Gå til innhold

Flyktninger? Fra Norge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kom opprinnelig kom fra Turkmenistan, ikke Afganistan. Da har denne hendelsen lite å si, selv om Afganistan heller ikke er spesielt trygt. Hadde de dradd tilbake til hjemlandet, hadde troverdigheten deres vært like stor som om du tok en handletur i Sverige og flyktet tilbake hit. Ro deg heller ned, disse var ikke en gang muslimer.

Jeg ble ikke noe klokere. Og er lei av rot og svindel.

Hadde Romania vært det eneste landet som tok asylsøkere, og de bare fikk trygghet, mat, en brakke og vann ville det ikke vært noen som flyktet dit.

I år bruker vi 4 mrd bare for å bosette flyktninger.

Mindreårige bruker Danmark som transittland bare for å reise videre til Norge, så det er ikke trygghet, men velstand og framtid de søker.

Videoannonse
Annonse
Gjest litt uheldig der, keinstein
Skrevet

Jeg ble ikke noe klokere. Og er lei av rot og svindel.

Hadde Romania vært det eneste landet som tok asylsøkere, og de bare fikk trygghet, mat, en brakke og vann ville det ikke vært noen som flyktet dit.

I år bruker vi 4 mrd bare for å bosette flyktninger.

Mindreårige bruker Danmark som transittland bare for å reise videre til Norge, så det er ikke trygghet, men velstand og framtid de søker.

Delvis ening med deg.

Selvfølgelig er den egentlige årsaken til at mange flyktninger kommer til vesten at de søker økonomisk vestand og velferd. Jeg gjetter på at det gjelder de aller fleste selv om UDI sier at ca. 40 % er grunnløse asylsøkere.

Men vi må være åpen for at det også finnes noen som flykter på grunn av deres liv er truet i hjemlandet. De må vi kunne ta vare på. Mitt inntrykk er at UDI ikke klarer å skille mellom reelle flyktninger og velstandssøkere. F.eks. gir asyl til folk med begrunnelse at de er homofile uten å undersøke i hjemlandet om de har kone der.

Skrevet

Delvis ening med deg.

Selvfølgelig er den egentlige årsaken til at mange flyktninger kommer til vesten at de søker økonomisk vestand og velferd. Jeg gjetter på at det gjelder de aller fleste selv om UDI sier at ca. 40 % er grunnløse asylsøkere.

Men vi må være åpen for at det også finnes noen som flykter på grunn av deres liv er truet i hjemlandet. De må vi kunne ta vare på. Mitt inntrykk er at UDI ikke klarer å skille mellom reelle flyktninger og velstandssøkere. F.eks. gir asyl til folk med begrunnelse at de er homofile uten å undersøke i hjemlandet om de har kone der.

Hvis du går etter indisier, så har 90% av asylsøkerne ikke pass eller andre papirer. Hvilken interesse skulle de ha av å være noen annen enn de egentlig er, hvis de flykter for livet? De må jo være interessert i å bevise sannheten om hvor de kommer fra.

Neida 90% av asylsøkerne er lykkejegere. En type sender f eks sine barn med fly til Kastrup. Barna har ikke selv kjøpt billett og funnet på å reise til Danmark. Noen voksne har sendt dem for senere å komme på familiegjenforening. Men de blir ikke i Danmark, de reiser videre til Norge, hvor mulighetene er større, pengene sitter løsere, utstillingsvinduet av goder og f eks trygder og boliger er bedre.

Over 200 somaliere lever som grever i en kommune og bare 5 er i arbeid, de jobber i kommunene for å hjelpe somaliere. De kom hit for å leve gratis og ta del i godene, ikke for å jobbe. Det er godene som lokket dem, og de lokker en bestemt type mennesker. Helt naturlig og logisk, de nekter ikke en gang.

Gjest litt uheldig der, keinstein
Skrevet

Hvis du går etter indisier, så har 90% av asylsøkerne ikke pass eller andre papirer. Hvilken interesse skulle de ha av å være noen annen enn de egentlig er, hvis de flykter for livet? De må jo være interessert i å bevise sannheten om hvor de kommer fra.

