Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tusen tusen takk til alle dere som gav meg støttende ord, spørsmål og oppmuntringer gjennom denne tråden. Det er takket være sånne som dere at jeg kommer fortere fremover, enn jeg ellers ville gjort. Tusen tusen takk til dere alle sammen! Men selv jeg blir sliten, og det er godt tegn Så nå blir det en kort (ja kort ja...) pause fra min side... Tusen takk for at dere så meg! Det er det det hele handler om. Tusen takk! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tusen tusen takk til alle dere som gav meg støttende ord, spørsmål og oppmuntringer gjennom denne tråden. Det er takket være sånne som dere at jeg kommer fortere fremover, enn jeg ellers ville gjort. Tusen tusen takk til dere alle sammen! Men selv jeg blir sliten, og det er godt tegn Så nå blir det en kort (ja kort ja...) pause fra min side... Tusen takk for at dere så meg! Det er det det hele handler om. Tusen takk! ja, jeg er jo sliten hele tiden da... men en annen form for slitenhet fikk jeg nå, en mer god form for slitenhet. Tusen takk! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 ja, jeg er jo sliten hele tiden da... men en annen form for slitenhet fikk jeg nå, en mer god form for slitenhet. Tusen takk! uff, så ble ikke det helt riktig heller skrevet.. Jaja, det får holde for denne gang... TUSEN TAKK til dere alle!! 0 Siter
Gjest med svar og kommentarer Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dette temaet med blogg har blitt fremsagt noen ganger tidligere. Jeg forsøkt å opprette en på dagbladet... men jeg fant aldri registeringssiden... jeg bad om hjelp fra noen her... til å finne linken... men har ikke fått den ennå.... Hva er linken til å opprette blogg på Dagbladet? For øvrig, så er det slik at det ikke betyr at jeg forsvinner fra DOL for godt. For jeg får mange gode tilbakemeldinger her, som stimulerer meg videre. Deriblant den du gav meg nå. Det er ikke sikkert at jeg vil oppnå det samme på dagbladets blogg. Dessuten - noe som man ikke oppnår i en blogg, det er å skrive sammen med andre , på like linje. Det oppnår man kun på et forum. Og det er viktig for meg. Å føle meg inkludert på en måte. Og det oppnås gjennom andres tilbakemeldinger, kanskje kan jeg også oppnå det på dagbladet. Det vil bare tiden vise. Men jeg har altså ikke funnet linken for å registere meg der. Har du den? Her kan du opprette gratis blog: http://360.yahoo.com 0 Siter
flisa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Dette temaet med blogg har blitt fremsagt noen ganger tidligere. Jeg forsøkt å opprette en på dagbladet... men jeg fant aldri registeringssiden... jeg bad om hjelp fra noen her... til å finne linken... men har ikke fått den ennå.... Hva er linken til å opprette blogg på Dagbladet? For øvrig, så er det slik at det ikke betyr at jeg forsvinner fra DOL for godt. For jeg får mange gode tilbakemeldinger her, som stimulerer meg videre. Deriblant den du gav meg nå. Det er ikke sikkert at jeg vil oppnå det samme på dagbladets blogg. Dessuten - noe som man ikke oppnår i en blogg, det er å skrive sammen med andre , på like linje. Det oppnår man kun på et forum. Og det er viktig for meg. Å føle meg inkludert på en måte. Og det oppnås gjennom andres tilbakemeldinger, kanskje kan jeg også oppnå det på dagbladet. Det vil bare tiden vise. Men jeg har altså ikke funnet linken for å registere meg der. Har du den? Men VI kan jo ha linken til din Blog, vet du 0 Siter
Gjest Personifica Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Tusen takk. Kan ikke love hvor mye og eventuelt når det kommer oppfølging. Tusen takk for kommentaren din. Neida, du må ikke få prestasjonsangst .) Ville bare melde interesse. 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Det som generelt sett er vanskelig for meg, er at jeg lever i en rettsstat som tillater frihetsberøvelse uten at det er fare for liv. Og i en rettsstat som tillater tvangsmedisinering generelt, at man altså skal kunne gripe inn i, enten det er gjennom munnen eller gjennom et hull i huden, mot personens vilje. Det som gjør det vanskelig for meg er at verken landets lovgiver, utøvende organ, domstolen - eller psykiatrien ser alvorligheten av frihetsberøvelse. ja , psykiatrien tyr utrolig lett til medisinering. Er du utafor og deppa , utagerer sånne ting , eller er "slitsomme" pasient er medisinering veldig lett å ty til for personalet. ******grrr*** 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Her kan du opprette gratis blog: http://360.yahoo.com Takk, men tror ikke dere forstår hvorfor blogg ikke funker. Blogg gir ikke likeverdighet. Forum er likeverdighet. Men jeg klarer visst ikke forklare hva jeg mener om dette ennå. Jeg har forsøkt sol.no-bloggen i sin tid. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Men VI kan jo ha linken til din Blog, vet du Takk, men tror ikke dere forstår hvorfor blogg ikke funker. Blogg gir ikke likeverdighet. Forum er likeverdighet. Men jeg klarer visst ikke forklare hva jeg mener om dette ennå. Jeg har forsøkt sol.no-bloggen i sin tid. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Neida, du må ikke få prestasjonsangst .) Ville bare melde interesse. Takk. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 ja , psykiatrien tyr utrolig lett til medisinering. Er du utafor og deppa , utagerer sånne ting , eller er "slitsomme" pasient er medisinering veldig lett å ty til for personalet. ******grrr*** Takk! 0 Siter
