Gå til innhold

Rettsaker

Anbefalte innlegg

Gjest nabo'n
Skrevet

Noen skrev om rettsaker i går. Jeg lurer også hvor jeg finner dem på nettet. Naboen er i rettsak og jeg vil gjerne snoke litt;)

Videoannonse
Annonse
Ørkenvandreren
Skrevet

Spørs hva du mener. På www.lovdata.no finner du avgjørelser fra lagmannsrettene og høyesterett, men disse er anonymisert ift. private parter. Dommer fra lavere rettsinstanser (tingrettene) må du henvende deg til retten for å få innsyn i (noen typer saker er unntatt offentlighet, f.eks saker etter barneloven).

Ellers kan du jo bare ringe naboens lokale tingrett, og spørre når hans sak kommer opp - og møte opp i retten som tilhører under rettsforhandlingene. Vet ikke hvordan naboforholdet blir etter det? ;-)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Spørs hva du mener. På www.lovdata.no finner du avgjørelser fra lagmannsrettene og høyesterett, men disse er anonymisert ift. private parter. Dommer fra lavere rettsinstanser (tingrettene) må du henvende deg til retten for å få innsyn i (noen typer saker er unntatt offentlighet, f.eks saker etter barneloven).

Ellers kan du jo bare ringe naboens lokale tingrett, og spørre når hans sak kommer opp - og møte opp i retten som tilhører under rettsforhandlingene. Vet ikke hvordan naboforholdet blir etter det? ;-)

Jeg har hørt om en sak mellom fagforeningens advokat og en lærer i Oslo. Har jeg muligheter til å finne ut noe om den på nettet?

Gjest Rita på tur
Skrevet

Jeg har hørt om en sak mellom fagforeningens advokat og en lærer i Oslo. Har jeg muligheter til å finne ut noe om den på nettet?

Dette er feil. Saken var mellom en lærer og utdanningsetaten. Fagforeningens advokat forsvarte læreren.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...