Prozak Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 > "Omtrent like lite som det er mellom folk med master og folk med doktorgrad :-) " Her er du vel ute og sykler og uttaler deg om ting du ikke har førstehåndserfaring om? Min opplevelse etter 12 år i et forskningsmiljø er diametralt motsatt av din, tja, antagelse. 1. Jeg kjenner, og har både kjent og jobbet sammen med, flere professorer og forskere i universitetsmiljøer. 2. Nei, du har nok rett - det var litt overdrevet det jeg sa. Men det kommer selvsagt an på innenfor hvilke fagmiljøer. Stridigheter, makt- og prestisjekamp etc. er f.eks betraktelig større på Offentlig Rett enn på Inst. for Informatikk. Uansett er dette helt irrelevant, da "sivilingeniør" ble eksempelet fordi det tilfeldigvis var det vedkommend epå radioen svarte. Hadde vedkommende svart "ingeniør", så hadde jeg brukt det for å kommentere nøyaktig det samme poenget. "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.