Gå til innhold

Er det ikke lov å skrive om Jesus her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det DOL du prater om, eller kristendommen?

Selvfølgelig prater jeg om kristendommen.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

28

• Prozak

19

• keinstein

9

• Sofline

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Batseba
Skrevet

De fleste kristne i dag har heldigvis et "moderne" syn på Bibelen. :-)

Menneskene har til enhver tid hatt den tidens "moderne" syn på Bibelen.

Skrevet

Det var respektsløst...spørr du meg...

Man kan skrive om hår i rumpa,men ikke om Gud,hvor teit er det da?

Huff, nå måtte jeg le høyt, du har helt klart et poeng ;-)

Skrevet

Det var respektsløst...spørr du meg...

Man kan skrive om hår i rumpa,men ikke om Gud,hvor teit er det da?

"Man kan skrive om hår i rumpa,men ikke om Gud,hvor teit er det da?"

Haha, nå måtte jeg le litt. Godt poeng, egentlig. ;)

Men saken er vel ikke at man ikke kan snakke om/diskutere religion her, men at trådstarter har startet maange tråder om det samme emnet.

Gjest printa
Skrevet

Ja, jeg oppdaget nå plutselig at hele tråden med "nettaviser" tidligere i dag, er blitt slettet.

Hvorfor?, det aner jeg ikke..

Det er vel ikke Jesus og kristen tro det er noe galt med, men det er de som svarer og ikke respekterer at noen tror, som er roten til konflikt.

Gjest a survivor
Skrevet

Men jeg synes du skal la være for du kan få svar du virkelig ikke liker :o)

Jeg takler svarene.

Gjest Batseba
Skrevet

Jeg tror at Jesus har levd og at han kanskje hadde litt usedvanlige evner men jeg tror ikke han er guddommelig og jeg er uenig i masse av det som står i bibelen.

Kvinner skal tie i forsamlingen. Fysj ;o)

Bibelen forteller om en hendelse hvor noen kvinner plapret så mye at de forstyrret forsamlingen og Jesus sa "Ti stille dere kvinner, dere bør tie i forsamlingen". Dette har vært tolket i flere hundre år som at alle kvinner skulle tie i alle forsamlinger. Det står ikke i Bibelen.

Skrevet

De fleste kristne i dag har heldigvis et "moderne" syn på Bibelen. :-)

Det finnes ikke noe moderne versjon av bibelen. Man kan ikke vrenge på det som står der fordi om man er uenig i det. Ting står ganske tydelig skrevet og å tolke det dithen man vil, synes jeg er ganske forkastelig :o)

Kvinner skal tie i forsamlingen, homofili er en dødsynd og abort er helt ulovlig. Jeg er ikke enig i det hele tatt.

Gjest a survivor
Skrevet

Ja, jeg oppdaget nå plutselig at hele tråden med "nettaviser" tidligere i dag, er blitt slettet.

Hvorfor?, det aner jeg ikke..

Det er vel ikke Jesus og kristen tro det er noe galt med, men det er de som svarer og ikke respekterer at noen tror, som er roten til konflikt.

Er dette et Åpent Forum eller er det ikke et Åpent Forum?

Gjest Gud er ALT!
Skrevet

Jeg kan respektere andres religion men når noen begynner å snakke om antikrist da aner jeg at de er ute å kjøre.

Ta ansvar for eget liv, det er ingen andre som gjør det.

Nå tror jeg det er du som er på tynn is,jeg har ALLTID tatt ansvar for mitt eget liv.

Gjest a survivor
Skrevet

Men saken er vel ikke at man ikke kan snakke om/diskutere religion her, men at trådstarter har startet maange tråder om det samme emnet.

Mange om Jesus? Nei....

Skrevet

Jeg takler svarene.

Vær ikke sikker på det. Vi hadde et annet forum her før men det ble stengt pga at folk ikke taklet det.

Gjest Gud er ALT!
Skrevet

Huff, nå måtte jeg le høyt, du har helt klart et poeng ;-)

Godt det da :D

Gjest a survivor
Skrevet

Nå tror jeg det er du som er på tynn is,jeg har ALLTID tatt ansvar for mitt eget liv.

Jeg har også alltid tatt ansvar for mitt eget liv. Jeg vil ha meg frabedt andre som gjør det.

Hadde jeg ikke tatt ansvar for mitt eget liv, så hadde jeg ikke sittet her idag.

Skrevet

Bibelen forteller om en hendelse hvor noen kvinner plapret så mye at de forstyrret forsamlingen og Jesus sa "Ti stille dere kvinner, dere bør tie i forsamlingen". Dette har vært tolket i flere hundre år som at alle kvinner skulle tie i alle forsamlinger. Det står ikke i Bibelen.

Hvordan vet du det da hvis det ikke står i bibelen ;o)

Skrevet

Og hva skal du med gud da?

Gjest printa
Skrevet

Er dette et Åpent Forum eller er det ikke et Åpent Forum?

"Er dette et Åpent Forum eller er det ikke et Åpent Forum?"

Jeg ville rett-og-slett stilt spørsmålet til webmaster. En definisjon hadde vært interessant ja...

Gjest Batseba
Skrevet

Hvordan vet du det da hvis det ikke står i bibelen ;o)

Hva er det jeg vet som ikke står i bibelen?????

Gjest Gud er ALT!
Skrevet

Vel...virket ikke som a survivor var så aktiv i den tråden,så det må være noe med at det gjalt Gud.

Og Gud er tross alt et tema,langt viktigere enn hår i rumpa...spørr du meg.

Gjest Batseba
Skrevet

Vær ikke sikker på det. Vi hadde et annet forum her før men det ble stengt pga at folk ikke taklet det.

Et annet forum om hva da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...