Alana Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 De trekker av 10% av kjøpesummen i året. Så hvis jeg ikke kjøper noe nytt, så kan jeg si opp forsikringa etter 10 år? 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Så hvis jeg ikke kjøper noe nytt, så kan jeg si opp forsikringa etter 10 år? Ja, det kan du hvis du har samme forsikring som meg ) Jeg har opplevd at to tv'er, en video og en kaffetrakter gikk pga lynnedslag og jeg fikk ingen ting igjen pga at tingene opprinnelig ikke var så dyre og de begynte å bli noen år så når de hadde trukket fra egenandelen så var det ikke verdt å skrive skademeldinga en gang. Kjempesurt men etter det har jeg skaffet meg toppsikring slik at det ikke skjer igjen. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Det aner jeg ikke. En tre år gammel PC-boks er ikke verd mer enn en pose tomflasker. 0 Siter
Alana Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Ja, det kan du hvis du har samme forsikring som meg ) Jeg har opplevd at to tv'er, en video og en kaffetrakter gikk pga lynnedslag og jeg fikk ingen ting igjen pga at tingene opprinnelig ikke var så dyre og de begynte å bli noen år så når de hadde trukket fra egenandelen så var det ikke verdt å skrive skademeldinga en gang. Kjempesurt men etter det har jeg skaffet meg toppsikring slik at det ikke skjer igjen. Iiik... Tror jeg må lese forsikringsavtalen min... Står sikkert noe der med bitteliten skrift :-) 0 Siter
mrxx Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 I utgangspunktet ja, men det avhenger jo av brannårsaken, hvis du har opptrått uaktsomt så kan det bli forkorting i utbetalingen. Problemet er å få dekket alt fordi du selv ikke vet alt du har. Du vil rett og slett ikke huske alt. Noen tar bilder av hva de har og lagrer dette et annet sted. Men det må tas bilder jevnlig for å holde de oppgradert. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 De trekker av 10% av kjøpesummen i året. ok. Det var egentlig mye. Så en jakke som kostet 3000 for 6 år siden, blir ca. halvert i pris. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 En tre år gammel PC-boks er ikke verd mer enn en pose tomflasker. Tull og tøys. PC-er faller raskt i verdi, men du overdriver litt vel mye. "............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Tull og tøys. PC-er faller raskt i verdi, men du overdriver litt vel mye. "............................................." Har du prøvd å selge en 3 år gammel? Da snakker jeg ikke om at du lurer noen som ikke forstår hva den egentlig er verd, for dem er det mange av. Mange skjønner ikke en gang at de er blitt lurt selv etter lang tid. Jeg har møtt mange slike brukere. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Har du prøvd å selge en 3 år gammel? Da snakker jeg ikke om at du lurer noen som ikke forstår hva den egentlig er verd, for dem er det mange av. Mange skjønner ikke en gang at de er blitt lurt selv etter lang tid. Jeg har møtt mange slike brukere. Som sagt - du overdriver. Verditapet er enormt, men en tre år gammel maskin (som var kraftig når den var ny, vel og merke) er selvfølgelig ikke helt verdiløs. Ikke mye verdt, selvfølgelig - spesiellt ikke sammenliknet med nypris, men ikke verdiløs. På laptopper er det noe tregere verditap enn stasjonære, selvfølgelig. Den jeg bruker nå, til utvikling og vanlig bruk, er 3.5 år gammel. Den er mye kraftigere enn f.eks den nye maskinen jeg nylig kjøpte til min søster, og samme prosessor (om en nye utgaver av den samme prosessoren) sitter i maskiner som bare er noen måneder gamle. ".............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Som sagt - du overdriver. Verditapet er enormt, men en tre år gammel maskin (som var kraftig når den var ny, vel og merke) er selvfølgelig ikke helt verdiløs. Ikke mye verdt, selvfølgelig - spesiellt ikke sammenliknet med nypris, men ikke verdiløs. På laptopper er det noe tregere verditap enn stasjonære, selvfølgelig. Den jeg bruker nå, til utvikling og vanlig bruk, er 3.5 år gammel. Den er mye kraftigere enn f.eks den nye maskinen jeg nylig kjøpte til min søster, og samme prosessor (om en nye utgaver av den samme prosessoren) sitter i maskiner som bare er noen måneder gamle. ".............................................." De fleste kjøper ikke de kraftigste. De jeg ser som er 3 år hos private er stort sett de billigste, dvs de som har best pris i f t ytelse. Jeg hører at noen prøver selge, og en annonse i avisen med pris på en tusenlapp får null respons. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 De fleste kjøper ikke de kraftigste. De jeg ser som er 3 år hos private er stort sett de billigste, dvs de som har best pris i f t ytelse. Jeg hører at noen prøver selge, og en annonse i avisen med pris på en tusenlapp får null respons. Tat en titt på QXL, da. Det er utrolig hva enkelte er villige til å betale - også i tilfeller hvor det ikke er lurei med i bildet. ".............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Tat en titt på QXL, da. Det er utrolig hva enkelte er villige til å betale - også i tilfeller hvor det ikke er lurei med i bildet. ".............................................." Den er jeg med på: "hva enkelte vil betale." De kjøper til overpris fordi de ikke forstår at maskiner blir utdatert. De tror at en maskin er en maskin, eller så har de moderate krav til utstyret og tror det er normalt. Når det tar 3 minutter å starte Windows, så tror de det er slik det skal være. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Den er jeg med på: "hva enkelte vil betale." De kjøper til overpris fordi de ikke forstår at maskiner blir utdatert. De tror at en maskin er en maskin, eller så har de moderate krav til utstyret og tror det er normalt. Når det tar 3 minutter å starte Windows, så tror de det er slik det skal være. Jeg har en fire år gammel AMD Athlon, , som starter windows på 20-30 sec. Det er spillemaskinen min :-) "............................................." 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har en fire år gammel AMD Athlon, , som starter windows på 20-30 sec. Det er spillemaskinen min :-) "............................................." En kunde har Wordperfect 4.2 og en maskin som var ny på samme tid som programmet kom. Det er nesten ikke bilde på skjermen. Men han er likeglad og skriver i vei. Skriver ut på en hylende matriseskriver. En bedrift kjører et program jeg laget for 13 år siden, på 3 stk 386-20 maskiner i nettverk. Med 14" sort/hvit skjermer. Et regnskapsfirma har to maskiner i bruk som er så gamle at jeg ikke tør tenke på det. Brodern har en 10-11 år gammel PC som er i bruk. Han fikk bare ny skjerm i fjor. der ene programmet han kjører er karakterbasert. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Jeg har en fire år gammel AMD Athlon, , som starter windows på 20-30 sec. Det er spillemaskinen min :-) "............................................." I USA selger de enda 5,25 tommer DS disketter enkelte steder. 8 tommer er gått ut da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.