Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg respekterer alle som virkelig mener det de sier ) Takk,jeg mener virkelig det jeg sier...og mere til. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Kollektivt ansvar har da de fleste folk sluttet å føle for lenge siden. Jeg synes faktisk at de fleste mennesker er svært så egoistiske og tenker mest på seg sjøl. Noen unntak finnes det selvfølgelig. Det er bare jeg som tenker på meg. 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Hihi. Det burde være forbudt å be til guder om å vinne i oddsen, det er jo juks. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Da er det vel på tide å forandre på det,eller vil du ha en kald og brutal verden,hvor egoisme råder? Jeg kan bare være meg sjøl og gjøre det jeg kan og så håper jeg at jeg har klart å oppdra ungene mine til varme og omsorgsfulle personer. Og jeg mener jeg har klart det med de to eldste. Jeg har ingen bestemmelsesrett over hva andre mennesker skal tenke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Takk,jeg mener virkelig det jeg sier...og mere til. Men det synes jeg er bra og jeg mener også det jeg sier. Og jeg tror ikke det gjør meg til et dårligere menneske om jeg ikke er kristen ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Kan du ikke holde troen for deg selv? Det er en privatsak. Ikke alle trenger vite det. Presenterer du deg med: "Jeg er Per Olsen, jeg er kristen!" da blir jeg skikkelig mistenksom og olm. Intoleranse og forakt for andre er det verste jeg vet, folk som opphøyer seg selv og tror de har fått en ny egenskap eller evne. Noen tror de er blitt psykologer over antten. Mange har forårsaket selvmord. Tror du jeg er kristen? Det er der du tar feil,men mamma mia,jeg respekterer da andres tro,og om de vil si de er kristne,så javel..? Represtenterer du deg som "Jeg er Per olssen,en arrogant og uvitende person"...kanskje du burde det,slik at folk var advart..før de åpner munnen. Og syns du skal være litt forsiktig før du antar ting. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det er bare jeg som tenker på meg. Neida, du har da noen venner du også selv om du sikkert kommer litt bak i rekka ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Jeg kan bare være meg sjøl og gjøre det jeg kan og så håper jeg at jeg har klart å oppdra ungene mine til varme og omsorgsfulle personer. Og jeg mener jeg har klart det med de to eldste. Jeg har ingen bestemmelsesrett over hva andre mennesker skal tenke. Fint det da,bra du har gjort en god jobb med ungene dine. Alle gjør sitt beste,syns alle bør gjøre sitt for at jorden skal bli en fin plass,fredfull plass..uten krig,samme hvilke tro man har. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det har ikke slått deg at det kan ha noe med din spam-aktivitet de siste dagene å gjøre? 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Det burde være forbudt å be til guder om å vinne i oddsen, det er jo juks. Knis, men siden det ikke finnes noen gud så er det bare bortkastet energi ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Fint det da,bra du har gjort en god jobb med ungene dine. Alle gjør sitt beste,syns alle bør gjøre sitt for at jorden skal bli en fin plass,fredfull plass..uten krig,samme hvilke tro man har. Du og jeg er tydeligvis helt på nett her ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Men det synes jeg er bra og jeg mener også det jeg sier. Og jeg tror ikke det gjør meg til et dårligere menneske om jeg ikke er kristen ) Tror ikke du er et dårligere menneske selv om du ikke er kristen nei.. Er ikke kristen jeg heller,men respekterer alle relgioner alikevel,tenker alle må få tro det de vil tro. Jeg har min tro,og det går faktisk mere på esoterikk og buddhisme enn kristendom. Men er ikke hengt opp i noe spesiellt,er åpen for alt,derfor tilhører jeg ingen relgion. 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Du og jeg er tydeligvis helt på nett her ) Godt det da,at vi ble litt på nett til slutt..phu Det går an å respektere hverandre selv om man ikke er enig om alt. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Godt det da,at vi ble litt på nett til slutt..phu Det går an å respektere hverandre selv om man ikke er enig om alt. Selvfølgelig kan man det. Men religion og politikk er egentlig en uting å diskutere med venner da ) 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Selvfølgelig kan man det. Men religion og politikk er egentlig en uting å diskutere med venner da ) Helt klart-ikke diskuterbart. Men det må gå an å si hva man tror på,uten å bli uvenner,man kan tro på ulike ting,men fortsatt være venner. Det er ekte vennskap 0 Siter
Gjest rota Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Bibelen forteller om en hendelse hvor noen kvinner plapret så mye at de forstyrret forsamlingen og Jesus sa "Ti stille dere kvinner, dere bør tie i forsamlingen". Dette har vært tolket i flere hundre år som at alle kvinner skulle tie i alle forsamlinger. Det står ikke i Bibelen. Det du skriver står i tilfelle i de originale skriftene, for oversettelsen er at kvinnene skal tie i menighetsforsamlingene, at de ikke har lov å tale ifølge loven. Det morsomme er at det står at dersom kvinnene absolutt vil vite noe, så skal de spørre sine menn hjemme. Jaja, det har da gått fremover med oss kvinner tross alt... 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Selvfølgelig kan man det. Men religion og politikk er egentlig en uting å diskutere med venner da ) Helt enig. Jeg diskuterer sjelden min tro, og har ikke noe ønske om det. Den betyr mye for meg og jeg tror på både jesus og Gud og Bibelen, men tror ikke på evangelisering slik den foregår ofte i dag. For meg er tro først og fremst en privat sak. Om folk respekterer meg for min tro driter jeg i. For å si det på edelt kristelig vis:o) 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Helt enig. Jeg diskuterer sjelden min tro, og har ikke noe ønske om det. Den betyr mye for meg og jeg tror på både jesus og Gud og Bibelen, men tror ikke på evangelisering slik den foregår ofte i dag. For meg er tro først og fremst en privat sak. Om folk respekterer meg for min tro driter jeg i. For å si det på edelt kristelig vis:o) Selvfølgelig skal du drite i hva andre mener. Jeg kjenner både kristne, muslimer og folk som ikke tror på noen ting og egentlig så er det ikke noe vi pleier å diskutere. Jeg har min mening og håper at jeg blir respektert for det ) 0 Siter
keinstein Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Neida, du har da noen venner du også selv om du sikkert kommer litt bak i rekka ) Fiender trenger jeg ikke, for vennene mine er ille nok. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.