Sofline Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det finnes ikke noe moderne versjon av bibelen. Man kan ikke vrenge på det som står der fordi om man er uenig i det. Ting står ganske tydelig skrevet og å tolke det dithen man vil, synes jeg er ganske forkastelig ) Kvinner skal tie i forsamlingen, homofili er en dødsynd og abort er helt ulovlig. Jeg er ikke enig i det hele tatt. Jeg er heller ikke enig. Men jeg synes det står mye bra i Bibelen også. Forøvrig står det ikke i Bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger. Les hva Batseba skrev ovenfor. Dét visste jeg ikke før i dag. 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg har også alltid tatt ansvar for mitt eget liv. Jeg vil ha meg frabedt andre som gjør det. Hadde jeg ikke tatt ansvar for mitt eget liv, så hadde jeg ikke sittet her idag. Samme her... 0 Siter
Gjest Batseba Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det finnes ikke noe moderne versjon av bibelen. Man kan ikke vrenge på det som står der fordi om man er uenig i det. Ting står ganske tydelig skrevet og å tolke det dithen man vil, synes jeg er ganske forkastelig ) Kvinner skal tie i forsamlingen, homofili er en dødsynd og abort er helt ulovlig. Jeg er ikke enig i det hele tatt. De temaene du tar opp har vært tolket slik. Det blir alltid tolkning når du leser hva andre har skrevet. Det er umulig å si at det som står ikke har blitt tolket forskjellig igjennom årene. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Et annet forum om hva da? Livssyn og etikk. Jeg tror det går an å lese de gamle innleggene. I hvert fall så synes jeg at slike ting kan diskuteres et annet sted enn på åpent forum. Her holder vi oss til doruller og vaskepulver ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Og hva skal du med gud da? Ja hva skal jeg med Gud? Siden Gud er den energien som gjennomstrømmer meg,kan jeg vel umulig klare å leve uten Gud/lys/kjærlighet/livskraft...osv... Som sakt "kjært barn har mange navn" Kan ikke leve uten Gud,forstår du? Det er Gud som er energien som får hjertet mitt til å slå,når energien vender hjem,dør kroppen min... Da vender sjelen hjem.mener du jeg skal gi slipp på livs-energien min? Gud er energien som gjennomstrømmer ALT liv. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg er heller ikke enig. Men jeg synes det står mye bra i Bibelen også. Forøvrig står det ikke i Bibelen at kvinner skal tie i forsamlinger. Les hva Batseba skrev ovenfor. Dét visste jeg ikke før i dag. Joda, endel av moralen er bra. Men det står at mannen er kvinnens hode og masse annet som jeg synes er helt på trynet. Koranen og bibelen er ikke så veldig forskjellig faktisk ) Jeg liker å diskutere religion men som sagt ikke skriftlig. Jeg ser ikke ansiktene til folk og vet derfor ikke når jeg går over streken. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Ja hva skal jeg med Gud? Siden Gud er den energien som gjennomstrømmer meg,kan jeg vel umulig klare å leve uten Gud/lys/kjærlighet/livskraft...osv... Som sakt "kjært barn har mange navn" Kan ikke leve uten Gud,forstår du? Det er Gud som er energien som får hjertet mitt til å slå,når energien vender hjem,dør kroppen min... Da vender sjelen hjem.mener du jeg skal gi slipp på livs-energien min? Gud er energien som gjennomstrømmer ALT liv. Klart du kan leve uten gud. Jeg har levd uten gud i hele mitt liv og jeg er ikke dau enda. Og nå kommer webbis snart og sletter meg også, tenker jeg. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Joda, endel av moralen er bra. Men det står at mannen er kvinnens hode og masse annet som jeg synes er helt på trynet. Koranen og bibelen er ikke så veldig forskjellig faktisk ) Jeg liker å diskutere religion men som sagt ikke skriftlig. Jeg ser ikke ansiktene til folk og vet derfor ikke når jeg går over streken. Forstår det godt... :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Forstår det godt... :-) Jeg går nemlig kjapt over streken når det gjelder religion ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Klart du kan leve uten gud. Jeg har levd uten gud i hele mitt liv og jeg er ikke dau enda. Og nå kommer webbis snart og sletter meg også, tenker jeg. La oss kalle Gud livsenergi istedenfor Gud da,hvis din livsenergi forsvinner,dør du... 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 La oss kalle Gud livsenergi istedenfor Gud da,hvis din livsenergi forsvinner,dør du... Men gud og energi er ikke det samme for meg så det kan jeg ikke gjøre. Forresten så dør man ikke uten livsenergi heller. Man velger ikke selv om og når man skal dø. 0 Siter
