Gå til innhold

sykemelding og to jobber

Anbefalte innlegg

Gjest lischj
Skrevet

Er det noen som kan hjelpe meg med dette?Jeg er 100% sykemeldt fra den ene jobben min hvor jeg er å betrakte som frilanser. I tillegg har jeg akkurat startet i en ny jobb hvor jeg er å betrakte som arbeidstaker. Denne jobben er veldig liten(20 timer i mnd) Jeg har bare vært ansatt i 2 uker,og har ikke opparbeidet sykepengerettigheter for denne jobben. Jeg vil prøve å jobbe de timene det her er snakk om. Det er jo ikke særlig bra å bli sykemeldt etter bare 2 uker. Men hva da med trygdekontoret. Jeg er jo sykemeldt fra den andre stilingen. Kan man ha flere jobber,og være sykemeldt bare fra den ene? Hvor finner jeg evnt. regelverk som kan hjelpe meg å finne ut dette?Takknemmelig hvis noen kan hjelpe meg med dette.

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
pausefisken
Skrevet

Hei!

Legen din skal i sykemeldingsskjemaet krysse av for om det er noe arbeid du kan utføre selv om du er sykemeldt. Du må da oppgi dine to arbeidsforhold og så må du sammen med legen din finne ut om du fortsatt kan utføre den "lille" jobben din. Du kan feks være 80% sykemeldt.

Se ellers www.trygdeetaten.no

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...