Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen her som har vært til intervju/samtale hos vikarbyrået Adecco før, og som kan fortelle litt om hvordan intervjuet foregår? Hva spør de om?, hvor lenge varer det?, må man gjennom noen tester? etc.

Er det vanlig å bli tilbudt jobb mens man sitter der (må man i så fall takke ja eller nei på stedet?), eller er det mer vanlig at de kontakter deg for eventuelle jobbtilbud i etterkant?

Hvis man undertegner kontrakt med Adecco - binder man seg da for lang tid fremover? Har Adecco godt rykte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært på intervju hos Adecco. Måtte ikke gjennom noen teste. Måtte gi fra meg cv og vise frem vitnemål. Ble litt snakking rundt meg, hvilken type jobb jeg kunne tenkt meg, hvordan jeg er som person, hvilken arbeiserfaring jeg har etc. Dette er mest for at folkene hos Adecco skal kunne "selge deg".

Adecco får inn ledige jobber fra kunder og går så gjennom sine lister om de har noen som kan passe. Deretter avtaler Adecco med deg et intervju hos de som har en ledig stilling, det er da ingen fra Adecco med. Deretter gir man beskjed til Adecco om jobben var interresant eller ikke. Hvis Adecco's kunde er interresert i deg og du er interresert i jobben så er jobben din, enten som fast ansatt i firmaet eller som innleid konsulent med Adecco som arbeidsgiver. Det kommer an på hva firmaet ønsker.

Ble kanskje litt rotete dette, men håper du skjønner hva jeg mener :o)

Skrevet

Jeg har vært på intervju hos Adecco. Måtte ikke gjennom noen teste. Måtte gi fra meg cv og vise frem vitnemål. Ble litt snakking rundt meg, hvilken type jobb jeg kunne tenkt meg, hvordan jeg er som person, hvilken arbeiserfaring jeg har etc. Dette er mest for at folkene hos Adecco skal kunne "selge deg".

Adecco får inn ledige jobber fra kunder og går så gjennom sine lister om de har noen som kan passe. Deretter avtaler Adecco med deg et intervju hos de som har en ledig stilling, det er da ingen fra Adecco med. Deretter gir man beskjed til Adecco om jobben var interresant eller ikke. Hvis Adecco's kunde er interresert i deg og du er interresert i jobben så er jobben din, enten som fast ansatt i firmaet eller som innleid konsulent med Adecco som arbeidsgiver. Det kommer an på hva firmaet ønsker.

Ble kanskje litt rotete dette, men håper du skjønner hva jeg mener :o)

Hei!

Tusen takk for fint og informativt svar! :-) (det var absolutt ikke rotete!).

Hmm...er det vanlig at man etter å ha vært på intervju hos Adecco, også må på intervju hos arveidsgiver? Er ikke det litt smør på flesk? Jeg trodde liksom at Adecco foretok en grundig evaluering av hver enkelt medarbeider, og dermed gikk god for en overfor vikarbyråets kunder? (de får jo referanser og alt!)

Skrevet

Hei!

Hmm...er det vanlig at man etter å ha vært på intervju hos Adecco, også må på intervju hos arveidsgiver? Er ikke det litt smør på flesk? Jeg trodde liksom at Adecco foretok en grundig evaluering av hver enkelt medarbeider, og dermed gikk god for en overfor vikarbyråets kunder? (de får jo referanser og alt!)

Arbeidsgiver skulle det selvfølgelig stå! :-)

Skrevet

Hei!

Arbeidsgivere flest vil nok snakke med personen selv for å se at de liker vedkommende og om man passer inn i miljøet, etc. Det er ikke bare rene kvalifikasjoner det går på under et intervju.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...