fuji1365380447 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Aarrghhh! Jeg er godt oppdradd, men i går brøt jeg en av min mors prinsipper: Jeg lot vasken henge ute over natten, og nå blir jeg straffet for mine synder! I går vasket jeg fem maskiner med tøy, som jeg sirlig hengte opp på snora. Men i går ettermiddag/kveld, hadde jeg besøk, så da ikke alt tøyet var helt knusktørt, så valgte jeg å la det henge til i dag. BIG MISTAKE! Nå siler regnet ned i Oslo og alt vasketøyet mitt er klissvått! Hva gjør jeg???? Lar jeg det henge i håp om bedre vær, eller bærer jeg alt det klissvåte tøyet inn på loftet?? Hvorfor hørte jeg ikke på mamma?? 0 Siter
mrxx Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Bær det inn på loftet, i alle fall under tak. Er det mye forurensing i regnet må du belage deg på å vaske en gang til kanskje:-) 0 Siter
Gjest mij Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville tatt det inn og sentrifugert, evt vasket på nytt. Kjedelig da :-) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Da var jeg litt smartere. :-) Tok inn 3 av vaskene, lot den 4 henge som var litt rå fortsatt. Nå er den ikke bare rå..... Jeg er litt lat, så jeg lar den ofte henge ute, med mindre værmeldingen tilsier regn også fremover. *bør kanskje sjekke værmeldingen i kveld...* 0 Siter
Gjest piluttanlei - Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg ville tatt det inn og sentrifugert, evt vasket på nytt. Kjedelig da :-) Trenger kanskje ikke å vaske om det , men en skylling med tøymykner og en sentrifugering, hadde kanske frisket opp litt. 0 Siter
org Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Men fuji, du må få laget deg tørkesnorer under tak, vet du! :-) Jeg vet nemlig hva regn er (som om alle andre _ikke_ vet det...); er tross alt trønder. 0 Siter
cecily Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg tror jeg hadde spandert en skylling på dem. 0 Siter
Gjest hallow :o/ Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Trenger kanskje ikke å vaske om det , men en skylling med tøymykner og en sentrifugering, hadde kanske frisket opp litt. Det hørtes lurt ut å skylle og sentrifugere. Vent med det til kvelden så kan du henge det ut igjen for det er spådd lettere vær i kveld og strålende sol i morgen ;o) 0 Siter
Lucretia Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 God gammal overtro det, man skal ikke la klesvasken henge ute om natten. Ikke rart du ble straffet 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Det hørtes lurt ut å skylle og sentrifugere. Vent med det til kvelden så kan du henge det ut igjen for det er spådd lettere vær i kveld og strålende sol i morgen ;o) Nei, kan jeg ikke bare la den henge ute til i morgen nå da??? Jeg orker ikke tanken på å bære alt inn og så ut igjen... Har bekkenløsning og er høygravid, og skal jo helst ikke bære Er det skikkelig ekkelt å bare la den henge til den er tørr av seg selv igjen??? 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Jeg tror jeg hadde spandert en skylling på dem. Måååå jeg det da? Hvor mye ekkelt kan det være i litt regnvann da? Det er ikke noe særlig av vasken som er hvit.... Orker ikke tanken på å ta ned alt det våte, bære det dryppende ned i kjelleren, kjøre fem runder med skylling og sentrifugering, for å så henge opp alt igjen.... Sukk. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Bær det inn på loftet, i alle fall under tak. Er det mye forurensing i regnet må du belage deg på å vaske en gang til kanskje:-) Hvordan vurdere man om det er for mye forurensing i lufta/regnet da? Det er ikke noe særlig som er hvitt, så det SER ikke skittent ut. Men det er altså dryppende vått... Arghhh - skal aldri mer gå i mot mine besteborgelige innstinkter om å ta inn vasken før kvelden uansett... 0 Siter
cecily Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Måååå jeg det da? Hvor mye ekkelt kan det være i litt regnvann da? Det er ikke noe særlig av vasken som er hvit.... Orker ikke tanken på å ta ned alt det våte, bære det dryppende ned i kjelleren, kjøre fem runder med skylling og sentrifugering, for å så henge opp alt igjen.... Sukk. Du må vel ikke, men jeg tviler på at den tidligere velduftende vasken din er like velduftene og ren som den var i går ;-) 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Skrevet 27. juni 2006 Men fuji, du må få laget deg tørkesnorer under tak, vet du! :-) Jeg vet nemlig hva regn er (som om alle andre _ikke_ vet det...); er tross alt trønder. Det var jo slikt et strålende og varmt sommervær i går, da jeg hang opp tøyet. Det slo meg faktisk aldri at det skulle komme så mye regn i dag... *klasker seg på panna* 0 Siter
mrxx Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Hvordan vurdere man om det er for mye forurensing i lufta/regnet da? Det er ikke noe særlig som er hvitt, så det SER ikke skittent ut. Men det er altså dryppende vått... Arghhh - skal aldri mer gå i mot mine besteborgelige innstinkter om å ta inn vasken før kvelden uansett... Tja, ser du ikke noe så er det nok helt greit. Ta det inn og få det tørket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.