Gå til innhold

Komfyr - keramisk topp eller vanlige plater?

Anbefalte innlegg

Må ha ny komfyr og har veldig lyst på keramisk topp. Min kjære bare fnyser og mener det er bare tull og dessuten blir de senere varme enn vanlige plater hevder han.

Dere kloke kvinner og menn der ute - er det sant? Min søster har keramisk og hun er storfornøyd i alle fall. Kom igjen - støtt meg! Jeg må bestille komfyren i morra!

Fortsetter under...

Det er vel ingen som kjøper med vanlige plater nå til dags?

Vi bestilte netopp induksjonskoketopp, det blir iallefall fortere varmt.

Min lille kjøkkenerfaring tilsier at det faktisk tar lenger tid å koke opp en kjele med vann med kjeramisk enn vanlige plater, men når man skal gjøre litt mer avanserte ting enn det så er det utrolig mye bedre med kjeramisk av en eller annen grunn. Det brenner seg mindre og sånn.

Gjest induksjon

Det selges nesten bare induksjons-plater nå, det er det letteste å holde rent også, fordi selve platen ikke blir varm, bare det som står oppå. Det går mye fortere også.

Ulempen er at du må ønske deg nye kaseroller, hvis de du har er gamle og ikke laget for induksjon.

Annonse

Jeg har kjeramisk topp og den blir fortere varm enn den vanlige komfyren jeg hadde for noen år siden.

Men min topp er helt svart og den er vanskelig å holde blank. Jeg hadde kjøpt en som ikke har helt svart plate men en som er litt hvitt i slik at skjoldene ikke synes så godt.

Jeg synes den foreldrene mine har (keramisk) blir fortere varm enn min.

Bare husk å ikke stå oppå den. Det gjorde en bekjent en gang, og den knuste (fikk det utrolig nok på garantien).

*Hehe* Nå har jeg ikke for vane å stå på komfyren så det går nok bra. :o)

Nå skulle det ikke være nødvendig å stå på komfyren for å få opp overskapene hos meg og maling er vi så og si ferdig med så... :o)

Om ikke annet så vet du nå at skulle du få behov for å stå på noe, så velg noe annet enn komfyren. :-)

Annonse

Gjest Shira12

Vi har ny induksjonstopp, og den blir fort varm. Vi hadde en forholdvis ny komfyr, med vanlige plater, før vi flytta også, men den brukte lengre tid.

Har en booster (tror det heter det) effekt som gjør at det koker opp omtrent med engang om jeg trykker på det.

Men jeg har gass i tillegg, og det er jeg kjempefornøyd med!

Og ett wokgassblus som jeg bare elsker!

Oj, nå sporet jeg av litt her, men jeg støtter deg i keramisk topp :o)

Kjøp induksjon! Ingen ting er raskere.

Er ikke det skrekkelig dyrt? Har funnet en jeg liker godt til kr. 5000,- og stort mer enn det har jeg ikke råd til nå. Og ja, jeg må ha komfyr NÅ - flytter til helga og den gamle komfyren var innebygget og må stå igjen. Dessuten synger den på siste verset uansett.. :o)

Gjest keramisk topp

Er ikke det skrekkelig dyrt? Har funnet en jeg liker godt til kr. 5000,- og stort mer enn det har jeg ikke råd til nå. Og ja, jeg må ha komfyr NÅ - flytter til helga og den gamle komfyren var innebygget og må stå igjen. Dessuten synger den på siste verset uansett.. :o)

Ovnen er dyrere og i tillegg må du kanskje kjøpe nye kjeler også .....

jeg hadde gått for vanlig keramisk topp, bare tull at de blir senere varme, heller motsatt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...