bugge -jenta Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Om jeg er rar eller? Nå så jeg en stor edderkopp som kravlet borte på veggen. Sitter i kjelleren. Siden jeg har lidd av alvorlig fobi engang, tar jeg det som en utfordring å ikke drepe den. Så nå vandrer den rundt her fri og glad, og jeg rister litt på beina inni mellom for sikkerhets skyld. Jeg har da søren meg skrevet søknad om uføretrygd i helga. Intet skremmer meg. Men den var sommerens største. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Å skrive søknader er det aller verste jeg vet og jeg tror jeg nesten har fobi for slike søknader. Så jeg føler virkelig med deg. Jeg fikk en søknad i postkassa i dag som jeg skal levere til ergoen min som jeg trodde var sendt til hjelpemiddelsentralen fra sykehuset og er lynforbannet akkurat nå fordi alle bare skyver jobbene videre til en annen instans. Nå er den allerede en mnd for seint ute og enda seinere blir det når ergoen skal sende den inn. Og egentlig var den søknaden klar til innsendelse for tre mnd siden. Og nå må jeg sikkert vente mange mnd til. Dette innlegget hadde lite med edderkopper å gjøre. Beklager ) 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Skrevet 25. juni 2006 Å skrive søknader er det aller verste jeg vet og jeg tror jeg nesten har fobi for slike søknader. Så jeg føler virkelig med deg. Jeg fikk en søknad i postkassa i dag som jeg skal levere til ergoen min som jeg trodde var sendt til hjelpemiddelsentralen fra sykehuset og er lynforbannet akkurat nå fordi alle bare skyver jobbene videre til en annen instans. Nå er den allerede en mnd for seint ute og enda seinere blir det når ergoen skal sende den inn. Og egentlig var den søknaden klar til innsendelse for tre mnd siden. Og nå må jeg sikkert vente mange mnd til. Dette innlegget hadde lite med edderkopper å gjøre. Beklager ) Ja, det har vært tøft. Å sitte med så store deler av livet sitt på en gang i fanget. Livet har jo bestått av mer, men det er deprimerende at omtrent bare er urolog, plastikkirurg og indremedisiner jeg ikke har vært hos.("trett sukk" og himling) Gikk gjennom gule sider og har gått hele mølla med spesialister. Det er som å spille et spill hvor en ikke kan spillereglene. Jeg kan ikke fordra det. Jeg vil være ærlig, si det slik det er, men det kan du ikke. Du må tenke på hva de tenker hvis du ordlegger deg slik eller slik. Det må ikke være for komplisert, du må ikke trekke slutninger, det vil legen gjøre. Dette er den verste søknaden jeg har skrevet fordi det er så mye mer enn en søknad. Det er livet mitt. Vet du om det er en grense for hvor lang tid de kan bruke. 8-10 mnd er vanlig her. Høres så lenge ut synes jeg. Trodde det var en 6- mnd regel jeg. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. juni 2006 Skrevet 25. juni 2006 Ja, det har vært tøft. Å sitte med så store deler av livet sitt på en gang i fanget. Livet har jo bestått av mer, men det er deprimerende at omtrent bare er urolog, plastikkirurg og indremedisiner jeg ikke har vært hos.("trett sukk" og himling) Gikk gjennom gule sider og har gått hele mølla med spesialister. Det er som å spille et spill hvor en ikke kan spillereglene. Jeg kan ikke fordra det. Jeg vil være ærlig, si det slik det er, men det kan du ikke. Du må tenke på hva de tenker hvis du ordlegger deg slik eller slik. Det må ikke være for komplisert, du må ikke trekke slutninger, det vil legen gjøre. Dette er den verste søknaden jeg har skrevet fordi det er så mye mer enn en søknad. Det er livet mitt. Vet du om det er en grense for hvor lang tid de kan bruke. 