Gå til innhold

"Anne fra Bjørkely" (DVD med norske undertekster?)

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Hvem husker vel ikke serien "Anne fra Bjørkely" :-)

Nå har jeg lyst at mine håpefulle skal få se serien også. Jeg vet den finnes på DVD, men da uten tekster. Noen som vet om man kan få kjøpt DVD'en med norske undertekster?

Skrevet

Åja....den husker jeg, det var en herlig serie....

Kan desverre ikke gi deg svar på spørsmålet ditt da

Gjest togli
Skrevet

Åja....den husker jeg, det var en herlig serie....

Kan desverre ikke gi deg svar på spørsmålet ditt da

Ja, ikke sant! Jeg elsket den serien.

Jeg var også kjempeglad i den lignende serien fra Canada(?) om Felicity og Felix. Lurer på om den het "Felicity", men er ikke sikker...

Det er nesten så jeg tror at de flettet inn "Anne fra Bjørkely" i "Felicity-serien" også? Samme forfatter kanskje....

Godt mulig jeg er lagt ute på viddene nå ;-)

Skrevet

Jeg var også kjempeglad i den lignende serien fra Canada(?) om Felicity og Felix. Lurer på om den het "Felicity", men er ikke sikker...

Det er nesten så jeg tror at de flettet inn "Anne fra Bjørkely" i "Felicity-serien" også? Samme forfatter kanskje....

Kan det være Tales from Avonlea du mener>?

http://www.amazon.com/gp/product/B000AXWGSG/102-4967738-8968904?v=glance&n=130

Skrevet

Å. den er så fin. 'Veien til Avonlea' er også fantastisk (nicket mitt kommer derifra).

Ellers kan jeg ikke svare på det du spør om c",).

Skrevet

Anne var også fra Canada, og et par av de samme figurene er med, men ikke Anne.

Skrevet

Gilbert Blythe (eller hva det var han het han som var så forelsket i Anne?!), var med i minst en episode av den andre serien også. Da var han blitt en del eldre, men han var veldig "lik seg selv". Husker han fikk spm om hvor Anne var, og han sa da at kona var hjemme med barna. (Man fikk vel aldri se i Anne fra Bjørkely-serien at de faktisk giftet seg, eller gjorde vi det?).

Gjest togli
Skrevet

Da er det nok det jeg husker, ja!

Gjest togli
Skrevet

Å. den er så fin. 'Veien til Avonlea' er også fantastisk (nicket mitt kommer derifra).

"Veien til Avonlea" var det den het, ja! Husker nicket ditt derfra :-)

Gjest togli
Skrevet

Gilbert Blythe (eller hva det var han het han som var så forelsket i Anne?!), var med i minst en episode av den andre serien også. Da var han blitt en del eldre, men han var veldig "lik seg selv". Husker han fikk spm om hvor Anne var, og han sa da at kona var hjemme med barna. (Man fikk vel aldri se i Anne fra Bjørkely-serien at de faktisk giftet seg, eller gjorde vi det?).

Jo, jeg mener å huske et romantisk bryllup også! Anne gikk på skole for å bli lærer? og giftet seg senere?

*vil se den igjen!*

Gjest Calóni
Skrevet

Å, hvilken bok var det igjen? Veien til avonlea...det høres veldig kjent ut!

Skrevet

Nei, jeg tror ikke serien viser det, men de aller siste bøkene handler om det. Det verste er at jeg lurer på om Anne til slutt døde i barselseng... (?)

Skrevet

Å, hvilken bok var det igjen? Veien til avonlea...det høres veldig kjent ut!

Jeg har ikke lest de bøkene, jeg vet ikke en gang om de var (er) bøker eller om serien er laget utenom.

Skrevet

"Veien til Avonlea" var det den het, ja! Husker nicket ditt derfra :-)

Døde ikke hun også? Av tuberkolose? Uansett var det da hun ble syk at Felicity bestemte seg for å bli lege og ikke lærer.

Skulle gjerne hatt den serien på dvd selv, jeg. Den og Anne fra Bjørkely.

Gjest togli
Skrevet

Døde ikke hun også? Av tuberkolose? Uansett var det da hun ble syk at Felicity bestemte seg for å bli lege og ikke lærer.

Skulle gjerne hatt den serien på dvd selv, jeg. Den og Anne fra Bjørkely.

Hmm, så mye husker jeg ikke... Nå fikk jeg nesten lyst til å maile NRK for å be om en reprise :-)

Skrevet

Hmm, så mye husker jeg ikke... Nå fikk jeg nesten lyst til å maile NRK for å be om en reprise :-)

JA!

Si at cecily også vil det c",)

Gjest togli
Skrevet

JA!

Si at cecily også vil det c",)

Kanskje jeg tar deg på ordet!

Skrevet

Kanskje jeg tar deg på ordet!

Det syns jeg du skulle. Jeg hadde blitt rent lykkelig. Si at de først må sende Anne fra Bjørkely, så Veien til Avonlea. Absolutt alle episodene.

Gjest togli
Skrevet

Det syns jeg du skulle. Jeg hadde blitt rent lykkelig. Si at de først må sende Anne fra Bjørkely, så Veien til Avonlea. Absolutt alle episodene.

Åkkei, mailer NRK nå :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...