Gå til innhold

Og så oppdaget jeg pinjekjerner.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten utprøvingsperiode for tiden, og nå som jeg endelig har forstått opp og ned på ansiktskremer, har jeg fått opp øynene, eller kanskje munnen, for pinjekjerner. Kjempegodt, jo. Noen som har noen gode oppskrifter med pinjekjerner å dele???

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg lagde en god middag nylig:

kokte pasta, stekte litt squash, blandet alt sammen med pesto, og så strødde jeg revet ost og pinjekjerner over :D

Bruker det også mye over salater, som Sofline nevnte. Kjempegodt!

Skrevet

Er også usannsynlig godt i fruktsalat sammen m litt andler og yoghurt. ( og bittelitt hakket sjokolade hvis man er i feststemning..) Slurp!!! :-)

Skrevet

Rist dem i en tørr varm panne med litt salt....mmmmmmm...

Også ha dem i salat hvis det er noen igjen etterpå, -jeg spiser til det er tomt omtrent...

Skrevet

kokte pasta, stekte litt squash, blandet alt sammen med pesto, og så strødde jeg revet ost og pinjekjerner over :D

Det hørtes godt ut. :-)

Skrevet

Mmmm, det skal jeg prøve ;-)

Skrevet

Det er godt i salat, gjerne ristede.

Vet du om de er veldig kalori-rike? Er de på linje med vanlige nøtter?? Det er vel i så fall relativt sundt fett???

Skrevet

Vet du om de er veldig kalori-rike? Er de på linje med vanlige nøtter?? Det er vel i så fall relativt sundt fett???

Jeg tror det er rimelig mye fett i ja, omtrent som nøtter, men det er sunt fett, så spis i vei. :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva i helvete er pinjekjerner og hva har noe som åpenbart er spiselig med ansiktskremer å gjøre?

Skrevet

Ah.

Man må jo være ekorn for å spise det der.

Det er kjempegodt. :-)

Gjest Persille
Skrevet

Ah.

Man må jo være ekorn for å spise det der.

Nei, man steker dem litt og bruker det i salat f.eks - veldig godt :)

Skrevet

Var så lang tråd, så jeg leste ikke nedover... Men, ristede pinjekjerner i salat (m. olje, feta og sånn) er superdupergodt!

Og på fisk som er grillet i ovnen.

Skrevet

Hva i helvete er pinjekjerner og hva har noe som åpenbart er spiselig med ansiktskremer å gjøre?

Fellesnevner er at begge deler er helt nytt for meg. Altså; har aldri brukt ansiktskremer før og aldri smakt pinjekjerner før. Skrev et innlegg i går om ansiktskremer, men jeg er ikke overrasket over at du ikke leste den tråden :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...