8-10 mnd er vanlig her. Høres så lenge ut synes jeg. Trodde det var en 6- mnd regel jeg. Jeg vet faktisk ikke. Jeg slapp å skrive søknad, var på trygdekontoret og fikk innvilget 50% uføre og 50% attføring først og så etter 5 år så gikk det for langt og så ble jeg sykemeldt et år og var deretter en uke på jobben og fikk så uføre neste mnd. Men tror det gikk så fort fordi de ikke ville gi meg rehabpenger fordi jeg ikke hadde mulighet til å bli bra. Jeg tror det vanligvis tar lang tid her også. 6 mnd regel har jeg aldri hørt om, her kan ting ta flere år. Det er ganske voldsomt å utlevere livet sitt gang på gang, særlig når det er mye kjipt som man egentlig ikke vil føle på. Skjønner ikke at de ikke kan lese journaler isteden for å få deg til å skrive samme tingene som står der. Det er ikke kult å rippe opp i ting igjen og igjen når man egentlig er ferdig med det og har akseptert tingenes tilstand. Noen ganger lurer jeg på om det er meningen å knekke oss fullstendig. Det kunne jo hende de sparte noen kroner på det. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jaja. Jeg slipper i hvert fall å konsentrere meg for ikke å drepe de som omkranser det jeg er redd for. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Å, vi har sånne digre jævler hos oss!! De er bare grusomme, jeg hater dem!! Enda jeg igrunnen ikke har edderkoppskrekk engang. De heter visstnok stor, norsk husedderkopp, og blir rundt 7 cm i diameter(!!), når de står med bena utover veggen altså. DET er digert det! Grøss.. 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 Jeg vet faktisk ikke. Jeg slapp å skrive søknad, var på trygdekontoret og fikk innvilget 50% uføre og 50% attføring først og så etter 5 år så gikk det for langt og så ble jeg sykemeldt et år og var deretter en uke på jobben og fikk så uføre neste mnd. Men tror det gikk så fort fordi de ikke ville gi meg rehabpenger fordi jeg ikke hadde mulighet til å bli bra. Jeg tror det vanligvis tar lang tid her også. 6 mnd regel har jeg aldri hørt om, her kan ting ta flere år. Det er ganske voldsomt å utlevere livet sitt gang på gang, særlig når det er mye kjipt som man egentlig ikke vil føle på. Skjønner ikke at de ikke kan lese journaler isteden for å få deg til å skrive samme tingene som står der. Det er ikke kult å rippe opp i ting igjen og igjen når man egentlig er ferdig med det og har akseptert tingenes tilstand. Noen ganger lurer jeg på om det er meningen å knekke oss fullstendig. Det kunne jo hende de sparte noen kroner på det. Ja, jeg har sjelden vært så knekt som jeg er nå. Og det er trist at det er systemet som knekker meg. Men vi får se stort på å leve i et land som tros alt har slike muligheter når en blir for syk. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Å, vi har sånne digre jævler hos oss!! De er bare grusomme, jeg hater dem!! Enda jeg igrunnen ikke har edderkoppskrekk engang. De heter visstnok stor, norsk husedderkopp, og blir rundt 7 cm i diameter(!!), når de står med bena utover veggen altså. DET er digert det! Grøss.. *stum, med store øyne* 7 cm?! 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 *stum, med store øyne* 7 cm?! *Holder opp to fingre med ca. 7 cm mellom* Å dæven! 0 Siter
tonie Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 *stum, med store øyne* 7 cm?! Pytt, det er vel ingenting. Har du sett den vannedderkoppen? Den heter kärrspindel på svensk, men jeg vet ikke hva man kaller den her i landet. Jeg fikk en sånn på meg en gang vi var på badetur. Den var jaggu meg nesten like stor som håndflaten min! Flaks for meg at jeg ikke er redd for edderkopper. Var jeg ikke skikkelig grei nå? I disse badetider og alt. Hehe. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Pytt, det er vel ingenting. Har du sett den vannedderkoppen? Den heter kärrspindel på svensk, men jeg vet ikke hva man kaller den her i landet. Jeg fikk en sånn på meg en gang vi var på badetur. Den var jaggu meg nesten like stor som håndflaten min! Flaks for meg at jeg ikke er redd for edderkopper. Var jeg ikke skikkelig grei nå? I disse badetider og alt. Hehe. Fy flate, sier jeg bare! Du trenger ikke forteller flere slike historier. Jeg bader ikke i vannet i Norge. For kaldt. Dessuten liker jeg ikke fisk som skal snuse på tærne mine. 0 Siter
