Berlitz Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Har for første gang i mitt liv gått i anskaffelse av kremer og stæsj til ansiktet....kanskje bare for å prøve litt. Vichy, tror jeg.En sånn feriemappe med rensevann, rensemelk, rundt-øyet-krem og en annen krem man kunne smøre i ansiktet.... Men det står jo ikke noe om hva hver ting er godt for, og hva man skal ta først og sist.... Er helt analfabet på dette her, skjønner jeg. Sto med to flasker i hver hånd, litt bomul og ansiktet fullt av rare greier, og følte meg ikke nødvendigvis så veldig mye freshere etterpå. ...kanskje mer som en brødskive... Hva skal først, tro? Rensevannet? Og er det virkelig noe poeng med alt dette kremstyret??? Har liksom alltid sverget til rent vann, jeg... Men jeg har ikke verdens beste hud i ansiktet, så tenkte jeg skulle utvide horisontene litt. Om noen vil forbarme seg over meg og belære meg litt, er jeg åpen for forslag, altså... 0 Siter
Idéfix Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Bare noe tull. Kjøp en ansiktssåpe og vask som vanlig og smør deg med en god krem etterpå i fjeset og øyekremen rundt øynene. Har aldri forstått vitsen med rensemelk. I pakken du har ville jeg startet med melken og dratt over en bomullsdott med vannet. Til sist smurt meg med kremene. Håper huden blir bedre. Hvis ikke kan du kjøpe et produkt som heter MD formulation. Det er bra for uren hud. 0 Siter
flisa Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Først rensemelk -dette er selve vasken -som åpner porene dine og får ut gørra.Du vil føle en varme. Så kan du fukte en bomullspad og ha på litt av vannet - dette skal da lukke porene dine - slik at det ikke koemmer mer dritt inn. DU vil kjenne at du blir kjøligere i huden. Da er "vaskinga" unnagjort - og du "kler på" deg med en fuktighetskrem til slutt - til ansiktet -og den lille til området rundt øyet. Lett som en plett... Jeg kjøpte sånn 3 in 1 jeg da - - mye bedre. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Rensemelk og slikt har jeg aldri skjønt poenget med, men jeg skjønner poenget med krem, for jeg får ofte tørr hud, ihvertfall hvis jeg dusjer mye. Du skal vel rense først, og deretter påføre kremen. 0 Siter
jaime Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Bare noe tull. Kjøp en ansiktssåpe og vask som vanlig og smør deg med en god krem etterpå i fjeset og øyekremen rundt øynene. Har aldri forstått vitsen med rensemelk. I pakken du har ville jeg startet med melken og dratt over en bomullsdott med vannet. Til sist smurt meg med kremene. Håper huden blir bedre. Hvis ikke kan du kjøpe et produkt som heter MD formulation. Det er bra for uren hud. Hvis man skal fjerne vesentlig med sminke så er såpe og vann ikke å anbefale...må bruke rensemelk/krem eller sånne servietter (som jeg foretrekker). 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hvis man skal fjerne vesentlig med sminke så er såpe og vann ikke å anbefale...må bruke rensemelk/krem eller sånne servietter (som jeg foretrekker). de som sverger til spåe og vann - bruker sikkert ikke sminke - bare Spenol i ny og ne, tenker jeg 0 Siter
Gjest hallow :o/ Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Anbefaler deg en Nivea Visage ansiktsvask og Nive Visage Young krem jeg. Da dekker du behovet ditt. Fås kjøpt hos Vita (bl.a.). 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Rensemelk og slikt har jeg aldri skjønt poenget med, men jeg skjønner poenget med krem, for jeg får ofte tørr hud, ihvertfall hvis jeg dusjer mye. Du skal vel rense først, og deretter påføre kremen. Renseprodukter er et "must". Eneste måten å få bort smuss og dritt (og evt. sminke) som kommer på huden i løpet av dagen. Jovisst får man fjerne det også med vanlig såpe, men såpe tetter igjen porene (tror jeg?). Uansett føles huden min himla tørr hvis den blir vaska med såpe. