Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Ærede DOL'ere. *kremt* Det er meg en glede og en ære, dog med en viss bismak at jeg gjennom det jeg nå kommer til å si, gjennom denne min gjennom sju år lange oppsamlede tale, som sikkert kommer til å bli elsket av mange, men dog også forhatt av noen, men jeg kan ikke annet enn å fortelle sannheten, ja sannheten med liten s, for hvem av oss kan vel si at han har sannheten med stor s, ja det er så stort, at jeg ikke engang nesten kan ta ordet sannhet med stor s i min munn, men dette skal altså være min tale, på et sted som utgir seg for å kunne være min talerstol, og når jeg bruker så lang tid for å komme til poenget, så er det fordi det er første gang i disse sju årene, at jeg har kommet til et sted som gir meg denne muligheten, at jeg opplever denne muligheten, for muligheten har vært gitt så lenge jeg har vært her, men jeg har ikke sett det før nå, så jeg vil med dette dere, ærede DOL'ere være lydhøre når jeg nå snart kommer til å legge frem mitt budskap, dog trenger jeg fortsatt litt tid, for det er en stor og alvorlig sak dette, det gjelder et helt menneskeliv, som i mine øyne har en uendelig verdi, men som i samfunnets øyne dog bare har begrenset verdi, men det er min sak dette gjelder, min sak og ingen andres sak, derfor griper jeg snart sjansen, når jeg har fått denne uttalte muligheten for en talerstol... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Du gjør meg litt redd.. Da beklager jeg det. Det var ikke meningen. Hva er det som gjør deg redd i det jeg skriver? Beklager så mye. Det ville vært godt for meg å få vite hva det er som gjør deg redd. For det er første gangen jeg har fått den reaksjonen. 0 Siter
Kitina Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Da beklager jeg det. Det var ikke meningen. Hva er det som gjør deg redd i det jeg skriver? Beklager så mye. Det ville vært godt for meg å få vite hva det er som gjør deg redd. For det er første gangen jeg har fått den reaksjonen. *venter spent på talen* 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Da beklager jeg det. Det var ikke meningen. Hva er det som gjør deg redd i det jeg skriver? Beklager så mye. Det ville vært godt for meg å få vite hva det er som gjør deg redd. For det er første gangen jeg har fått den reaksjonen. Det jeg har tenkt å fremsi videre i min tale, er min historie. Det hele dreier seg om mitt eget liv. Og ingen andres liv. Og det handler ikke om å avslutte livet hvis det var det du var redd for. Overhodet ikke. Det handler om å fremsi min historie, slik at psykiatrien kan forstå meg. Slik at jeg kan få et godt liv fremover. Det er det hele talen kommer til å handle om. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 *venter spent på talen* Det kommer til å ta lang tid, så du må nok smøre deg med tålmodighet. Og som du sikkert skjønner så er det hele ledd i min bearbeiding. Så det er ikke sikkert at jeg kommer til å fremsi det her. Det kan tenkes at jeg finner meg helt andre areaner. Men det jeg lærte av dette, er at det jeg trenger er tid og noen som er interessert i å lytte til meg. Noen som er interesserte i å forstå meg. Noen som er interesserte i å bli enige med meg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Du gjør meg litt redd.. Hva er det ved meg som gjør deg redd? Nå ble jeg undrende. Spesielt siden det kom etter akkurat dette innlegget. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Du gjør meg litt redd.. Men jeg kan vel ikke annet enn å si at jeg ikke er noe å være redd for. Og jeg beklager sterkt at du ble redd for meg. Er det noe jeg kan bidra med for å ta bort din redsel? 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det kommer til å ta lang tid, så du må nok smøre deg med tålmodighet. Og som du sikkert skjønner så er det hele ledd i min bearbeiding. Så det er ikke sikkert at jeg kommer til å fremsi det her. Det kan tenkes at jeg finner meg helt andre areaner. Men det jeg lærte av dette, er at det jeg trenger er tid og noen som er interessert i å lytte til meg. Noen som er interesserte i å forstå meg. Noen som er interesserte i å bli enige med meg. Kan du ikke lage deg en Blog? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Kan du ikke lage deg en Blog? Dette temaet med blogg har blitt fremsagt noen ganger tidligere. Jeg forsøkt å opprette en på dagbladet... men jeg fant aldri registeringssiden... jeg bad om hjelp fra noen her... til å finne linken... men har ikke fått den ennå.... Hva er linken til å opprette blogg på Dagbladet? For øvrig, så er det slik at det ikke betyr at jeg forsvinner fra DOL for godt. For jeg får mange gode tilbakemeldinger her, som stimulerer meg videre. Deriblant den du gav meg nå. Det er ikke sikkert at jeg vil oppnå det samme på dagbladets blogg. Dessuten - noe som man ikke oppnår i en blogg, det er å skrive sammen med andre , på like linje. Det oppnår man kun på et forum. Og det er viktig for meg. Å føle meg inkludert på en måte. Og det oppnås gjennom andres tilbakemeldinger, kanskje kan jeg også oppnå det på dagbladet. Det vil bare tiden vise. Men jeg har altså ikke funnet linken for å registere meg der. Har du den? 0 Siter
