Gjest ikke nå Skrevet 31. mars 2001 Del Skrevet 31. mars 2001 Jeg fødte ei jente for 8 mnd. siden, og vi ønsker å få barna tett, derfor er det aktuelt å begynne å tenke på nestemann snart.. Men så er det bare det at jeg er livredd for fødselen. Fordi jeg ble skikkelig skremt forrige gang. Jeg hadde forberedt meg godt med både brev, samtale med fødeavdelingene - ja jeg hadde til og med kontakt med en svangerskapspsykolog.. Likevel gikk alt galt som kunne gå galt. Jeg ble veldig redd, fordi jeg ikke fikk den veiledningen jeg hadde trengt. Noe som ble beklaget med at det var så altfor travelt der den natten. Jordmora jeg hadde, stod i to andre fødsler også.. Og kom nesten ikke engang om jeg ringte på henne. Ellers skulle jeg i utgangspunktet ha en fødsel uten medisiner (idiotisk å bestemme seg for det første gang, tenker jeg nå). Smertene ble så intense (trodde jeg skulle dø!) Det endte med epidural, som ble satt omtrent samtidig som utdrivningen startet. Litt av problemet var jo at jeg ikke hadde noen jordmor som skjønnte hvor langt jeg var kommet i fødselen.. Og anestesilegen sperret opp øynene når jeg begynte å presse rett etter at sprøyta var satt. Da skjønnte de iallefall hvorfor det hadde vært så vondt. Vel, mye kunne vært sagt om fødselen, men poenget er iallefall at jeg har mistet tilliten til at fødeavdelingen vil imøtekomme mine behov.. Har du noen gode råd eller oppmuntringer?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23641-f%C3%B8dselsangst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 1. april 2001 Del Skrevet 1. april 2001 Jeg forstår at din fødsel ikke var noen god opplevelse tross de grundige forberedelser. Jeg foreslår at du ber om en samtale med avdelingsjordmor, evt overjordmor, og går igjennom det som skjedde og at dere så sammen legger en plan for evt kommende fødsel. Jeg kan vanskelig forestille meg at slike uheldige omstendigheter kan opptre to ganger. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/23641-f%C3%B8dselsangst/#findComment-99828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.