Osiris Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 "Loven sier at folk har krav på kontrakt, men enkelte lager egne lover" Jeg hadde en psykopatisk personalsjef en gang, som presterte å uttale "For oss er arbeidsmiljøloven bare retningslinjer." "..........................................." tror jeg møtte tvillingen hans i Trondheim for noen år siden 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Så lenge man ikke jobber svart, så er jo arbeidsforholdet dokumentert da. Og arb.giver har plikt til å skrive kontrakt med den ansatte. Gjøres ikke dette, og ingenting annet avtales (en avtale skal som regel være skriftlig), så er man å regne som fast ansatte etter en viss tid (husker ikke hvor lang tid, men det e ikke veldig lenge). "............................................" Fast ansatt fra fra første dag hvis arb giver lar dem jobbe uten kontrakt. En arbeidsgiver som ikke sørger for signert kontrakt før folk begynner kan ikke være riktig vel bevart. Lovene i Norge kan ruinere en stakkars uvitende jævel som bare vil alle vel og lar folk jobbe og tjene penger. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg vet, men det fins mange arbeidsgivere som tar sjanser Det kan bli svinedyrt. 0 Siter
Osiris Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det kan bli svinedyrt. Jepp, og det fortjener de å få betale for også 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jepp, og det fortjener de å få betale for også For så vidt enig, men det kan kulminere i at vi får mange flere selvstendig næringsdrivende i Norge, og færre ansatte. Når til slutt ingen ansettes, vil ingen få ansattes rettigheter heller. Og en lov som ikke gjelder noen, vil ikke være gyldig. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 tror jeg møtte tvillingen hans i Trondheim for noen år siden Det var en hun :-) "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.