Gå til innhold

Tannlege med ekspertise på tannlegeskrekk my ass!

Anbefalte innlegg

Miss Marple

Hva f.... hjelper det om tannlegen skriver så fint om at de er eksperter på tannlegeskrekk i telefonkatalogen?

Har en episode med boring uten bedøvelse hos skoletannlegen friskt i minne - migreneanfall, brukket bein, ja til og med fødsler friskt in minnet, er dette det mest smertefulle og grusomme jeg har vært med på.

Drøyer... og drøyer med å gå til tannlegen, Har fått tannverk, og leiter lenge på gule sider. Finner en tannlege som påstår å være ekspert på tannlegeskrekk. Bestiller god tid, slik at jeg skal få alt unnagjort i løpet av ett besøk. Får i tillegg løfter om all hjelp jeg trenger (nå skal det sies at jeg snakker med en resepsjonist/tannlegesekretær).

Jeg kommer til tannlegen. Ikke noen samtale, bare "du er ikke så glad i å være her du" i en spydig tone. Må si meg enig i det. "Du renner ikke akkurat ned tannlegekontorene gjør du vel", følger han opp med. Det er ikke snakk om verken mine følelser eller eventuelt valium, som jeg ble lovet på forhånd. Jo, jeg har ett hull. Men det har han da ingen kapasitet til å ta nå, må jeg jo skjønne. Første timen jeg kan få, er om en måned. Ikke snakk om at jeg kan få noe smertestillende heller, i den MÅNEDEN jeg nå må gå og grue meg før neste time. Jeg skal jo fungere i hjemmelivet og på jobb, for f... Skal jeg bare gå og grue meg, og vente på at dette hullet blir større og større... Sommeren blir totalt ødelagt.

Det er helt greit at tannleger ikke har spesielt til overs for folk med tannlegeskrekk, men da bør de ikke annonsere det stort på internett heller! Antakelig kan de skrive akkurat hva de vil!

(Har avbestilt timen der, samt bestilt time på et senter som garantert er rådyrt, men der jeg slipper med to dagers gruing).

FAEN!!!

Fortsetter under...

Huff da, det der hørtes ikke godt ut.

Jeg har selv et snev av tannlegeskrekk, og har latt være å gå til tannlegen. Men nå i vår motet jeg meg opp og bestilte time. Da jeg kom dit, måtte jeg fylle ut et skjema med div., bl.a svare på om man hadde tannlegeskrekk eller ikke.

Jeg hadde to hull, men tannlegen sa absolutt ingenting ala det din sa. Der jeg var, skriver de bl.a på et inforark ang. tannlegeksrekk:

"Du vil selvsagt aldri bli latterliggjort eller kritisert fordi du har problemer på dette området".

Jeg syntes det var godt og betryggende å lese før jeg dro dit.

Lykke til!

• 4 måneder senere...

Hallo! Har jeg vært deg har jeg tatt meg en ringe runde. Jeg fant en kvinnelig tannlege som jeg bruker i dag. De har litt mere forståelse for ditt problem. Du skal bare be om noe beroligende så får du det. Jeg bruker Sobril som hun skrev ut på resept til meg. Etter dette er det bare fryd og gammen he he. LYKKE TIL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...