Gjest Persille Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg har ikke hatt tid til å sette meg så veldig inn i dette, og kommer til å bruke forsikringsleverandøren min - fordi det er det enkleste. Men; er det sånn at de to prosentene kommer i tillegg til den lønnen de allerede har? Eller skal jeg trekke det fra lønnen deres? Venter på tilbud fra forsikringen, og gidder ikke stå i kø en gang til 0 Siter
Gjest ikke trekkes fra lønn nei Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det skal ikke trekkes fra lønnen, nei. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det skal ikke trekkes fra lønnen, nei. Jo, det skal det - har fått svar på det nå. Det skal trekkes fra bruttolønn faktisk. 0 Siter
Gjest ikke trekkes fra lønn nei Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jo, det skal det - har fått svar på det nå. Det skal trekkes fra bruttolønn faktisk. Det skal regnes ut fra bruttolønn, men skal ikke trekkes derfra. Arbeidstaker skal ikke få en lavere bruttolønn pga otp. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det skal regnes ut fra bruttolønn, men skal ikke trekkes derfra. Arbeidstaker skal ikke få en lavere bruttolønn pga otp. Jo, det får de. Hvis du mener det er feil setter jeg pris på en lovhenvisning til det. 2% lønnsøkning er mer enn de fleste små firmaer kan tåle sånn helt uten videre, og man kan ikke bli pålagt det. På min lønnsslipp der jeg er ansatt, trekkes pensjonssparingen fra bruttobeløpet. Det gjøres det også i offentlig sektor. Men de instansene jeg har fått svar fra nå - de sier det skal trekkes av bruttolønn. 0 Siter
Speak Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det skal ikke trekkes fra brutto lønn på lønnsslippen. Men jeg vet at mange firmaer (deriblant der jeg jobber) har gitt OTP som en del av lønnsøkningen i år. Dvs. ca. 2% lønnsøkning + OTP. I år er OTP-plikten fra 1.7., og det gjelder beløp over 1G. Så for en som tjener 300.000,- vil pliktig OTP utgjøre 0,8% i år. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.