ertekrangling" ;-)

Annonse

Gjest togli
Skrevet

Arbeidsfordelig?

Jepp, musklene mine holder ikke mål!

Gjest trultemor26
Skrevet

Gubben og jeg kommuniserer iblant på MSN vi også, men har heldigvis ikke krangla der ennå *hehe*

Prøv ;) Anbefales!

;)

Gjest togli
Skrevet

Prøv ;) Anbefales!

;)

Åkkei, skal prøve å pønske ut et tema å krangle om når han kommer hjem etterpå!

*leter rundt på gulvet etter skitne underbukser*

Skrevet

Si at han alltid tisser utenfor do. Det provoserer i lengden.

Ikke det at jeg ikke gjør det. Men så masete a gitt.

Gjest trultemor26
Skrevet

Prøv deg på strømforbruk! Eller nei.. kanskje dumt når han er elektriker.. ;)

Gjest togli
Skrevet

Si at han alltid tisser utenfor do. Det provoserer i lengden.

Ikke det at jeg ikke gjør det. Men så masete a gitt.

Jaaaa! Det har vi faktisk småkrangla om før ;-)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jaaaa! Det har vi faktisk småkrangla om før ;-)

Lykke til ;)

Annonse

Skrevet

Lyset står på hele dagen på badet, vi slokker om natta.

I gangen står litt av lyset på hele døgnet.

På soverommene bare de gangene vi er der, og når vi sover er det også slått av.

På kjøkkenet og i stua skrur vi på når lyset ute krever det.

Gjest togli
Skrevet

Prøv deg på strømforbruk! Eller nei.. kanskje dumt når han er elektriker.. ;)

Ja, der blir jeg bare overkjørt!

hare1365380455
Skrevet

Jeg liker best å gjøre som samboeren din, men jeg tror kanskje du har litt rett..... :)

Skrevet

Når jeg er hjemme står lyset i gangen, på do og på badet alltid på. Det er ingen vinduer på rommene og jeg liker å ha det lyst der selv om jeg ikke er inne på rommet.

På stua og kjøkkenet er det lys etter behov, dvs. som regel mor-og-barn lampa på stua og lyspæra over kjøkkenbordet. På soverommet kun når jeg leser før jeg sovner.

Gjest togli
Skrevet

Forresten så tviler jeg på at elektrikere har "strømforbruk i forhold til lyspærepriser" som fag på skolen.

Gi meg en Osram-ansatt takk.

Nå kom min kjære mann hjem og desverre var han ikke helt enig med meg i at han hadde sagt det han hadde sagt osv osv.. skjønner? *rødme*

Han sier at levetiden på en lyspære er avhengig av antallet timer den er i bruk, ikke om den blir slått mye på eller av... Lysrør blir derimot dårligere dersom man slår dem av og på i hytt og pine.

Han sier også at en lyspære på 40W som står på i 24 timer har et strømforbruk som tilsvarer kr. 1,50,- Til gjengjeld avgir flere slike varme til huset.

Sånn...Godt jeg hadde litt rett iallefall *hehe*

Skrevet

Når jeg er hjemme står lyset i gangen, på do og på badet alltid på. Det er ingen vinduer på rommene og jeg liker å ha det lyst der selv om jeg ikke er inne på rommet.

På stua og kjøkkenet er det lys etter behov, dvs. som regel mor-og-barn lampa på stua og lyspæra over kjøkkenbordet. På soverommet kun når jeg leser før jeg sovner.

Hihi.. mor og barn lampa? Hvem var det som holdt på å le seg fillete over at jeg kalte lampa mi for det?-))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...