Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre i ferien da...??

Anbefalte innlegg

Frøken Pryd
Skrevet

Ja, nå har jeg to uker igjen med jobbing før det er ferietid. Og i år har jeg absolutt ingen planer, bortsett fra å reise tilhjembygda og besøke min mor. Men hva skal jeg gjøre resten av de 4 ukene da? Der blir jeg jo max 1 uke.

Jeg befinner meg plutselig i år i den situasjonen at alle mine venninner har fått seg kjæreste nå (3-4 av dem i løpet av det siste året). Og dette medfører jo at de skal på ferie med sine kjærester - mens jeg sitter her og ikke har noen å dra på ferie med.

Det er ikke det at de ikke kunne tenke seg¨å ta en tur med meg også, men de bruker opp pengene sine på ferie med kjærestene sine.

Før sommeren hadde jeg på en måte innfunnet meg med situasjonen, men til mer folk prater om sine ferie - til mer får jeg lyst til å reise et eller annen sted.

Men, jeg tørr da ikke reise alene - ikke fordi det er skummelt i seg selv, mer fordi jeg er redd for å kjede meg, ikke bli kjent med folk og bare bli sittende alene. Ikke det, jeg trives godt i mitt eget selskap, men det er jo koseligere å ha noen å dele opplevelsene med da...

Jaja, jeg får nok tiden til å gå - og hadde det vært slik at jeg hadde venninner som var byen samtidig så kunne jeg selvfølgelig ha tilbragt tid sammen med dem når de ikke var på ferie. Men de er jo stort sett borte hele ferien, enten på tur med kjæresten, eler hjemme hos foreldrene.

Bare litt klage innlegg fra meg. Jeg kommer nok over det - når alt kommer til stykket.

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet over min frykt for aleneturer.

Jeg er lite bereist, men befant meg i fjor i en situasjon hvor jeg hadde ferie sent, og ingen å dra på tur med. Men jeg ville jo ha ferie jeg også, og fant en tur til Rodhos. Pakka ned noen bøker og bestemte meg for å kose meg med god mat, bøkene i kofferten min, øl, sol, vann og strand.

Jeg var litt skeptisk siden jeg er så lite bereist, og nå plutselig skulle til syden alene (hadde vært i syden kun ved en anledning tidligere), men det gikk meget bra.

Og du treffer folk. Selv jeg, som ikke normalt er spesielt god til å møte nye folk, traff folk hele tiden. Gjør du som meg og reiser til et sted med så mange skandinaviere som det tross alt er i Hellas, blir du aldri alene. I hvert fall ikke hvis du liker øl og trives på en eller annen bar om kvelden. :)

Klin til. Du kommer helt sikkert ikke til å angre!

Skrevet

Er de turene åpne for gutter også? :) hihi

du kan jo spørre! :)

Gjest togli
Skrevet

Er de turene åpne for gutter også? :) hihi

Du skulle nok fått det hett der vil jeg tro ;-)

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg meldt meg på en tur hos disse:

http://www.jomfrureiser.no

Men hvilken aldersgruppe er målgruppen deres? Jeg har inntrykk av at det er ganske "voksne" damer.

Frøken Pryd
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg kommet over min frykt for aleneturer.

Jeg er lite bereist, men befant meg i fjor i en situasjon hvor jeg hadde ferie sent, og ingen å dra på tur med. Men jeg ville jo ha ferie jeg også, og fant en tur til Rodhos. Pakka ned noen bøker og bestemte meg for å kose meg med god mat, bøkene i kofferten min, øl, sol, vann og strand.

Jeg var litt skeptisk siden jeg er så lite bereist, og nå plutselig skulle til syden alene (hadde vært i syden kun ved en anledning tidligere), men det gikk meget bra.

Og du treffer folk. Selv jeg, som ikke normalt er spesielt god til å møte nye folk, traff folk hele tiden. Gjør du som meg og reiser til et sted med så mange skandinaviere som det tross alt er i Hellas, blir du aldri alene. I hvert fall ikke hvis du liker øl og trives på en eller annen bar om kvelden. :)

Klin til. Du kommer helt sikkert ikke til å angre!