Neida 90% av asylsøkerne er lykkejegere. En type sender f eks sine barn med fly til Kastrup. Barna har ikke selv kjøpt billett og funnet på å reise til Danmark. Noen voksne har sendt dem for senere å komme på familiegjenforening. Men de blir ikke i Danmark, de reiser videre til Norge, hvor mulighetene er større, pengene sitter løsere, utstillingsvinduet av goder og f eks trygder og boliger er bedre.

Over 200 somaliere lever som grever i en kommune og bare 5 er i arbeid, de jobber i kommunene for å hjelpe somaliere. De kom hit for å leve gratis og ta del i godene, ikke for å jobbe. Det er godene som lokket dem, og de lokker en bestemt type mennesker. Helt naturlig og logisk, de nekter ikke en gang.

Høyst sannsynligvis stemmer det du skrev. Og i så fall er velferdsøkere kamuflert som asylsøkere og flyktninger en tung belastning på norsk økonomi.

Dersom den samme typen mennesker også kommer hit for å utbre islam, får vi i tillegg en belastning på demokratiske ordninger fordi islam umulig lar seg kombinere med demokrati og menneskerettigheter. Og det er _langt_ mer alvorlig.

I starttråden din var folkene nevnt i linken _ikke_ muslimer, og derfor ikke den samme belastningen på demokratiske ordninger. Dessuten lot det til at de hadde skaffet seg gode tilknytninger til etnisk norsk miljø. Ikke sikkert de var arbeidsky og imot å lære seg norsk heller.

Og det var grunnen til at jeg mente eksempelet ditt var uheldig og misvisende.

Det burde ikke være så vanskelig å finne eksempler på folk som virkelig gjør det du påstår i mange innlegg på her. Du har ellers kommet med mange fine innlegg med kritikk av islam. Det er veldig prisverdig og håper det irriterer folk på ytre venstre. :-)

Skrevet

Vi har vært, er og vil sansynligvis fortsette å være noe så inn i helv... naive når det gjelder dette.

Og vi forstår fortsatt ikke hvilke store konsekvenser det vil få (og har fått) for svært mange nordmenn....

Fra Irsk presse kommer i dag en melding om at de afganerne som sultestreiket i Irland ble overvåket og avlyttet av sikkerhetspolitiet. De opplyser at under streiken snakket flere av de steikende med kjente talibanaktivister. Alle de streikende er nå ført opp på overvåkingslista.

Fra legevakta kan vi høre legene si at de streikende i Oslo spiste under streiken, da de ikke kunne være så velfødde uten mat så lenge. En av legene ble etterhvert ganske iritert på skuespillet og litt for høyrøstet. Hun har nok mistet jobben nå....

Men da spørs det hvordan de streikende definerer sultestreik. Jeg skal ikke blande meg oppi det, bare de ikke får bli. Bildene tatt av de angivelig sultende taler sin egen historie. En del mennesker har samlet på dem etterhvert og dette kommer vi til å få høre mer om.

Som vanlig vil det også være noen som følger med om de blir straffedømt hvis de får bli, eller om de kommer tilbake. Det ble nititdig gjort i Danmark med 320 palestinere fra 1991.

Det begynner å bli temmelig dårlig stemning blant observatører etterhvert.

Skrevet

Kan du ikke lese? Det står jo i artikkelen hva de gjør i Afganistan....

"De norske overføringsflyktningene var i landet for å jobbe med et vannboringsprosjekt på grensen mellom Afghanistan og Usbekistan da de sammen med kolleger ble arrestert av afghansk politi. Begge skal ha bodd i Norge i omlag seks år."

Altså er det snakk om et par prakteksemplarer av noen flyktninger, som bedriver tiden med noe fornuftig... Du skjøt litt feil der, gitt...

Skrevet

Kan du ikke lese? Det står jo i artikkelen hva de gjør i Afganistan....

"De norske overføringsflyktningene var i landet for å jobbe med et vannboringsprosjekt på grensen mellom Afghanistan og Usbekistan da de sammen med kolleger ble arrestert av afghansk politi. Begge skal ha bodd i Norge i omlag seks år."

Altså er det snakk om et par prakteksemplarer av noen flyktninger, som bedriver tiden med noe fornuftig... Du skjøt litt feil der, gitt...

Men de måtte helt til Norge.

Det var ikke nok å flykte over en grense eller to.

De kunne fått asyl i Romania?

