Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det var ikke en uttalelse, men et direkte, konkret spørsmål. For å gjenta: Mener du at det faktum at du har skrevet NOE som ikke er flood/spam, så skal flod/spam-skrivingen din få stå? "............................................" Det er webmaster som har all råderett her. Webmaster sletter det vedkommende ønsker. Det er helt greit. Så får dere andre klassifisere hva dere vil flood/spam. Jeg skriver det jeg skriver. For å komme videre i livet mitt. Det som kalles flood/spam her er vel det som kalles smalltalk ansikt-til-ansikt. For øvrig er det vel ikke så veldig mye av det jeg skriver så veldig høy kvalitet at det er bevaringsverdig for fremtiden? Jeg tror for øvrig mye av denne "debatten" dreier seg om hvordan man ser på nettet kontra "the fabric of reality"... for meg er anonyme forumsider et sted jeg lesser av meg ting. Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality". 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Men gud og energi er ikke det samme for meg så det kan jeg ikke gjøre. Forresten så dør man ikke uten livsenergi heller. Man velger ikke selv om og når man skal dø. "Forresten så dør man ikke uten livsenergi heller." Den må du forklare. Energi er en forutsetning for liv, uansett om du ønsker å kalle energien for "livsenergi", "magnetisme", "elektrisitet" eller whatnot. Og uten energi er det ikke noe liv. Dette har overhodet ingenting med religion å gjøre, men det er ikke noe problem for de som ønsker å legge en religiøs mal rundt det. Så jo - selvfølgelig dør man uten livsenergi. Det er akkurat som å si at man selvfølgelig dør uten liv. "........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det er webmaster som har all råderett her. Webmaster sletter det vedkommende ønsker. Det er helt greit. Så får dere andre klassifisere hva dere vil flood/spam. Jeg skriver det jeg skriver. For å komme videre i livet mitt. Det som kalles flood/spam her er vel det som kalles smalltalk ansikt-til-ansikt. For øvrig er det vel ikke så veldig mye av det jeg skriver så veldig høy kvalitet at det er bevaringsverdig for fremtiden? Jeg tror for øvrig mye av denne "debatten" dreier seg om hvordan man ser på nettet kontra "the fabric of reality"... for meg er anonyme forumsider et sted jeg lesser av meg ting. Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality". "Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality"." Heh-heh. Hvis du har en forhåpning om å bli frisk fra hva det enn er som plager deg, så tror jeg ikke vi skal begi oss for langt ut i en slik utdypning :-) Poenget er at du klager på at smammen/floodingen din blir slettet, med det at du også skriver ordentlige ting som argument. Det henger naturligvis ikke på greip. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tror ikke du er et dårligere menneske selv om du ikke er kristen nei.. Er ikke kristen jeg heller,men respekterer alle relgioner alikevel,tenker alle må få tro det de vil tro. Jeg har min tro,og det går faktisk mere på esoterikk og buddhisme enn kristendom. Men er ikke hengt opp i noe spesiellt,er åpen for alt,derfor tilhører jeg ingen relgion. Hvorfor snakke om "gud", da? Må da være en smal sak å finne en bedre måte å uttrykke det på, som ikke provoserer de som ikke tåler å høre slikt? ".........................................." 0 Siter
Zombiebob Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tullprat av groveste sort. Hverken du eller jeg tar noe som helst kollektivt ansvar for livet til andre enn noen gå som står oss nært. Generellt sett har vi sjelden annet enn empati, forståelse og sympati - vi hverken har eller utøver noe slags ansvar. ".............................................." Jeg er ikke sikker på deg, men veldig mange av oss betaler f.eks. skatt. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Vel...virket ikke som a survivor var så aktiv i den tråden,så det må være noe med at det gjalt Gud. Og Gud er tross alt et tema,langt viktigere enn hår i rumpa...spørr du meg. "Og Gud er tross alt et tema,langt viktigere enn hår i rumpa...spørr du meg." Alt til sin tid og sted. ".........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg er ikke sikker på deg, men veldig mange av oss betaler f.eks. skatt. Herregud - jeg ventet meg et eller annet slikt tull. "..........................................." 0 Siter