Hmm.... jeg burde sikkert gjort det, men syns det er litt skummelt. Jeg har heller ikke vært mye i syden, så er ikke så bereist i sydenverden akkurat.

Men jeg føler det er litt forskjell på en mann som sitter alene i en bar kveld etter kveld, i forhold til en dame. Jeg gjør jo aldri det her i oslo heller, går ut alene - med mindre jeg vet om folk som er ute, og satser på å treffe dem.

Forresten så liker jeg ikke øl, men de har jo mange gode drinker i syden da ;)

Uansett, når man sjekker priser til syden koster det jo nesten dobbelt så mye å reise 1 person enn 2 da....det er litt kjedelig.

Jaja, ekke alltid like enkelt å være singel asså....iallefall ikke når alle rundt en ikke er det.

Gjest a survivor
Skrevet

Du skulle nok fått det hett der vil jeg tro ;-)

hihi :)

Gjest a survivor
Skrevet

du kan jo spørre! :)

hehe... kan ikke du spørre for meg dah? hihi :)

Skrevet

Hmm.... jeg burde sikkert gjort det, men syns det er litt skummelt. Jeg har heller ikke vært mye i syden, så er ikke så bereist i sydenverden akkurat.

Men jeg føler det er litt forskjell på en mann som sitter alene i en bar kveld etter kveld, i forhold til en dame. Jeg gjør jo aldri det her i oslo heller, går ut alene - med mindre jeg vet om folk som er ute, og satser på å treffe dem.

Uansett, når man sjekker priser til syden koster det jo nesten dobbelt så mye å reise 1 person enn 2 da....det er litt kjedelig.

Jaja, ekke alltid like enkelt å være singel asså....iallefall ikke når alle rundt en ikke er det.

Hva med en byferie?

Skrevet

Men hvilken aldersgruppe er målgruppen deres? Jeg har inntrykk av at det er ganske "voksne" damer.

Sikkert sånne som meg ja - fra 35-60

Skrevet

Sikkert sånne som meg ja - fra 35-60

OK. Det er sikkert hyggelig. Jeg synes konseptet høres bra ut ihvertfall

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det der med priser på en kontra to sjekket jeg ut i fjor. Det varierer veldig fra hotell til hotell. På enkelte hoteller var det, som du skriver, nesten dobbel pris, men andre steder betaler du kun et sengetillegg på noen hundrelapper. Og da er det ikke så ille å ha et svært rom for deg selv likevel.

Jupp, nok av gode drinker der borte. Og drar du til et typisk turiststed finner du ganske sikkert noen norske barer hvor nordmenn ferdes, og nordmennene bak baren kommer i hvert fall til å forbarme seg over deg. Alene blir du nok ikke, med mindre du selv vil.

Jeg angret i hvert fall ikke et sekund på at jeg dro, og hadde jeg ikke fått med meg noen i år hadde jeg dratt alene igjen.

Trikset er gode bøker. Hvis ikke kan det sikkert bli kjedelig å ligge på stranda en hel dag.

Skrevet

OK. Det er sikkert hyggelig. Jeg synes konseptet høres bra ut ihvertfall

ja, greit med sånne "jenteturer" - jeg skal på en sånn en gang -helt sikkert .)

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg meldt meg på en tur hos disse:

http://www.jomfrureiser.no

God idè, men jævlige priser!

Beijing, f.eks, skal jeg kunne oppholde meg i dobbelt så lenge til samme pris.

Skrevet

Jeg skal reise på storbyferie alene i år. Hadde selvfølgelig helst reist sammen med noen, men sånn ble det nå ikke.

Jeg skal tusle rundt og se på "alt", shoppe litt, sitte på cafè - og som SDD sier, ha med meg en dugelig porsjon lesestoff.

Har funnet ut at det er det mest fornuftige jeg kan gjøre. Hvis jeg ikke reiser, kommer jeg til å tilbringe alle de kommende sommerferier med å kjede meg fordi alle andre er opptatt, og jeg bare sitter der.

Viser det seg å bli litt stusselig, så får jeg finne på noe annet til neste år.

Skrevet

Har foreløpig ingen planer. Blir vel noen småturer hit og dit...

Driver å pusser litt opp hjemme også, så det blir vel litt malingsarbeid på dager som i dag (grått og kjølig...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...