Zombiebob Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg kan respektere andres religion men når noen begynner å snakke om antikrist da aner jeg at de er ute å kjøre. Ta ansvar for eget liv, det er ingen andre som gjør det. Det er feil. Vi tar kollektivt ansvar for hverandres liv. Følg dette opp i ditt personlige liv. Bli en solidarisk person. Ikke være en egoist, på evig nytelsesjakt kun med omsorg for sine nærmeste. 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Men gud og energi er ikke det samme for meg så det kan jeg ikke gjøre. Forresten så dør man ikke uten livsenergi heller. Man velger ikke selv om og når man skal dø. Forsåvidt så kan man velge... Men er enig,tiden vår på jorden er forutbestemt,uten livs energi kan du ikke leve,jo visst du ligger i respirator. Respekterer deg og ditt syn jeg,for meg er Gud det samme som energi.... Hvis du ser for deg Gud som en stor sol i universet,er strålene som kommer fra denne solen lyset i oss,alle har en stråle av dette lyset i seg. Ergo er Gud inni oss,derfor kan vi SKAPE selv,uten denne strålen hadde vi ikke eksistert. Det er min tro,håper du respekterer det. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 *plystre falskt og uskyldig* Jeg prøver å etterligne folk som pisser i vannet, for de ser veldig uskyldige ut. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Og hva skal du med gud da? Han er god på oddsen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det er feil. Vi tar kollektivt ansvar for hverandres liv. Følg dette opp i ditt personlige liv. Bli en solidarisk person. Ikke være en egoist, på evig nytelsesjakt kun med omsorg for sine nærmeste. Kollektivt ansvar har da de fleste folk sluttet å føle for lenge siden. Jeg synes faktisk at de fleste mennesker er svært så egoistiske og tenker mest på seg sjøl. Noen unntak finnes det selvfølgelig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Forsåvidt så kan man velge... Men er enig,tiden vår på jorden er forutbestemt,uten livs energi kan du ikke leve,jo visst du ligger i respirator. Respekterer deg og ditt syn jeg,for meg er Gud det samme som energi.... Hvis du ser for deg Gud som en stor sol i universet,er strålene som kommer fra denne solen lyset i oss,alle har en stråle av dette lyset i seg. Ergo er Gud inni oss,derfor kan vi SKAPE selv,uten denne strålen hadde vi ikke eksistert. Det er min tro,håper du respekterer det. Jeg respekterer alle som virkelig mener det de sier ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Kollektivt ansvar har da de fleste folk sluttet å føle for lenge siden. Jeg synes faktisk at de fleste mennesker er svært så egoistiske og tenker mest på seg sjøl. Noen unntak finnes det selvfølgelig. Da er det vel på tide å forandre på det,eller vil du ha en kald og brutal verden,hvor egoisme råder? 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Forsåvidt så kan man velge... Men er enig,tiden vår på jorden er forutbestemt,uten livs energi kan du ikke leve,jo visst du ligger i respirator. Respekterer deg og ditt syn jeg,for meg er Gud det samme som energi.... Hvis du ser for deg Gud som en stor sol i universet,er strålene som kommer fra denne solen lyset i oss,alle har en stråle av dette lyset i seg. Ergo er Gud inni oss,derfor kan vi SKAPE selv,uten denne strålen hadde vi ikke eksistert. Det er min tro,håper du respekterer det. Kan du ikke holde troen for deg selv? Det er en privatsak. Ikke alle trenger vite det. Presenterer du deg med: "Jeg er Per Olsen, jeg er kristen!" da blir jeg skikkelig mistenksom og olm. Intoleranse og forakt for andre er det verste jeg vet, folk som opphøyer seg selv og tror de har fått en ny egenskap eller evne. Noen tror de er blitt psykologer over antten. Mange har forårsaket selvmord. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.