Gå til innhold

Arbeidsrett

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Loven sier at folk har krav på kontrakt, men enkelte lager egne lover"

Jeg hadde en psykopatisk personalsjef en gang, som presterte å uttale "For oss er arbeidsmiljøloven bare retningslinjer."

"..........................................."

tror jeg møtte tvillingen hans i Trondheim for noen år siden :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man ikke jobber svart, så er jo arbeidsforholdet dokumentert da. Og arb.giver har plikt til å skrive kontrakt med den ansatte. Gjøres ikke dette, og ingenting annet avtales (en avtale skal som regel være skriftlig), så er man å regne som fast ansatte etter en viss tid (husker ikke hvor lang tid, men det e ikke veldig lenge).

"............................................"

Fast ansatt fra fra første dag hvis arb giver lar dem jobbe uten kontrakt.

En arbeidsgiver som ikke sørger for signert kontrakt før folk begynner kan ikke være riktig vel bevart. Lovene i Norge kan ruinere en stakkars uvitende jævel som bare vil alle vel og lar folk jobbe og tjene penger.

Skrevet

Jeg vet, men det fins mange arbeidsgivere som tar sjanser

Det kan bli svinedyrt.

Skrevet

Det kan bli svinedyrt.

Jepp, og det fortjener de å få betale for også

Skrevet

Jepp, og det fortjener de å få betale for også

For så vidt enig, men det kan kulminere i at vi får mange flere selvstendig næringsdrivende i Norge, og færre ansatte. Når til slutt ingen ansettes, vil ingen få ansattes rettigheter heller. Og en lov som ikke gjelder noen, vil ikke være gyldig.

Skrevet

tror jeg møtte tvillingen hans i Trondheim for noen år siden :)

Det var en hun :-)

"..........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...