Kitina Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dette temaet med blogg har blitt fremsagt noen ganger tidligere. Jeg forsøkt å opprette en på dagbladet... men jeg fant aldri registeringssiden... jeg bad om hjelp fra noen her... til å finne linken... men har ikke fått den ennå.... Hva er linken til å opprette blogg på Dagbladet? For øvrig, så er det slik at det ikke betyr at jeg forsvinner fra DOL for godt. For jeg får mange gode tilbakemeldinger her, som stimulerer meg videre. Deriblant den du gav meg nå. Det er ikke sikkert at jeg vil oppnå det samme på dagbladets blogg. Dessuten - noe som man ikke oppnår i en blogg, det er å skrive sammen med andre , på like linje. Det oppnår man kun på et forum. Og det er viktig for meg. Å føle meg inkludert på en måte. Og det oppnås gjennom andres tilbakemeldinger, kanskje kan jeg også oppnå det på dagbladet. Det vil bare tiden vise. Men jeg har altså ikke funnet linken for å registere meg der. Har du den? Jeg syns du skal være her jeg. Jeg leser alt du skriver, og må si jeg syns du er sterk som står i det du gjør. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg syns du skal være her jeg. Jeg leser alt du skriver, og må si jeg syns du er sterk som står i det du gjør. Men er det riktig overfor de som innimellom ønsker meg bort herfra? Skal man ikke egentlig ta hensyn til de svake? Eller er det slik at det er de sterke som klager på meg? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Men er det riktig overfor de som innimellom ønsker meg bort herfra? Skal man ikke egentlig ta hensyn til de svake? Eller er det slik at det er de sterke som klager på meg? Jeg kan vel ikke egentlig gjoere annet enn å ta imot henstillingene fra Webmaster. Og ennå har jeg ikke fått kritikk fra denne, bortsett fra at innlegg har blitt slettet. Men så lenge intet sies direkte, og siden jeg får endel positive tilbakemeldinger som denne fra deg nå, så velger jeg å forbli her. Men det er vel slik at dersom de som klager på meg, skal få det som de ønsker, så må de være mer konkrete i sin kritikk. For mennesker reagerer så ulikt. I tillegg til å si at de ønsker at jeg ikke skriver her, så må de også skrive en begrunnelse for det, annet enn bare spam. For jeg skriver om såpass mange ulike temaer her inne på Åpent at den begrunnelsen holder ikke. Dessuten er det også ganske mange tråder som startes mellom mine. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg kan vel ikke egentlig gjoere annet enn å ta imot henstillingene fra Webmaster. Og ennå har jeg ikke fått kritikk fra denne, bortsett fra at innlegg har blitt slettet. Men så lenge intet sies direkte, og siden jeg får endel positive tilbakemeldinger som denne fra deg nå, så velger jeg å forbli her. Men det er vel slik at dersom de som klager på meg, skal få det som de ønsker, så må de være mer konkrete i sin kritikk. For mennesker reagerer så ulikt. I tillegg til å si at de ønsker at jeg ikke skriver her, så må de også skrive en begrunnelse for det, annet enn bare spam. For jeg skriver om såpass mange ulike temaer her inne på Åpent at den begrunnelsen holder ikke. Dessuten er det også ganske mange tråder som startes mellom mine. Og dessuten så er det slik at også jeg har rolige tider innimellom. Det håper jeg jo at man legger merke til. Tusen takk for din tilbakemelding, Kitina. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Og dessuten så er det slik at også jeg har rolige tider innimellom. Det håper jeg jo at man legger merke til. Tusen takk for din tilbakemelding, Kitina. Dessuten er jo dette også et uttalt helsested. Og helse er ikke bare koselig. Det må være en balanse her. Man må også tåle å se mennesker lider her. For det er egentlig det det handler om. Det er min smerte som endel mennesker her får innblikk i. Det er faktisk det. Og da lærer jeg selv noe her og nå. 0 Siter
org Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Hei a survivor. Kunne du ikke bare skrive hva det er? Hva er det som gjør livet ditt vanskelig (det er det du mener, ikke sant?) Og du, jeg vil ikke grafse i livet ditt, det er ikke sånn ment. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dessuten er jo dette også et uttalt helsested. Og helse er ikke bare koselig. Det må være en balanse her. Man må også tåle å se mennesker lider her. For det er egentlig det det handler om. Det er min smerte som endel mennesker her får innblikk i. Det er faktisk det. Og da lærer jeg selv noe her og nå. Min smerte er fordekt gjennom en hel rekke ord. For den er for sterk til å kunne formidles i sin direkte form. Og jeg er selv ikke klar for det. Men tiden begynner å nærme seg. Da jeg tør å si akkurat hva jeg mener om det jeg har gjennomlevd. 0 Siter
Kitina Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dessuten er jo dette også et uttalt helsested. Og helse er ikke bare koselig. Det må være en balanse her. Man må også tåle å se mennesker lider her. For det er egentlig det det handler om. Det er min smerte som endel mennesker her får innblikk i. Det er faktisk det. Og da lærer jeg selv noe her og nå. Jeg har i alle fall satt pris på innleggene dine. Du bidrar til mangfold. Livet er ikke bare en diskusjon om doruller. Jeg mener at verden må være åpen for oss alle. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Min smerte er fordekt gjennom en hel rekke ord. For den er for sterk til å kunne formidles i sin direkte form. Og jeg er selv ikke klar for det. Men tiden begynner å nærme seg. Da jeg tør å si akkurat hva jeg mener om det jeg har gjennomlevd. Og la det også være sagt, at min smerte er ikke noe verre enn andre smerte. Jeg skriver om meg. Så får andre skrive om seg. 0 Siter
Kitina Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Min smerte er fordekt gjennom en hel rekke ord. For den er for sterk til å kunne formidles i sin direkte form. Og jeg er selv ikke klar for det. Men tiden begynner å nærme seg. Da jeg tør å si akkurat hva jeg mener om det jeg har gjennomlevd. Smerten må slippes ut i små porsjoner til rett tid. Du er klar når du er klar til å begynne å sette ord på ting. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.