Gå til innhold

Anbefalte innlegg

En av mine beste venninner ble brått gravid. Ikke planen...

Hun har nå innfunnet seg med å bli alenemamma, men er selvstending næringsdrivende og har ikke bestilt den spesielle forsikringen hun skulle hatt (og som ingen nevnte med en lyd..)

Noen som har erfaring og gode råd???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/236387-selvstendig-n%C3%A6ringsdrivende-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sofies mamma

"For selvstendig næringsdrivende

beregnes stønaden som hovedregel på grunnlag av gjennomsnittet av pensjonspoengtallene for de siste tre inntektsårene. Pensjonspoengtall er årlig arbeidsinntekt omregnet i forhold til grunnbeløpet for det samme året. Stønaden utgjør 65 prosent av denne inntekten. For å få rett til stønad utbetalt med 100 prosent må du ha tegnet frivillig tilleggstrygd på trygdekontoret. Forsikringen må være tegnet minst 10 måneder før fødselen."

Mao har hun ikke tegnet forsikring så får hun 65& stønad. Er vel bare sånn det er det.

Jeg er også selvstendig og valgte å ikke tegne forsikring da den er svindyr.

Jeg får 65% av gjennomsnittet jeg har tjent de siste 3 årene.

(Takk og lov for at jeg har en mann som tjener penger...)

Blir de 65% for lite å leve av bør hun ta kontakt med sosialkontoret for å høre hva annet hun har krav på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...