Zombiebob Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Herregud - jeg ventet meg et eller annet slikt tull. "..........................................." Takk for saklig svar. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det er visstnok bevist at Jesus levde. Om man tror på om han var Guds sønn eller ikke, er jo et personlig valg. Nei, nei g atter nei. Det er _ikke_ bevist. Men - mange historikere mener at det er sannsynlig, i en eller annen grad, at bibelens Jesus er basert på en faktisk person. Men det er ikke bevist - ingenting slikt kan bevises. Det finnes bare teorier/meninger som er mer eller mindre holdbare ut fra de kriteriene man har mulighet til å stille med den begrensede viten man har om det. "..............................................." 0 Siter
Gjest Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 "Og Gud er tross alt et tema,langt viktigere enn hår i rumpa...spørr du meg." Alt til sin tid og sted. ".........................................." Ja nok av gufne emner 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det finnes ikke noe moderne versjon av bibelen. Man kan ikke vrenge på det som står der fordi om man er uenig i det. Ting står ganske tydelig skrevet og å tolke det dithen man vil, synes jeg er ganske forkastelig ) Kvinner skal tie i forsamlingen, homofili er en dødsynd og abort er helt ulovlig. Jeg er ikke enig i det hele tatt. "Det finnes ikke noe moderne versjon av bibelen." Jo, det gjør det egentlig. Det er hevet over enhver fornuftig tvil at noe som har blitt oversatt og skrevet om så mange ganger som bibelen - både det gamle og det nye testamente - selvfølgelig inneholder en kjempeliste av ting som er annerledes i dagens versjoner (det finnes flere versjoner i dag, med større eller mindre forskjeller) enn i de originale skrftene. Og om man fant de originale skriftene i dag (de fleste er selvfølgelig ødelagte), så ville man neppe kunne oversette disse med sikkerhet heller. "............................................" 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 "Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality"." Heh-heh. Hvis du har en forhåpning om å bli frisk fra hva det enn er som plager deg, så tror jeg ikke vi skal begi oss for langt ut i en slik utdypning :-) Poenget er at du klager på at smammen/floodingen din blir slettet, med det at du også skriver ordentlige ting som argument. Det henger naturligvis ikke på greip. "............................................." Jeg klager ikke på at det jeg skriver blir slettet. Det er Webmasters fulle rett å slette hva vedkommende vil på et slikt forum. Og jeg vil gjerne at du utdyper begrepet hva du mener med fabric of reality... altsaa ditt virkelighetsbegrep. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 "Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality"." Heh-heh. Hvis du har en forhåpning om å bli frisk fra hva det enn er som plager deg, så tror jeg ikke vi skal begi oss for langt ut i en slik utdypning :-) Poenget er at du klager på at smammen/floodingen din blir slettet, med det at du også skriver ordentlige ting som argument. Det henger naturligvis ikke på greip. "............................................." Og det som plager meg er ikke annet enn min slitenhet, og periodevis sterke følelser. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 "Jeg tror det kan være like fornuftig at du utdyper begrepet "fabric of reality"." Heh-heh. Hvis du har en forhåpning om å bli frisk fra hva det enn er som plager deg, så tror jeg ikke vi skal begi oss for langt ut i en slik utdypning :-) Poenget er at du klager på at smammen/floodingen din blir slettet, med det at du også skriver ordentlige ting som argument. Det henger naturligvis ikke på greip. "............................................." Realitetsbegrepet er jo det helt sentrale i det jeg har opplevd. For det er jo nettopp dette som er hovedkriteriet for tvangsbruk. Derfor er jeg meget interessert i ulike menneskers definisjon, tanker omkring dette begrepet. 