sarah bernard Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 *Holder opp to fingre med ca. 7 cm mellom* Å dæven! *stemmer i* 0 Siter
tonie Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Fy flate, sier jeg bare! Du trenger ikke forteller flere slike historier. Jeg bader ikke i vannet i Norge. For kaldt. Dessuten liker jeg ikke fisk som skal snuse på tærne mine. Å søren, jeg som hadde _så_ lyst til å dra flere historier om æddere jeg har møtt på min vei;-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Å, vi har sånne digre jævler hos oss!! De er bare grusomme, jeg hater dem!! Enda jeg igrunnen ikke har edderkoppskrekk engang. De heter visstnok stor, norsk husedderkopp, og blir rundt 7 cm i diameter(!!), når de står med bena utover veggen altså. DET er digert det! Grøss.. Slike får vi inn om høsten, bor i loftsleilighet. Så koselig atte ;-) 0 Siter
sarah bernard Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Å søren, jeg som hadde _så_ lyst til å dra flere historier om æddere jeg har møtt på min vei;-) Okey da 0 Siter
tonie Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Okey da Hehe. Neida, jeg skal spare dere for det. Stakkars bugge-jenta som startet tråden kan komme til å få et tilbakefall av edder-angsten sin. Det vil vi ikke, vil vi vel? Nei, det vil vi visst ikke. *grei* ;-) 0 Siter
sarah bernard Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hehe. Neida, jeg skal spare dere for det. Stakkars bugge-jenta som startet tråden kan komme til å få et tilbakefall av edder-angsten sin. Det vil vi ikke, vil vi vel? Nei, det vil vi visst ikke. *grei* ;-) Hadde sett frem til et grøss nå, hehe , men begrunnelsen din er god. Ville være synd om det ble utløst et PTSD el. lign. 0 Siter
Gjest skal Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Godt å høre at det er flere. Har vært (og er tildels) hysterisk redd for edderkopper. Etter at jeg begynte i terapi for annet har jeg drevet litt eksponering her hjemme på egenhånd. Prøver og å la være å ta livet av de. Kaller de for terapiPetter.. :-) Funker! Tror ikke jeg skal dø når en av de overrasker meg i dusjen. Men er leeeeenge til jeg skal ta på de, kanskje i det neste liv eller noe! Lykke til m søknad! Klem fra 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Skrevet 26. juni 2006 Godt å høre at det er flere. Har vært (og er tildels) hysterisk redd for edderkopper. Etter at jeg begynte i terapi for annet har jeg drevet litt eksponering her hjemme på egenhånd. Prøver og å la være å ta livet av de. Kaller de for terapiPetter.. :-) Funker! Tror ikke jeg skal dø når en av de overrasker meg i dusjen. Men er leeeeenge til jeg skal ta på de, kanskje i det neste liv eller noe! Lykke til m søknad! Klem fra Takk for det. Tøff tid. Vet du, jeg tok opp en liten edderkopp for en år eller noe slikt siden, etter forslag fra min psykiater. Valgte meg ut en litt liten, som ikke så så skummel ut, og den kjentes ikke halvparten så ekkel ut på hånden som jeg trodde. Jeg kjente ikke så mye. Trodde det ville kjennes mer kravlende ut. Jeg bruker å få hetta når de rører på seg, men nå er det blitt bedre. Uff. Å skrive om det setter opp pulsen virkelig. Men nå har jeg jobbet med denne saken i 20 år, så jeg er blitt svært bra. Den store edderkoppen kan være der for alt jeg vet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.