Gjest amy635 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg har problemer med å si nei. Jeg har tenkt igjennom hvorfor det er å så vanskeilig for meg, og har funnet ut at i de fleste tilfellene er det pga at jeg 1) er redd for å såre de som spør 2) redd for hva andre skal synes fordi jeg sier nei eller 3) er redd at jeg er egoist og at det skal gå utover de andre når jeg sier nei. Jeg har blitt opplært til at "det er ikke alltid at man vil, men noen ganger så bare må man". For eksempel sier jeg ofte nei hvis venner spør om vi skal finne på noe. Men det er fordi jeg ikke har det store sosiale behovet. Så sier jeg ja, bare for å ergre meg og grue meg. Jeg _må_ i bryllup. Jeg _må_ på fest som er flere mil unna. Jeg _må_ på ferie til hjemstedet til typen. Ikke det at folkene er ille, tvert i mot, men det er mye fysisk og psykisk anstrengelse, gruelse, mye tenking etc før jeg blir med. Er det egoistisk av meg å ikke ville bli med på ting? Må man være syk for at en skal ha en god grunn? Kan nevnes at jeg har lavt stoffskifte, selv om det egentlig ikke er en unnskyldning. Er heller ikke spesielt sosial. 0 Siter
Hansi25 Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Utrolig kjipt med venner som bare sier nei til å være med på ting. Ødelegger for mye morro. Hvertfall hvis man ikke har den store vennegjengen Du ofrer deg for laget. Gode saker sier nå jeg Føler jeg ikke hjelper så mye her Du må seffers si nei de gangen det blir for mye. 0 Siter
jaime Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Hvis du ikke har lyst eller må, så si nei. Jeg sier nei til det meste, og det er bare en vanesak... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.