Gjest nabo'n Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Noen skrev om rettsaker i går. Jeg lurer også hvor jeg finner dem på nettet. Naboen er i rettsak og jeg vil gjerne snoke litt;) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Spørs hva du mener. På www.lovdata.no finner du avgjørelser fra lagmannsrettene og høyesterett, men disse er anonymisert ift. private parter. Dommer fra lavere rettsinstanser (tingrettene) må du henvende deg til retten for å få innsyn i (noen typer saker er unntatt offentlighet, f.eks saker etter barneloven). Ellers kan du jo bare ringe naboens lokale tingrett, og spørre når hans sak kommer opp - og møte opp i retten som tilhører under rettsforhandlingene. Vet ikke hvordan naboforholdet blir etter det? ;-) 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Spørs hva du mener. På www.lovdata.no finner du avgjørelser fra lagmannsrettene og høyesterett, men disse er anonymisert ift. private parter. Dommer fra lavere rettsinstanser (tingrettene) må du henvende deg til retten for å få innsyn i (noen typer saker er unntatt offentlighet, f.eks saker etter barneloven). Ellers kan du jo bare ringe naboens lokale tingrett, og spørre når hans sak kommer opp - og møte opp i retten som tilhører under rettsforhandlingene. Vet ikke hvordan naboforholdet blir etter det? ;-) Jeg har hørt om en sak mellom fagforeningens advokat og en lærer i Oslo. Har jeg muligheter til å finne ut noe om den på nettet? 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har hørt om en sak mellom fagforeningens advokat og en lærer i Oslo. Har jeg muligheter til å finne ut noe om den på nettet? Dette er feil. Saken var mellom en lærer og utdanningsetaten. Fagforeningens advokat forsvarte læreren. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.