Gå til innhold

Sette-sammen-flatpakke-møbler

Anbefalte innlegg

Gjest trultemor26
Skrevet

Ja, da er vi i gang her.. eller, sambo er i gang. Vi har kjøpt TV-bord, et svært et sådan, ikke IKEA altså, men flatpakka så det holder og tusen deler. Nå er han så sur så det holder, og prøver jeg å enten hjelpe til eller bry meg (komme med gode tips og forslag som seg hør og bør) så får jeg drepende blikk og jeg ser den blodåra han har i panna, sinnablodåra, blir større og større. "Dette her er da en FANTASTISK dårlig bruksanvisning!!!" smalt det akkurat nå.. hihi.. jeg må le litt, men inni meg da for guds skyld!

Regner med at å sette sammen møbler ikke er en koselig ting par gjør sammen? Eller? Åssen er det hos dere?!

Nok et live-sitat: "Åssen er det dem har TENKT at man skal FÅ TIL dette her da!?!? (masse banning innimellom)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss gjøres dette enkelt: Min kjære bære flatpakkene til stedet de skal monteres (sånn omtrent), og passer på å gjøre det når han skal vekk en kveld eller to. Når han kommer hjem, er de ferdig montert.

Jeg er synes det er morsomt å sette sammen flatpakkede møbler, jeg (ja, jeg er sær;-) Og det er som regel veldig enkelt, dersom man er systematisk (sorterer rett antall skruer, plugger, beslag og muttere pent i hver sine bunker etc)

Skrevet

JEg holder meg langt unna, men server øl! Det hjelper litt...

Skrevet

Vi hadde det ganske artig med å samarbeide om å skru sammen et par flatpakka møbler vi kjøpte i vinter. Alt blir morsommere når man er to om det! :o)

Skrevet

Har du hørt "Flatpakka" med Salhus Vinskvetten?

Den er kostelig :-D

Skrevet

Jeg synes det er moro jeg da :-)

Så her er det mor i huset som skrur, godt hjulpet av ungene, + gubben når det er noe tungt som må flyttes eller løftes.

Jeg liker tilogmed å lese bruksanvisninger jeg (kjempesær, ja) Det er bare å ta det sakte og pent og ikke gjøre noe irreversibelt uten at man er _helt__ sikker på at det er riktig.

Skrevet

Vi pleier å samarbeide om det, etter han har innsett at jeg er smartere enn han på akkurat det der. ;) Jeg leser bruksanvisning og finner riktig deler, sier hvordan det skal gjøres, og han skrur, løfter og mekker.

Men han skrudde sammen et tvbord her om dagen han og, helt alene, og det gikk ganske bra egentlig.

Får et helt kjøkken - flatpakket om noen uker, håper det går bra. ;)

Skrevet

Så her er det mor i huset som skrur, godt hjulpet av ungene, + gubben når det er noe tungt som må flyttes eller løftes.

Jeg liker tilogmed å lese bruksanvisninger jeg (kjempesær, ja) Det er bare å ta det sakte og pent og ikke gjøre noe irreversibelt uten at man er _helt__ sikker på at det er riktig.

Åndsfrende :-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hos oss gjøres dette enkelt: Min kjære bære flatpakkene til stedet de skal monteres (sånn omtrent), og passer på å gjøre det når han skal vekk en kveld eller to. Når han kommer hjem, er de ferdig montert.

Jeg er synes det er morsomt å sette sammen flatpakkede møbler, jeg (ja, jeg er sær;-) Og det er som regel veldig enkelt, dersom man er systematisk (sorterer rett antall skruer, plugger, beslag og muttere pent i hver sine bunker etc)

Haha, sånn gjør faktisk vi det også. ;o)

Gjest trultemor26
Skrevet

Jeg synes også det er gøy, når jeg gjør det alene. Morro å få til ting selv og jeg får til det meste! Men vi kan ikke gjøre mye sånt sammen..

Gjest trultemor26
Skrevet

Vi pleier å samarbeide om det, etter han har innsett at jeg er smartere enn han på akkurat det der. ;) Jeg leser bruksanvisning og finner riktig deler, sier hvordan det skal gjøres, og han skrur, løfter og mekker.

Men han skrudde sammen et tvbord her om dagen han og, helt alene, og det gikk ganske bra egentlig.

Får et helt kjøkken - flatpakket om noen uker, håper det går bra. ;)

Hehe.. lykke til med kjøkkenet ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Har du hørt "Flatpakka" med Salhus Vinskvetten?

Den er kostelig :-D

Nei.. men jeg kan tenke meg åssen den er egentlig ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

Vi hadde det ganske artig med å samarbeide om å skru sammen et par flatpakka møbler vi kjøpte i vinter. Alt blir morsommere når man er to om det! :o)

Er ikke heeelt enig i det ;)

Gjest trultemor26
Skrevet

JEg holder meg langt unna, men server øl! Det hjelper litt...

Hehe, takk for tips!! Ja, det burde funke bra!

Gjest trultemor26
Skrevet

Det var jo en fin ordning! :)

Skrevet

For å bevare husfreden har vi begynt å betale ekstra for å få møblene ferdig montert.. Vi har funnet ut at det er en god investering for par-forholdet..

Gjest trultemor26
Skrevet

For å bevare husfreden har vi begynt å betale ekstra for å få møblene ferdig montert.. Vi har funnet ut at det er en god investering for par-forholdet..

Hehe, det har jeg god forståelse for! ;) Jeg kommer til å foreslå det tror jeg hvis det blir snakk om store og kopliserte møbler.

Skrevet

Jeg hater flatpakker, og har fjorten tommeltotter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...