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 de som sverger til spåe og vann - bruker sikkert ikke sminke - bare Spenol i ny og ne, tenker jeg Det tror jeg nok du har helt rett i ;-) Jeg hadde garantert sett ut som et kvisetryne med den behandlingen :-( 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det tror jeg nok du har helt rett i ;-) Jeg hadde garantert sett ut som et kvisetryne med den behandlingen :-( med Spenolvarianten? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 *Rensemelk: Fukt ansiktet og masser det lett med rensemelk. Skyll godt av (trenger ikke å tørke av vannet). *Ansiktsvann: Ta på _litt_ ansiktsvann på en bomullspads og tørk lett over hele ansiktet med den (til ansiktet blir tørt) *ta bittelitt øyekrem på lillefingertuppen og klapp forsiktig inn under øynene (og på øyelokkene om de føles tørre). *Smør litt ansiktskrem inn i resten av ansiktet og nedover halsen. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 med Spenolvarianten? Jepp! Jeg hadde ikke en eneste kvise før jeg ble nesten voksen jeg... Har prøvd meg på all verdens billige ansiktskremer (også spenol), men det er kun de dyrere typene som funker på min hud - men da får jeg til gjengjeld sjelden en eneste kvise. 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jepp! Jeg hadde ikke en eneste kvise før jeg ble nesten voksen jeg... Har prøvd meg på all verdens billige ansiktskremer (også spenol), men det er kun de dyrere typene som funker på min hud - men da får jeg til gjengjeld sjelden en eneste kvise. Jeg har hatt problemer - men nå var jeg på et sånt Mary Kay-party - og det var HELT til min hud - det er helt merkelig nesten så bra det er. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hatt problemer - men nå var jeg på et sånt Mary Kay-party - og det var HELT til min hud - det er helt merkelig nesten så bra det er. Mary Kay har jeg hørt mye bra om, men ikke prøvd selv. Jeg bruker nå MD Formulation sin serie og er kjempefornøyd. Grunnen til at jeg begynte med den serien er at jeg hadde hørt den skulle være bra for hud som har fått pigmentflekker (jeg fikk det i forb. med svangerskap). Kan tenke meg å prøve MaryKay engang også! 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Mary Kay har jeg hørt mye bra om, men ikke prøvd selv. Jeg bruker nå MD Formulation sin serie og er kjempefornøyd. Grunnen til at jeg begynte med den serien er at jeg hadde hørt den skulle være bra for hud som har fått pigmentflekker (jeg fikk det i forb. med svangerskap). Kan tenke meg å prøve MaryKay engang også! Jg skal ha party til høsten - du er herved invitert! 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Ser du har fått hjelp her. Jeg bruker selv Vichy, men bare en av kremene. Er kjempefornøyd, det er et godt merke! Lykke til med ferskenhuden :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jg skal ha party til høsten - du er herved invitert! Tuuusen takk :-) Spørs om det blir litt dyrt å reise ;-) 0 Siter
Berlitz Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 *Rensemelk: Fukt ansiktet og masser det lett med rensemelk. Skyll godt av (trenger ikke å tørke av vannet). *Ansiktsvann: Ta på _litt_ ansiktsvann på en bomullspads og tørk lett over hele ansiktet med den (til ansiktet blir tørt) *ta bittelitt øyekrem på lillefingertuppen og klapp forsiktig inn under øynene (og på øyelokkene om de føles tørre). *Smør litt ansiktskrem inn i resten av ansiktet og nedover halsen. Tusen takk for grundig redegjørelse! Jeg tok visst vannet først, jeg....Godt jeg spurte her, så jeg ikke gjorde den feilen videre.... ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tuuusen takk :-) Spørs om det blir litt dyrt å reise ;-) Pøh - det er ikke så langt -henter deg på ferja 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.