Der hadde de fått en brakke, et ullteppe, en seng, mat og vann. Men det er ikke hva de er etter. Norge har et enormt "utstillingsvindu" av goder, et av verdens beste og flotteste.

Skrevet

Fra Irsk presse kommer i dag en melding om at de afganerne som sultestreiket i Irland ble overvåket og avlyttet av sikkerhetspolitiet. De opplyser at under streiken snakket flere av de steikende med kjente talibanaktivister. Alle de streikende er nå ført opp på overvåkingslista.

Fra legevakta kan vi høre legene si at de streikende i Oslo spiste under streiken, da de ikke kunne være så velfødde uten mat så lenge. En av legene ble etterhvert ganske iritert på skuespillet og litt for høyrøstet. Hun har nok mistet jobben nå....

Men da spørs det hvordan de streikende definerer sultestreik. Jeg skal ikke blande meg oppi det, bare de ikke får bli. Bildene tatt av de angivelig sultende taler sin egen historie. En del mennesker har samlet på dem etterhvert og dette kommer vi til å få høre mer om.

Som vanlig vil det også være noen som følger med om de blir straffedømt hvis de får bli, eller om de kommer tilbake. Det ble nititdig gjort i Danmark med 320 palestinere fra 1991.

Det begynner å bli temmelig dårlig stemning blant observatører etterhvert.

"Men da spørs det hvordan de streikende definerer sultestreik. Jeg skal ikke blande meg oppi det, bare de ikke får bli."

Tja...du har jo ramadan, da. "Fastemåneden", hvor de spiser som griser etter at solen har gått ned :-)

"............................................."

Skrevet

"Men da spørs det hvordan de streikende definerer sultestreik. Jeg skal ikke blande meg oppi det, bare de ikke får bli."

Tja...du har jo ramadan, da. "Fastemåneden", hvor de spiser som griser etter at solen har gått ned :-)

"............................................."

Jeg har vært med å fråtse. Hjælpe meg så sultne folk.

Skrevet

Men de måtte helt til Norge.

Det var ikke nok å flykte over en grense eller to.

De kunne fått asyl i Romania?

Der hadde de fått en brakke, et ullteppe, en seng, mat og vann. Men det er ikke hva de er etter. Norge har et enormt "utstillingsvindu" av goder, et av verdens beste og flotteste.

Kan du virkelig klandre folk for at de søker til det beste? Dessuten var de FLYKTNINGER, ikke asylsøkere, så vidt jeg har forstått. Noe som muligens betyr at er plassert her, og ikke valgte å komme hit selv. Kritikk er vel og bra, men denne gangen var den særdeles dårlig plassert.

Skrevet

Kan du virkelig klandre folk for at de søker til det beste? Dessuten var de FLYKTNINGER, ikke asylsøkere, så vidt jeg har forstått. Noe som muligens betyr at er plassert her, og ikke valgte å komme hit selv. Kritikk er vel og bra, men denne gangen var den særdeles dårlig plassert.

De flykter til iskalde Norge?

Er du klar over hvor plaget flesteparten av flyktningene er av kulda? De velger Norge pga de ekstreme godene som blir servert, ikke pga komfort eller trygghet.

Vet du hva det er verd f eks å få så mange barn de vil? Det er MEGET attraktivt å fø dem opp her og ta dem med til hjemlandet senere. Evt tilby dem på ekteskapsmarkedet med statsborgerskap i Norge for å bygge opp stammekapitalen. De får topp utdannelse helt gratis, eldreomsorg gratis, et av verdens beste helsevesen gratis (derfor kommer mange syke og gamle).

Det er kolonisering vi opplever, ikke trygghetsbehov. Bisniss, ikke primærbehov.

Vi importerer menneskestammer som skaper paralellsamfunn midt i landet (vårt). De eksisterer allerede, og bare i Oslo, og de deler Oslo mellom seg i enklaver. For å få det akkurat som hjemmme, det samme som skjer overalt i verden, og har skjedd f eks i USA, som er det mest homogene samfunn i verden. Fargerikt fellesskap? Nei. dessverre, ikke her, og ikke noe annet sted.

Oljeformuen? En saga blott om 50 år. Svenskene er oppe i 50 mrd pr år i økt innvandringsunderskudd og er konkurs på snillhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...