Gjest Persille Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Når en sak har vært i tingretten, fortsetter den da i lagmannsretten? Eller begynner den på nytt i lagmannsretten? Altså - blir alt nullstilt og alt må presenteres på nytt? Eller behandler man bare anken(e)? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg var meddommer i to ankesaker i lagmannsretten i forrige uke. Da fikk vi oversendt dokumentene fra tingretten til gjennomlesning på forhånd. Det var bare de punktene i dommen som var anket som vi skulle behandle, ikke de som ikke var anket. Saken (på ankepunktene) behandles helt på nytt, og vi skal legge til grunn det som kommer frem under den nye rettsaken (fra aktor, vitner og forsvarer) - ikke dokumentene fra tingretten. Når skal saken din opp? 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Kommer an på hva det er anket på, se; http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3056.aspx 0 Siter
Gjest Violsa Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 nei..presenterer hele saken tror jeg. Kommer litt ann på hva slags sak det er da. Noen anker jo bare straffeutmålingen feks, og ikke bare skyldspørsmålet. I dommen min ble det referert til hva de i tingretten hadde sagt. så de så hadde tydeligvis lest den. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg var meddommer i to ankesaker i lagmannsretten i forrige uke. Da fikk vi oversendt dokumentene fra tingretten til gjennomlesning på forhånd. Det var bare de punktene i dommen som var anket som vi skulle behandle, ikke de som ikke var anket. Saken (på ankepunktene) behandles helt på nytt, og vi skal legge til grunn det som kommer frem under den nye rettsaken (fra aktor, vitner og forsvarer) - ikke dokumentene fra tingretten. Når skal saken din opp? I begynnelsen av 2007... 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Kommer an på hva det er anket på, se; http://www.domstol.no/DAtemplates/Article____3056.aspx Takk 0 Siter
Gjest prust Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 I begynnelsen av 2007... Det var lenge å vente... Må legge til at de sakene jeg har vært med på har kun vært straffesaker, ikke sivile saker. Men jeg regner med at det fungerer på samme måte. Hvordan gikk dette andre, med Namsmannen (?) som tok beslag i pengene dine? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Det var lenge å vente... Må legge til at de sakene jeg har vært med på har kun vært straffesaker, ikke sivile saker. Men jeg regner med at det fungerer på samme måte. Hvordan gikk dette andre, med Namsmannen (?) som tok beslag i pengene dine? De har både tatt 125.000 i kontanter, og 153.000 i huset - selv om kravet bare er på 153.000. Så de har gjort en feil - men det hjelper jo meg lite. Vi har klaget på det, selvfølgelig, og vi har fått medhold i at det (selvfølgelig) er feil - men når de har tenkt å gjøre noe med det vet jeg ikke. Og jeg vet heller ikke om de reduserer panten i huset, eller gir oss pengene tilbake. Vi har bedt om det siste - fordi det er eneste måten vi kan holde bhg i drift på, og fordi det faktisk ikke er våre penger. Det er penger som er gitt av staten til drift av bhg. - det har aldri vært _våre_ penger i så måte. Men jeg har blitt god til å vente Det er lenge til januar, ja... Og det kommer stadig nye krav fra motparten som gjør hverdagen artig. De to siste nå er en registrert betalingsanmerkning, og et krav om å fremlegge alle politiattester og arbeidskontrakter til alle som noen gang har vært ansatt hos oss. Vi har selvfølgelig nektet, men han har bedt om en dom på det. Politiattestene kan jeg ikke legge frem, de er jo makulert... 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 De har både tatt 125.000 i kontanter, og 153.000 i huset - selv om kravet bare er på 153.000. Så de har gjort en feil - men det hjelper jo meg lite. Vi har klaget på det, selvfølgelig, og vi har fått medhold i at det (selvfølgelig) er feil - men når de har tenkt å gjøre noe med det vet jeg ikke. Og jeg vet heller ikke om de reduserer panten i huset, eller gir oss pengene tilbake. Vi har bedt om det siste - fordi det er eneste måten vi kan holde bhg i drift på, og fordi det faktisk ikke er våre penger. Det er penger som er gitt av staten til drift av bhg. - det har aldri vært _våre_ penger i så måte. Men jeg har blitt god til å vente Det er lenge til januar, ja... Og det kommer stadig nye krav fra motparten som gjør hverdagen artig. De to siste nå er en registrert betalingsanmerkning, og et krav om å fremlegge alle politiattester og arbeidskontrakter til alle som noen gang har vært ansatt hos oss. Vi har selvfølgelig nektet, men han har bedt om en dom på det. Politiattestene kan jeg ikke legge frem, de er jo makulert... Uff, for en suppe! Håper snart de 125.000 er tilbake på din konto! Men hvordan blir driften fra 1. august nå da? Har du likvide midler til lønninger? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 29. juni 2006 Skrevet 29. juni 2006 Uff, for en suppe! Håper snart de 125.000 er tilbake på din konto! Men hvordan blir driften fra 1. august nå da? Har du likvide midler til lønninger? Nei - eller, jeg har brukt alle sparepengene mine og tømt to kredittkort. Og så gjør vi om til as om vi får det til nå, dermed er vi litt sikrere i fremtiden om ikke annet... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.