Gå til innhold

American Chocolate Chip Cookies - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har jeg prøvd fire (!) forskjellige oppskrifter på sånne brownies-kjeks med sjokoladebiter, men de blir jo bare harde! Jeg vet at Toro sine blir kjempegode, litt myke, men jeg vil så gjerne lage dem fra bunnen av, for da innbiller jeg meg at de blir enda bedre ;)

Er det noen av dere som kan forbarme seg over meg og dele sine bakehemmeligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Står det ikke ingrediensliste på Toro-posen? Eksprimenter!

Skrevet

Står det ikke ingrediensliste på Toro-posen? Eksprimenter!

Hehe, joda, det er alltids en mulighet. Får bare litt noia når jeg ikke har nøyaktige mål i stedet for "en dæsj, en klatt, litt, sånn passe" ;)

Skrevet

Denne bakte jeg igår:

1,25 dl sukker, 1,25 dl brunt sukker og 250 gram smør røres sammen, tilsettes ett egg og røres videre, tilsettes deretter 5 dl hvetemel, 1 ts vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver.

Så kan du tilsette diverse smak, jeg brukte hakkede mandler og mini m&m's (oppskriften fant jeg bak på m&m posen).

De var ihvertfall myke igår. Idag vet jeg ikke hvordan de ville vært, for alle ble spist opp igår...

Skrevet

Denne bakte jeg igår:

1,25 dl sukker, 1,25 dl brunt sukker og 250 gram smør røres sammen, tilsettes ett egg og røres videre, tilsettes deretter 5 dl hvetemel, 1 ts vaniljesukker og 1/2 ts bakepulver.

Så kan du tilsette diverse smak, jeg brukte hakkede mandler og mini m&m's (oppskriften fant jeg bak på m&m posen).

De var ihvertfall myke igår. Idag vet jeg ikke hvordan de ville vært, for alle ble spist opp igår...

Tusen takk! Høres ut som om det nærmer seg nå, ja. Gleder meg til å prøve den!

Skrevet

Denne bakte jeg igår:

Mmm... hvor mange grader og minutter i stekeovn, sånn ca.? ;)

Skrevet

Hehe, joda, det er alltids en mulighet. Får bare litt noia når jeg ikke har nøyaktige mål i stedet for "en dæsj, en klatt, litt, sånn passe" ;)

Jeg følger spent med i denne tråden. Jeg ønsker meg nemlig også oppskrift på slike kaker. Og Toro er ikke tilgjengelig her.

Skrevet

Mmm... hvor mange grader og minutter i stekeovn, sånn ca.? ;)

175 grader, tok ikke tiden. Det går så fort at det er greit å være på kjøkkenet mens de steker, og ta dem ut når de ser ferdige ut.

Skrevet

Har oppskrift hjemme som jeg har fått fra en jeg studerte sammen med i USA. De er knallgode, skal se om jeg husker å svare i kveld...

Skrevet

175 grader, tok ikke tiden. Det går så fort at det er greit å være på kjøkkenet mens de steker, og ta dem ut når de ser ferdige ut.

Flotte greier :)

Skrevet

Har oppskrift hjemme som jeg har fått fra en jeg studerte sammen med i USA. De er knallgode, skal se om jeg husker å svare i kveld...

Åja! Har hørt at de "originale" er best - selvsagt.

Skrevet

Denne har jeg altså fått av min venn Randy fra USA. 1 cup er ca 2,3 dl.

2 1/4 cups sifted flour

1 teaspoon salt

1 cup butter

3/4 cup firmly packed brown sugar

3/4 cup white sugar

2 eggs, beaten

1 teaspoon baking soda

1 teaspoon hot water

12 ounces (2 cups) chocolate chips

1 cup finely chopped nuts

1 or 1 1/2 teaspoon vanilla extract.

Preheat the oven to 375 degrees F (190 celcius). Grease 2 cookiesheets. Sift the flour and the salt. cream the butter and sugars in a mixing bowl. Add the eggs. Combine the baking soda and the hot water, then add to the creamed mixture. Stir in the sifted flour mixture. Then stir inn the nuts, chocolate chips and vanilla. Drop the dough by the teaspoon onto the cookie sheets about 1 inch apart and bake from 8-10 minutes. Cool on a wire rack.

The trick about chocolate chip cookies seems to be not to overdo it with the flour...just a little to much flour and they become cake-y and bland. However, it's pretty hard to overdo it with the chocolate.

Skrevet

Denne har jeg altså fått av min venn Randy fra USA. 1 cup er ca 2,3 dl.

2 1/4 cups sifted flour

1 teaspoon salt

1 cup butter

3/4 cup firmly packed brown sugar

3/4 cup white sugar

2 eggs, beaten

1 teaspoon baking soda

1 teaspoon hot water

12 ounces (2 cups) chocolate chips

1 cup finely chopped nuts

1 or 1 1/2 teaspoon vanilla extract.

Preheat the oven to 375 degrees F (190 celcius). Grease 2 cookiesheets. Sift the flour and the salt. cream the butter and sugars in a mixing bowl. Add the eggs. Combine the baking soda and the hot water, then add to the creamed mixture. Stir in the sifted flour mixture. Then stir inn the nuts, chocolate chips and vanilla. Drop the dough by the teaspoon onto the cookie sheets about 1 inch apart and bake from 8-10 minutes. Cool on a wire rack.

The trick about chocolate chip cookies seems to be not to overdo it with the flour...just a little to much flour and they become cake-y and bland. However, it's pretty hard to overdo it with the chocolate.

Genialt! Gleder meg til å prøve denne :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...