Gå til innhold

Er det skadelig å ikke ha mensturasjon?

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Synes bivirkningen med Depoprovera at man altså slipper dette er helt fortreffelig.

er det skadelig på noen måte? det er jo ikke sånn vi er skapt da,så tenkte kanskje at det med mensturasjon har noen fysisk funksjon uten å bare gjøre livet surt for oss jenter :)

noen som vet.

Fortsetter under...

Gjest endojenta

Jeg har aldri mensen, for jeg går på hormoner. Vet ikke om de preparatene du bruker, men det er et par problemer.

Jeg må måle bentettheten regelmessig, for det er fare for benskjørhet.

Jeg har fått tørrere slimhinner i hele kroppen, og det er plagsomt ihvertfall i munnhulen og nedentil.

Ellers:

*aldri smerter

*slipper å kjøre brannbil, fritt frem hver eneste dag!!!

*aldri mensen når det ikke passer, som i brylluper, sydenturer o.l.

*ingen fare å gå i hvite klær!

*jevnt humør, ingen pms

Sikkert flere også.

Lykke til med valget!

Som hun i innlegget nedenfor sier, så gir Depo Provera en viss fare for benskjørhet når brukt over tid. Men det har ikke noe med boitfrallem menstruasjon å gjre egentlig; du kan også miste blødninger med f.eks. Cerazette (minipille) og Mirena/Levonova (hormonspiral) eller bare ved å bruke p-piller/plaster/P-ring kontinuerlig. Færre menstruasjoner minsker muligens faren for brystkreft og eggstokk-kreft.

Som hun i innlegget nedenfor sier, så gir Depo Provera en viss fare for benskjørhet når brukt over tid. Men det har ikke noe med boitfrallem menstruasjon å gjre egentlig; du kan også miste blødninger med f.eks. Cerazette (minipille) og Mirena/Levonova (hormonspiral) eller bare ved å bruke p-piller/plaster/P-ring kontinuerlig. Færre menstruasjoner minsker muligens faren for brystkreft og eggstokk-kreft.

eh, BORTFALL av menstruasjon skulle det stå... *spasmer*

Jeg vet ikke. Men det er jo ikke så veldig lenge siden det ble mulig å "miste" mensen med vilje - og man vet vel ikke så mye om hva som skjer med kroppen på lang sikt.

Personlig synes jeg det er litt skummelt å skulle klusse med naturlige prosesser, men det er meg.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...