Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har alle kjeder et felles, sentralt telefonnummer?! Jeg vil snakke med noen på min lokale butikk, ikke sitte i timesvis og vente på å komme gjennom for så å bli satt over!

Grrrr....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for å slippe å ansette sentralbordfolk over alt.

Ørkenvandreren
Skrevet

Sentraliseringen av kundeservice er sikkert lønnsomt for bedriften (kan hende har de satt ut hele tjenesten til et annet firma en seg selv).

Men for oss som kunder er det noe dritt. Jeg noterer, eller ber om, navnet til personen jeg snakker med - det er eneste muligheten til å "ta" firmaet i etterkant hvis ting ikke blir fulgt opp, osv. Har man ikke et navn, er det lite sannsynlig at man havner hos samme saksbehandler neste gang man ringer. Jeg har hatt masse trøbbel med Telenor, og jeg tilkjenner min nitidige logg æren for at jeg har løst alle utfordringer på en riktig økonomisk måte.

Forstår godt din frustrasjon.

Gjest a survivor
Skrevet

Det er for å miste kunder over til konkurrende kjeder...

...som også har slike fellesnumre.

Skrevet

Sentraliseringen av kundeservice er sikkert lønnsomt for bedriften (kan hende har de satt ut hele tjenesten til et annet firma en seg selv).

Men for oss som kunder er det noe dritt. Jeg noterer, eller ber om, navnet til personen jeg snakker med - det er eneste muligheten til å "ta" firmaet i etterkant hvis ting ikke blir fulgt opp, osv. Har man ikke et navn, er det lite sannsynlig at man havner hos samme saksbehandler neste gang man ringer. Jeg har hatt masse trøbbel med Telenor, og jeg tilkjenner min nitidige logg æren for at jeg har løst alle utfordringer på en riktig økonomisk måte.

Forstår godt din frustrasjon.

Kom gjennom til slutt da og sa jeg skulle ha snakket med min lokale butikk. "Da må du ringe direkte!" sa damen.... Hallo?! Hadde jeg funnet direktenummeret et sted så hadde jeg da for faen ikke sittet og ringt sentralt! Fikk direktenummeret av henne da. :o)

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg husker ikke hvem det var som sa det, men jeg tror faktisk kanskje det var Ingebrigt Steen Jenssen ja, det var det, reklamemannen og Stabæk fotball-sjefen. Han sa at den banken som innførte de gode gammeldagse bankene igjen, men bankfolk bak skrankene igjen, de bankene ville folk søke seg til, og de som først gjorde dette ville bli en suksess. Og han trakk det videre til å si, at det politiske partiet som innførte konduktører på trikker og busser ville nå til topps.

Kort sagt, personlig kontakt i dette samfunnet innskrenkes stadig i dette landet. Og det er nok fordi man tjener penger kortsiktig på det.

Men det er håp i tunnellen. For plutselig begynner noen smarte forretningsfolk å tenke ut hvorfor så mange bedrifter i 1950- 1960- og 1970-årene gikk så bra, og hvorfor samfunnet generelt sett var så mye bedre for folk flest da.

Vi fødte også mange flere barn i de årene. Dobbelt så mange som nå.

Så det er nok dessverre slik, at denne nettsiden her, er med på å bidra til det du opplever gjennom kundeservice. Det at folk beveger seg bort fra hverandres ansikter.

Men det kommer en tid, hvor man igjen vil finne tilbake til det gode liv.

Hvor teknikk ikke vil erstatte menneskelig kommunikasjon.

Og takk og pris for det.

Herunder hører både medikamenter og telefon.

Gjest a survivor
Skrevet

Jeg husker ikke hvem det var som sa det, men jeg tror faktisk kanskje det var Ingebrigt Steen Jenssen ja, det var det, reklamemannen og Stabæk fotball-sjefen. Han sa at den banken som innførte de gode gammeldagse bankene igjen, men bankfolk bak skrankene igjen, de bankene ville folk søke seg til, og de som først gjorde dette ville bli en suksess. Og han trakk det videre til å si, at det politiske partiet som innførte konduktører på trikker og busser ville nå til topps.

Kort sagt, personlig kontakt i dette samfunnet innskrenkes stadig i dette landet. Og det er nok fordi man tjener penger kortsiktig på det.

Men det er håp i tunnellen. For plutselig begynner noen smarte forretningsfolk å tenke ut hvorfor så mange bedrifter i 1950- 1960- og 1970-årene gikk så bra, og hvorfor samfunnet generelt sett var så mye bedre for folk flest da.

Vi fødte også mange flere barn i de årene. Dobbelt så mange som nå.

Så det er nok dessverre slik, at denne nettsiden her, er med på å bidra til det du opplever gjennom kundeservice. Det at folk beveger seg bort fra hverandres ansikter.

Men det kommer en tid, hvor man igjen vil finne tilbake til det gode liv.

Hvor teknikk ikke vil erstatte menneskelig kommunikasjon.

Og takk og pris for det.

Og internett.

Og automatiske betalingssystemer.

Skrevet

Helt enig! Det samme med skattekontoret her i byen. Ringer, blir satt over til fylkesskattekontoret som så må sette meg over til den jeg skal snakke med. Snakk om bakvendtland!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...