Gjest med svar og kommentarer Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Takk, men tror ikke dere forstår hvorfor blogg ikke funker. Blogg gir ikke likeverdighet. Forum er likeverdighet. Men jeg klarer visst ikke forklare hva jeg mener om dette ennå. Jeg har forsøkt sol.no-bloggen i sin tid. Jeg ga deg linken fordi du klagde over at Dagbladet-bloggen ikke var anonym nok. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg ga deg linken fordi du klagde over at Dagbladet-bloggen ikke var anonym nok. Ja, takk. Men problemet med yahoo, og sol og den slags blogger er at de ikke gir relevante kommentarer... det er så mange bloggere, og ingen trekkes frem på den måten de gjøre i blogger knyttet til aviser. Men takk for tipset, selv om jeg neppe kommer til å bruke. Jeg har god effekt av DOL, og fortsetter å være her inntil videre. Alle de positive tilbakemeldingene på dagens tråd bekrefter at dette fortsatt er et godt sted for meg. De tingene jeg skriver her som jeg vil ta vare på, kopierer jeg inn i et dagbok-dokument lokalt, som jeg skriver ut på en skriver. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Jeg ga deg linken fordi du klagde over at Dagbladet-bloggen ikke var anonym nok. Eller det jeg vil frem til, er at man får mye raskere og mange flere kommentarer her enn det man får på mer rene blogger som yahoo og sol. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Når du spør om hvor mange bærsorter det finnes? Eller lignende.Innbiller du også deg selv at du faktisk oppriktig talt genuint er innteressert i det? Eller ser du ikke selv at du får et eller annet ut av at folk svarer på innleggene dine. Jeg er interessert i de andre mer almenfaglige temaene ja, slik som bær og blomster ja. Hvorfor lurte du på det? Men aå kalle det genuint interessert.. vel... jeg er genuint interessert i kun en ting på denne jorden, bortsett fra Jesus da, og det er å sikre meg at jeg ikke blir utsatt for tvangsbehandling og frihetsberøvelse i psykiatrien mer i mitt liv. 0 Siter
Gjest Signert Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 På den annen side, så er det flere livsfarlige individer som blir ignorert av helsevesenet. Ofte blir ikke psykiatrien og psykologene i helsevesenet enige om hvem som har ansvaret, og resultatet blir at ingen gjør noe. Dette har jeg sett flere ganger, og resultatet blir sjelden bra. "............................................." Men hva synes du er verst? At en ufarlig person blir tvangsmedisinert eller at en farlig person ikke blir det? Dine argumenter virker ufattelig fornuftige inntil man ender i den situasjonen a survivor tydeligvis har vært i. Hadde jeg opplevd noe slikt, ville jeg antagelig ha følt at jeg var utsatt for en Kafkaprosess. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. juni 2006 Skrevet 26. juni 2006 Men hva synes du er verst? At en ufarlig person blir tvangsmedisinert eller at en farlig person ikke blir det? Dine argumenter virker ufattelig fornuftige inntil man ender i den situasjonen a survivor tydeligvis har vært i. Hadde jeg opplevd noe slikt, ville jeg antagelig ha følt at jeg var utsatt for en Kafkaprosess. Utvilsomt. Men for den som havner i en slik situasjon, så er perspektivet begrenset til en selv. Og da er jo konklusjonen, og hva som er verst/best etc., latterlig enkel. Spørsmålet er på hvilket nivå man debatterer det. Og du vet like godt som meg hva som er best for "resten av verden", helt objektivt sett, ikke sant? Det er en objektiv sannhet. Den er selvfølgelig ikke nødvendigvis den mest relevante sannheten i alle situasjoner, og for alle mer eller mindre innvolverte individer. Så nei - jeg kan selvfølgelig ikke svare på en måte som ville gjøre deg fornøyd, på et slikt spørsmål. "..........................................." 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Tusen tusen takk til alle dere som gav meg støttende ord, spørsmål og oppmuntringer gjennom denne tråden. Det er takket være sånne som dere at jeg kommer fortere fremover, enn jeg ellers ville gjort. Tusen tusen takk til dere alle sammen! Men selv jeg blir sliten, og det er godt tegn Så nå blir det en kort (ja kort ja...) pause fra min side... Tusen takk for at dere så meg! Det er det det hele handler om. Tusen takk! Dette var da et fantastisk inlegg:) Og jeg forstår deg fullt og helt! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Men hva synes du er verst? At en ufarlig person blir tvangsmedisinert eller at en farlig person ikke blir det? Dine argumenter virker ufattelig fornuftige inntil man ender i den situasjonen a survivor tydeligvis har vært i. Hadde jeg opplevd noe slikt, ville jeg antagelig ha følt at jeg var utsatt for en Kafkaprosess. Den boken som gir meg mest er faktisk "Prosessen" av Franz Kafka. Det Josef K. opplever i den boken, er en ganske god beskrivelse av norsk psykiatri. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Utvilsomt. Men for den som havner i en slik situasjon, så er perspektivet begrenset til en selv. Og da er jo konklusjonen, og hva som er verst/best etc., latterlig enkel. Spørsmålet er på hvilket nivå man debatterer det. Og du vet like godt som meg hva som er best for "resten av verden", helt objektivt sett, ikke sant? Det er en objektiv sannhet. Den er selvfølgelig ikke nødvendigvis den mest relevante sannheten i alle situasjoner, og for alle mer eller mindre innvolverte individer. Så nei - jeg kan selvfølgelig ikke svare på en måte som ville gjøre deg fornøyd, på et slikt spørsmål. "..........................................." Det hele er et spørsmål om hvilket menneskesyn et samfunn ønsker å ha. Et individ-basert syn, eller et kollektiv-basert syn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.