Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest god tur

Hvis du er i fin form, så er det ikke noe i veien for en fjelltur.

Har du tidligere hatt problemer med bekkenløsning eller merker slike symptomer (les deg litt opp på det), så skal du være veldig forsiktig med lange steg, og du bør holde deg på jevne veier der du kan gå relativt små skritt.

Før uke 12 er jo sjansene for spontanabort tilstede, så jeg ville ikke reist lenger bort fra allfarvei enn at man kan komme seg til sivilisasonen og få skyss hjem. Jeg ville heller ikke reist med et reisefølge som ikke var informert om graviditeten.

Og legg opp til en tur hvor dere kan ha god hygiene, særlig med mat. Dårlig kokt / stekt mat er ekstra uheldig for gravide.

Jeg fikk ekstremt lavt blodtrykk i begge svangerskapene mine, og kunne ikke gått på egger / steder der man kunne falle farlig hvis man ble svimmel. Lavt blodtrykk er relativt vanlig, og gir svimmelhet som kan føre til fall.

Snakk med reisefølget ditt, om de er interessert i å ta turen med forbehold om at de må ta hensyn til deg underveis som hverken du eller de kan forberede dere på / vite om på forhånd.

Jeg har reist en del i svangerskapene mine, og det har alltid vært vellykket, men opplegget har hatt preg av at det var en gravid i reisefølget..

Gjest prust

Jeg hadde planlagt en fjelltur da jeg var gravid sist, da jeg var i uke 14. Var i god form. P.g.a. været avlyste vi turen.

Tilfeldigvis den helga vi skulle vært på tur, fikk jeg en kraftig blødning, og var så livredd for at jeg skulle abortere. Heldigvis gikk det bra - men det hadde ikke vært særlig greit å være midt oppe på fjellet da det skjedde...Og jeg hadde nok trodd at det var anstrengelsene fra turen som gjorde at jeg blødde.

Jeg har vært aktiv i alle mine svangerskap, emn alltid passet på ikke å være så langt fra bilvei - i tilfelle noe skulle skje.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...