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 "Men det må gå an å si hva man tror på,uten å bli uvenner,man kan tro på ulike ting,men fortsatt være venner." Men da må jo "dere" også tåle at jeg f.eks sier at det dere tror på, og kaller religion, er så meningsløst oppdiktet, oppspinn og et sammensurium av svada, at jeg kan ikke annet enn å riste på hodet av det? Og si at hjernevaskede, gærne etc. har det godt i sin "verden"? :-) "..........................................." Respekterer det ja,kall meg gal,sinnsyk,idiotiske kjerring,at alt jeg sier er drittpreik...osv. Hvis det gjør deg glad,har jeg kanskje vært med på å gjøre noen glad..så "make my day" Helt topp det,er jo det jeg sier,respekterer folks tro,selv det ikke kunne falle meg inn å kalle folks tro idiotisk,det ser ikke jeg på som respekt,men om du vil gjøre det,er det opp til deg...selvsakt 0 Siter
Gjest Gud er ALT! Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hvorfor snakke om "gud", da? Må da være en smal sak å finne en bedre måte å uttrykke det på, som ikke provoserer de som ikke tåler å høre slikt? ".........................................." Så det provoserer deg å høre om Gud..."bad luck"..det finnes alltid folk som snakker om Gud... Er ikke bra for blodtrykket ditt å henge seg for mye opp i andres tro,men som sakt..det er helt opp til deg 0 Siter
keinstein Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Respekterer det ja,kall meg gal,sinnsyk,idiotiske kjerring,at alt jeg sier er drittpreik...osv. Hvis det gjør deg glad,har jeg kanskje vært med på å gjøre noen glad..så "make my day" Helt topp det,er jo det jeg sier,respekterer folks tro,selv det ikke kunne falle meg inn å kalle folks tro idiotisk,det ser ikke jeg på som respekt,men om du vil gjøre det,er det opp til deg...selvsakt 1. Hva er det som gjør deg - som tror på en bestemt gud - bedre enn de som ikke tror på noen gud? 2. Hvorfor skal vi respektere og tro på deg mere enn de som ikke tror? 3. På hviket grunnlag skal vi ha mer tillit til dine formaninger og påstander? 4. Hvilke egenskaper eller evner har du fått - som har begynt å tro på en bestemt gud? 5. Hvorfor skal vi tro på dine formaninger framfor f eks en buddists formaninger og påstander? 6. Hvorfor er din gud bedre enn de andres gud? 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Respekterer det ja,kall meg gal,sinnsyk,idiotiske kjerring,at alt jeg sier er drittpreik...osv. Hvis det gjør deg glad,har jeg kanskje vært med på å gjøre noen glad..så "make my day" Helt topp det,er jo det jeg sier,respekterer folks tro,selv det ikke kunne falle meg inn å kalle folks tro idiotisk,det ser ikke jeg på som respekt,men om du vil gjøre det,er det opp til deg...selvsakt Neida, jeg ville aldri stemplet noen som idioter eller sinnsyke ut i fra slike relativt moderate religiøse ytteringer. Det var satt på spissen. "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Så det provoserer deg å høre om Gud..."bad luck"..det finnes alltid folk som snakker om Gud... Er ikke bra for blodtrykket ditt å henge seg for mye opp i andres tro,men som sakt..det er helt opp til deg Nå gir du deg. Se til å lese hva jeg skriver, da. Jeg skrev "de som ikke tåler slik" - jeg skrev ikke noe om at du provoserer meg. Hvis du ikke klarer å diskutere dette saklig uten å ilegge den andre meninger og egenskaper du plukker mer eller mindre ut av løse luften, så dropper vi all diskusjon. "..........................................." 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Og det at du har skrevet noe som ikke er piss, skal liksom gjøre at pisset du skriver ikke blir slettet? Du har ikke litt problemer med å forholde deg til "the fabric of reality", vel? :-) "..........................................." Jeg har ikke noen problem med aa forholde meg til virkeligheten nei. Kan du utdype hva du mener med dette spm? Og gjerne ogsaa hva du mener med virkelighet generelt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.