Gå til innhold

Jeg hørte ikke på mamma!

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Aarrghhh!

Jeg er godt oppdradd, men i går brøt jeg en av min mors prinsipper:

Jeg lot vasken henge ute over natten, og nå blir jeg straffet for mine synder!

I går vasket jeg fem maskiner med tøy, som jeg sirlig hengte opp på snora. Men i går ettermiddag/kveld, hadde jeg besøk, så da ikke alt tøyet var helt knusktørt, så valgte jeg å la det henge til i dag.

BIG MISTAKE!

Nå siler regnet ned i Oslo og alt vasketøyet mitt er klissvått!

Hva gjør jeg???? Lar jeg det henge i håp om bedre vær, eller bærer jeg alt det klissvåte tøyet inn på loftet??

Hvorfor hørte jeg ikke på mamma??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bær det inn på loftet, i alle fall under tak. Er det mye forurensing i regnet må du belage deg på å vaske en gang til kanskje:-)

Skrevet

Jeg ville tatt det inn og sentrifugert, evt vasket på nytt.

Kjedelig da :-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Da var jeg litt smartere. :-)

Tok inn 3 av vaskene, lot den 4 henge som var litt rå fortsatt. Nå er den ikke bare rå.....

Jeg er litt lat, så jeg lar den ofte henge ute, med mindre værmeldingen tilsier regn også fremover. *bør kanskje sjekke værmeldingen i kveld...*

Gjest piluttanlei -
Skrevet

Jeg ville tatt det inn og sentrifugert, evt vasket på nytt.

Kjedelig da :-)

Trenger kanskje ikke å vaske om det , men en skylling med tøymykner og en sentrifugering, hadde kanske frisket opp litt.

Skrevet

Men fuji, du må få laget deg tørkesnorer under tak, vet du! :-)

Jeg vet nemlig hva regn er (som om alle andre _ikke_ vet det...); er tross alt trønder.

Skrevet

Jeg tror jeg hadde spandert en skylling på dem.

Gjest hallow :o/
Skrevet

Trenger kanskje ikke å vaske om det , men en skylling med tøymykner og en sentrifugering, hadde kanske frisket opp litt.

Det hørtes lurt ut å skylle og sentrifugere. Vent med det til kvelden så kan du henge det ut igjen for det er spådd lettere vær i kveld og strålende sol i morgen ;o)

Skrevet

God gammal overtro det, man skal ikke la klesvasken henge ute om natten. Ikke rart du ble straffet :P

fuji1365380447
Skrevet

Det hørtes lurt ut å skylle og sentrifugere. Vent med det til kvelden så kan du henge det ut igjen for det er spådd lettere vær i kveld og strålende sol i morgen ;o)

Nei, kan jeg ikke bare la den henge ute til i morgen nå da???

Jeg orker ikke tanken på å bære alt inn og så ut igjen...

Har bekkenløsning og er høygravid, og skal jo helst ikke bære

Er det skikkelig ekkelt å bare la den henge til den er tørr av seg selv igjen???

fuji1365380447
Skrevet

Jeg tror jeg hadde spandert en skylling på dem.

Måååå jeg det da?

Hvor mye ekkelt kan det være i litt regnvann da?

Det er ikke noe særlig av vasken som er hvit....

Orker ikke tanken på å ta ned alt det våte, bære det dryppende ned i kjelleren, kjøre fem runder med skylling og sentrifugering, for å så henge opp alt igjen....

Sukk.

fuji1365380447
Skrevet

Bær det inn på loftet, i alle fall under tak. Er det mye forurensing i regnet må du belage deg på å vaske en gang til kanskje:-)

Hvordan vurdere man om det er for mye forurensing i lufta/regnet da?

Det er ikke noe særlig som er hvitt, så det SER ikke skittent ut. Men det er altså dryppende vått...

Arghhh - skal aldri mer gå i mot mine besteborgelige innstinkter om å ta inn vasken før kvelden uansett...

Skrevet

Måååå jeg det da?

Hvor mye ekkelt kan det være i litt regnvann da?

Det er ikke noe særlig av vasken som er hvit....

Orker ikke tanken på å ta ned alt det våte, bære det dryppende ned i kjelleren, kjøre fem runder med skylling og sentrifugering, for å så henge opp alt igjen....

Sukk.

Du må vel ikke, men jeg tviler på at den tidligere velduftende vasken din er like velduftene og ren som den var i går ;-)

fuji1365380447
Skrevet

Men fuji, du må få laget deg tørkesnorer under tak, vet du! :-)

Jeg vet nemlig hva regn er (som om alle andre _ikke_ vet det...); er tross alt trønder.

Det var jo slikt et strålende og varmt sommervær i går, da jeg hang opp tøyet.

Det slo meg faktisk aldri at det skulle komme så mye regn i dag...

*klasker seg på panna*

Skrevet

Hvordan vurdere man om det er for mye forurensing i lufta/regnet da?

Det er ikke noe særlig som er hvitt, så det SER ikke skittent ut. Men det er altså dryppende vått...

Arghhh - skal aldri mer gå i mot mine besteborgelige innstinkter om å ta inn vasken før kvelden uansett...

Tja, ser du ikke noe så er det nok helt greit. Ta det inn og få det tørket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...