Gå til innhold

Komfyr - keramisk topp eller vanlige plater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke prøvd induksjonstopp så den har jeg ikke peiling på, men om valget står mellom vanlig "gammeldagse" plater og keramisk topp er svaret enkelt: Keramisk, uten den minste tvil.

Keramisk, keramisk, keramisk... ;-)

Skrevet

Jeg har kjeramisk topp og den blir fortere varm enn den vanlige komfyren jeg hadde for noen år siden.

Men min topp er helt svart og den er vanskelig å holde blank. Jeg hadde kjøpt en som ikke har helt svart plate men en som er litt hvitt i slik at skjoldene ikke synes så godt.

Har du forsøkt den "poleringskremen" du etterhvert finner i de fleste matforetninger? Husker ikke helt hva den heter, men den er laget spesielt for kjeramiske topper.

Hos oss blir toppen helt som ny etter en enkel og kjapp rengjøring med den.

Gjest keramisk topp
Skrevet

Har du forsøkt den "poleringskremen" du etterhvert finner i de fleste matforetninger? Husker ikke helt hva den heter, men den er laget spesielt for kjeramiske topper.

Hos oss blir toppen helt som ny etter en enkel og kjapp rengjøring med den.

Samme her ... den rosa boksen med den slags tørre kremen ?

Da blir toppen vår blank og fin som ny :)

Skrevet

Samme her ... den rosa boksen med den slags tørre kremen ?

Da blir toppen vår blank og fin som ny :)

Den vi bruker kommer på en plastflaske (tror den er blå?). Bare å rengjøre toppen på vanlig måte (sepe og vann) først, og så polere etterpå omtrent som du gjør med bilen - men det går helt greit å bruke vanlig papir og ikke poleringsgarn...:-)

En annen fordel er at ny møkk ikke sitter så godt fast etterpå.....

Skrevet

Jeg går ikke tilbake til vanlige kokeplater hvor kjelene velter om du setter de ut på siden.

Synes de blir fort varme.

Men rengjøringen synes jeg ikke er noe enklere. Det trodde jeg det kom til å være.

For enkel rengjøring må du kjøpe induksjonsplater.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...