Gjest feierens kone Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 får man dekket alt sånn at man blir i stand til å bygge nytt hus og innrede, kjøpe nye klær osv uten å pådra seg enda mer gjeld. 0 Siter
Aryane Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det kommer vel helt an på hvilken forsikring man har? 0 Siter
Gjest feierens kone Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det kommer vel helt an på hvilken forsikring man har? Man har da selvsagt fullverdiforsikring på både bolig og innbo. Jeg bare tenker at hvis fryseren ryker får jeg ikke så mye erstatning at jeg kan kjøpe meg en ny. Gjelder det samme hvis huset brenner og man mister alt man eier og har? 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Man har da selvsagt fullverdiforsikring på både bolig og innbo. Jeg bare tenker at hvis fryseren ryker får jeg ikke så mye erstatning at jeg kan kjøpe meg en ny. Gjelder det samme hvis huset brenner og man mister alt man eier og har? Når det gjelder innbo så blir det som oftest regnet med at det har vært slitasje på sakene. F.eks. har du kjøpt en skinnjakke til 3000 kr, får du kanskje bare 500 kr på den, for det er det den ville kostet brukt. Her er det sikkert ulik praksis, men jeg så et intervju på TV med noen som klaget over nettopp dette. 0 Siter
Aryane Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Man har da selvsagt fullverdiforsikring på både bolig og innbo. Jeg bare tenker at hvis fryseren ryker får jeg ikke så mye erstatning at jeg kan kjøpe meg en ny. Gjelder det samme hvis huset brenner og man mister alt man eier og har? Jeg har fullverdiforsikring også og da frysen min røk fikk jeg nok til å kjøpe ny + nytt innhold og vel så det. Er du usikker så ta kontakt med forsikringsselskapet ditt og hør hva forsikringen dekker. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Når det gjelder innbo så blir det som oftest regnet med at det har vært slitasje på sakene. F.eks. har du kjøpt en skinnjakke til 3000 kr, får du kanskje bare 500 kr på den, for det er det den ville kostet brukt. Her er det sikkert ulik praksis, men jeg så et intervju på TV med noen som klaget over nettopp dette. "F.eks. har du kjøpt en skinnjakke til 3000 kr, får du kanskje bare 500 kr på den, for det er det den ville kostet brukt" 1/6 av ny pris? Da skal den jaggu være mye brukt. "..........................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 "F.eks. har du kjøpt en skinnjakke til 3000 kr, får du kanskje bare 500 kr på den, for det er det den ville kostet brukt" 1/6 av ny pris? Da skal den jaggu være mye brukt. "..........................................." Tja... dette har jeg fra et intervju med noen hvis hus var brent ned til grunnen. De hadde klaget på vedtaket. Sikkert mye ulik praksis. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Tja... dette har jeg fra et intervju med noen hvis hus var brent ned til grunnen. De hadde klaget på vedtaket. Sikkert mye ulik praksis. Joda, sikkert. Jeg bare reagerte på det enorme verditapet. "............................................." 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Joda, sikkert. Jeg bare reagerte på det enorme verditapet. "............................................." Det gjorde jeg også. Jeg var sikker på at man alltid fikk tilbake nok penger så man kunne kjøpe alt nytt. 0 Siter
flisa Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det gjorde jeg også. Jeg var sikker på at man alltid fikk tilbake nok penger så man kunne kjøpe alt nytt. Man MÅ jo ha alt nytt - man går jo ikke på FRETEX akkurat?!?!?! 0 Siter
Sofline Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Man MÅ jo ha alt nytt - man går jo ikke på FRETEX akkurat?!?!?! Nei, nettopp! Hvis huset mitt noensinne brenner opp, håper jeg ikke forsikringsselskapet er så firkantede. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Såfremt man har full forsikring, får man det. Men jeg leste et sted at det tar en vanlig familie omlag 5 år å komme på alt de har mistet etter en totalbrann. Dessuten skal du klare å overbevise forsikringsselskapet om at du har x antall bøker, CD-er eller lignende. Har du mer enn vanlig, kan det lønne seg å ta bilder av innboet og oppbevare utenom huset. Det kan forsåvidt være lurt uansett, for å huske hva man har. 0 Siter
flisa Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Såfremt man har full forsikring, får man det. Men jeg leste et sted at det tar en vanlig familie omlag 5 år å komme på alt de har mistet etter en totalbrann. Dessuten skal du klare å overbevise forsikringsselskapet om at du har x antall bøker, CD-er eller lignende. Har du mer enn vanlig, kan det lønne seg å ta bilder av innboet og oppbevare utenom huset. Det kan forsåvidt være lurt uansett, for å huske hva man har. Man låner da inn ting og tang og tar bilde av gull og sånt.. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Man låner da inn ting og tang og tar bilde av gull og sånt.. Eller pynter litt på det i Photoshop så man plutselig har både gulldo og diamantknotter på skapene. ;o) 0 Siter
flisa Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Eller pynter litt på det i Photoshop så man plutselig har både gulldo og diamantknotter på skapene. ;o) Klart det! 0 Siter
Mista nikket Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 "F.eks. har du kjøpt en skinnjakke til 3000 kr, får du kanskje bare 500 kr på den, for det er det den ville kostet brukt" 1/6 av ny pris? Da skal den jaggu være mye brukt. "..........................................." Jeg tror det blir avskrivninger på hvor gammel jakka er. En viss prosentdel pr. år. 0 Siter
Prozak Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg tror det blir avskrivninger på hvor gammel jakka er. En viss prosentdel pr. år. Sannsynligvis, ja. "......................................." 0 Siter
Sarsa Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg hadde brann i ei leilighet jeg leide. Dvs at jeg kun hadde innbo forsikring. Brannen var ikke min feil, startet i en annen leilighet, jeg mistet alt jeg eide og hadde. Hadde nylig flyttet fra x, barna mine var hos meg da det begynnte å brenne.De hadde lagt seg, var sent på kvelden. jeg hørte masse smell, og så ut vinduet, der så jeg flammene sto ut av etasjen over. Var bare å pakke ungene inn i dynene å rømme ut. Jeg fikk igjenn alt jeg hadde forsikring på. Dvs hele forikringsummen.Var ingen diskusjon. Allerede dagen etter brannen fikk jeg 20000 for å kjøpe nye klær til meg og ungene. Var noen hundre tusen ja, men det skal jeg love dere jeg trengte. Måtte handle ALT nytt. Helt jævlig opplevelse å miste alt man har, men jeg fikk beholde det som var mest verdt for meg, barna mine. Takker gud hver dag for det. Ekstra ille er det å tenke på at brannen startet etter en voksen manns lek med sprengstoff!!! Bildene og videofilmene av ungene får jeg aldri tilbake, det er det verste. Alt det andre kunne jeg kjøpe. Men nesten hver dag kommer jeg på ting jeg mistet. Men det går fint med oss nå, og etter brannen har det gått utrolig fint med barna og. Jeg unner ingen, absolutt ingen å oppleve en brann. Det er helt jævlig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Jeg tror det blir avskrivninger på hvor gammel jakka er. En viss prosentdel pr. år. De trekker av 10% av kjøpesummen i året. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 De trekker av 10% av kjøpesummen i året. På PC'er også? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.