Gå til innhold

Lyset av eller på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fyrer dere med strøm så sparer dere ikke noe ved å ha sparepærer innendørs. Det er i kun de månedene i året dere ikke varmer opp rommene det er litt å spare. Men så er sparepærene såpass mye dyrere enn vanlige pærer, så det vil nok gjøre at dere ikke sparer noe i sommermånedene heller.

Vinninga går nok opp i spinninga:-)

Pøh - vi bor sånn til at rystelser i veien gjør at vanlige lyspære EKSPLODERER så glasset spruter.

Og sparepærer er bilige på IKEA og andre steder -den på utelyset har vi hatt i 5 år (skriver alltid dato på soklene)

Vi bruker 17000 kwt i året - syns ikke det er verst med 4-5 personer - enebolig.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hansi25

12

• flisa

9

• Sofline

8

• mrxx

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pøh - vi bor sånn til at rystelser i veien gjør at vanlige lyspære EKSPLODERER så glasset spruter.

Og sparepærer er bilige på IKEA og andre steder -den på utelyset har vi hatt i 5 år (skriver alltid dato på soklene)

Vi bruker 17000 kwt i året - syns ikke det er verst med 4-5 personer - enebolig.

Da har dere en grunn til å bruke sparepærer, men spare strøm på grunn av dette er nok svært begrenset.

Skrevet

Da har dere en grunn til å bruke sparepærer, men spare strøm på grunn av dette er nok svært begrenset.

Vi har dessuten en sånn innretning som vi setter adgangskortet fra låsen i - som man napper ut - og da slukker alt man har bestemt skal slukke. Energicontrol heter det - slik som brukes på hoteller.

Skrevet

Vi har dessuten en sånn innretning som vi setter adgangskortet fra låsen i - som man napper ut - og da slukker alt man har bestemt skal slukke. Energicontrol heter det - slik som brukes på hoteller.

Det kan dere sikkert spare litt på. Spørs bare hva som står på etter at det som skal slukkes er slukket.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har på ALT lys jeg bare kan -ellers blir jeg deppa -rett og slett.

Samme her!

Hos oss må vi dessuten ha mye lys på for å klare å prate med hverandre uten å bli utslitte i øya ;-)

Gjest togli
Skrevet

de er grusomt stygge - alle jeg kjenner har sånne - jeg vil ikke ha - akkurat som alle furumøblene som kom - urk.

Vi heiv ut vår for ca fem år siden. Fæl!!

Skrevet

Det kan dere sikkert spare litt på. Spørs bare hva som står på etter at det som skal slukkes er slukket.

fryser og varmtvann

Skrevet

fryser og varmtvann

Hmm, hvorfor slår dere av fryser og varmtvann?

Skrevet

Hmm, hvorfor slår dere av fryser og varmtvann?

Det er de eneste som STÅR PÅ - jeg trodde du spurte om det - hehe

Skrevet

Det er de eneste som STÅR PÅ - jeg trodde du spurte om det - hehe

Ok, hehe, begynte å lure på strøm-sparingstiltakene deres nå gitt.

Skrevet

Sånn stålampe med uplight og så en spot på stammen vet du.

Så var det den flisa kom med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...