Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det blir nevnt i en tråd under her - hvorfor brukes det på klær til unger og sånn - og ikke bare littegrann - jeg opplever unger som det stinker skyllemiddel av bare de rører litt på seg. Til og med regntøyet lukter det sånt av. Jeg syns det gjør klærne "tunge og rare".

Jeg tromler håndklær og undertøy og det er jo mykt nok i massevis. Annet tøy blir jo hengt opp -og evnt strøket.

*klø*

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

8

• cecily

4

• Åsemor

3

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er så enig med deg! Vi bruker aldri tøymykner, noe mer giftig og allergifremkallende skal en lete lenge etter!

Vi har noen i nærmeste slekt som bruker MYE, og tro det eller ei: men du kan kjenne lukten av tøymykner UTENFOR huset deres!!

mvh

Gjest gomle
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg bruker ikke skyllemiddel, tåler det ikke selv. Men det er en del unger på besøk som stinker skyllemiddel. Så ille at det er plasomt å ha ytterjakkene deres hengende i gangen. Skjønner ikke at det kan være særlig sunt for huden.

Skrevet

Jeg har ikke trommel og ikke stryker jeg.

Klær vasket uten en liten dæsj tøymykner er stive og vonde, det har jeg nemlig gått med under hele barndommen,så det vet jeg.

Skrevet

Jeg syns klær uten tøymykner som har tørket inne på stativ er gode å ha på jeg. ;) Men skal bli godt med tørketrommel allikevel altså.

Snuppa mi arvet nettopp en sekk med klær som er vasket med tøymykner. Gidder ikke å vaske om igjen før bruk, så nå lukter hun blomstereng eller noe, litt sånn kvalmende.

Gjest gomle
Skrevet

Jeg syns klær uten tøymykner som har tørket inne på stativ er gode å ha på jeg. ;) Men skal bli godt med tørketrommel allikevel altså.

Snuppa mi arvet nettopp en sekk med klær som er vasket med tøymykner. Gidder ikke å vaske om igjen før bruk, så nå lukter hun blomstereng eller noe, litt sånn kvalmende.

Må vaskes flere ganger før lukta blir borte faktisk. Ekkelt synes jeg.

Annonse

Gjest liker sånt jeg
Skrevet

Tøymykner lukter da friskt og godt, hvertfall comfort sine.

Bruker alltid det jeg, men jeg stryker eller tromler ikke da.

Klærne blir stive, ekle og lukter rart uten.

Ikke noe er som nytt sengetøy som lukter skyllemiddel:)

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde en periode da jeg brukte skyllemiddel med lukt, og syntes det luktet helt nydelig.

Så fikk jeg plutselig helt nok. Tror nok det var i forbindelse med den første graviditeten. Nå bruker jeg luktfritt skyllemiddel på det tøyet som ikke skal tromles.

Har også opplevd barn som stinker skyllemiddel. Husker da sønnen min skulle ha en overnattingsgjest. Da vi åpnet bagen hans med reint tøy, veltet lukta ut!

Skrevet

Tøymykner uten parfyme er tingen. Jeg bruker Neutral, for den lukter ikke. Liker ikke harde klær.

Skrevet

Jeg er så enig med deg! Vi bruker aldri tøymykner, noe mer giftig og allergifremkallende skal en lete lenge etter!

Vi har noen i nærmeste slekt som bruker MYE, og tro det eller ei: men du kan kjenne lukten av tøymykner UTENFOR huset deres!!

mvh

Det tror jeg faen meg ikke på!

Skrevet

Klær vasket uten en liten dæsj tøymykner er stive og vonde, det har jeg nemlig gått med under hele barndommen,så det vet jeg.

helt enig.

Gjest gomle
Skrevet

Jeg tromler bare håndklær, truser og sokker. Resten er vasket og hengt opp, og ikke strøket. Bruker ikke skyllemiddel, og tøyet er ikke stivt.

Skrevet

Tøymykner uten parfyme er tingen. Jeg bruker Neutral, for den lukter ikke. Liker ikke harde klær.

Da bør du kanskje bytte vaskemiddel?

Vi bruker flytende Blenda Sensitive, og klærne er langt fra stive. Ikke sånn stive som jeg husker fra barndommen iallefall.

Annonse

Skrevet

Må vaskes flere ganger før lukta blir borte faktisk. Ekkelt synes jeg.

enig - rett og slett kvalmende

Skrevet

Helt enig med deg. Jeg bruker ikke skyllemiddel, tåler det ikke selv. Men det er en del unger på besøk som stinker skyllemiddel. Så ille at det er plasomt å ha ytterjakkene deres hengende i gangen. Skjønner ikke at det kan være særlig sunt for huden.

Kjenner det godt i garderoben i barnehagen til barnebarnet også - det er så jeg kjenner det klør - hehe

Skrevet

mvh

*LOL* tror deg! :)

Skrevet

da er vel ikke all såpen skyllet ut? - helt rent tøy er jo ikke stivt?

Gjest Flystripa
Skrevet

Hvis de bruker tøymykner på yttertøyet, så er de oppegående - hehe. De har sikkert aldri lest på en vaskelapp ;o)

Skrevet

Det tror jeg - noen er varere på slik lukt enn andre - og jeg kan kjenne at en unge går forbi meg byen - at det er tøymykner i klærne.

en venninne av Plutten er sånn at det STINKER av alt tøyet hennes - jeg liker ikke å ha ytterjakka hengende oppå vårt tøy engang......og en annen venninne lukter det røyk av.

Skrevet

Jo, det er sant! Nå har de vaskerommet sitt i rommet som vender ut mot gaten, og der henger de rent tøy til tørk, og vinduet står alltid åpent, så det stemmer nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...